Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

Het bovenste schermpje gebruik ik nooit, maar het 2e instelwiel is wel een voordeel van bv de 60D tegenover de 600D.

Bij mijn 1D en 5D vind ik dat toch wel handig !
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Hoi
      Ik heb mijn 60D nu 2 weken, en hiervoor had ik een 450D.
      Het is wel een erg goede upgrade, ik vind het bovenste schermpje wel heel erg tof,
      het is erg makkelijk werken. Blij dat ik voor dit toestel gekozen heb.
      Het lcd scherm is werkelijk fantastisch, en het toestel voelt enorm degelijk en redelijk zwaar aan. Toffe camera.
      Groet
      Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
        De 60D bestaat wel degelijk uit aluminium, maar in combinatie met policarbonaat. De 600D is daarentegen van staal
        Klopt, ik heb het op de Canon site ook gelezen
        De opschudding onder 50D adepten ging blijkbaar over het feit dat de body van de 60D niet meer uit een magnesiumlegering bestaat.
        Canon's uitleg over de body van de 60D vind ik wel wat dubieus, ze schrijven: "Hars van aluminium en policarbonaat met glasvezel"
        Een scherm bovenop is voor mij niet van belang, de kortste focus afstand van mijn objectieven is te groot geworden om het zonder
        voorzetlenzen nog te kunnen lezen. Ik hoop op het grote scherm meer te kunnen zien. Maw, size matters

Comment

Deze al gezien?
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Ja, zeker wel. Grappige kerel(s) trouwens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
              Maar als die in de kast blijven liggen omdat ik er niet
              mee rond wil zeulen, dan is dat geen winst maar verlies.
              De beslissing of je uw 300d, 600D of 60D zal meenemen zal echt niet afhangen van dat verschil in gewicht
              Dan koop je beter een compact (of bridge) als tweede toestel naast uw 300D.

Het kan natuurlijk wel zijn dat de 600D gewoon beter in de hand ligt. Zeker indien je kleinere handen hebt (door uw nick veronderstel ik dat je een vrouw bent).

En of de 60D nu zoveel voordelen heeft tov de 600D is ook een persoonlijke kwestie, de 600D heeft mogelijkheden
              die de 60D niet bezit, het kan dus van het bedoelde gebruik afhangen.
              Misschien zie ik nu voordelen over het hoofd, maar buiten de zoom functie voor video zie ik er niet echt. Bouw is subjectief en moet je testen in de winkel. Sommigen zullen de 60D verkiezen, anderen mss de 600D.

De 60D heeft echter wel een paar voordelen die eventueel zwaar kunnen doorwegen.

De prijs is natuurlijk in het voordeel van de 600D, maar dan moet je er natuurlijk geen batterijgrip en extra batterij bijkopen zoals iemand overwoog in een andere topic.

Comment

Het is denk ik zoals in de link naar Youtube (digitalRev) nl dat de D60 de betere is voor foto's en de D600 voor video.
                Het zwaartepunt van het beoogde gebruik kan dus mede bepalen welk model voor wie het beste is.
                Filmen met een DSLR mag dan in de ogen van sommigen dan als verkeerd gebruik geclasseerd worden, 't is geen misdrijf
                Enkel een reflex zie ik ook niet zitten, een compact erbij is voor mij een must. Dat neemt niet weg dat men een reflex
                koopt om hem zoveel mogelijk te gebruikten en daarbij is het gewicht mogelijk niet onbelangrijk, de grens ligt ergens.
                Als de jeuze op de D600 zou vallen kan je er mogelijk een tweede accu bij nemen ipv een grip.
                PS: er zijn vrouwen met erg grote handen

Comment

dat de D60 de betere is voor foto's
                  Klopt (maar iedereen moet voor zichzelf natuurlijk uitmaken of die voordelen de meerprijs waard is).

en de D600 voor video.
                  Als je het enkel en alleen voor video gebruikt, waarschijnlijk wel.
                  Hangt een beetje van af hoeveel video je filmt en hoe lang de batterij meegaat van de 600D bij enkel filmen, maar als dat acceptabel is, dan lijkt mij het voordeel van de 600D video zoom groter dan dat van de 60D batterij.

Maar het merendeel zal zo'n camera nog altijd kopen voor voornamelijk foto. Bij video heb je toch ook de beperking van minder dan 12 minuten video lengte.

Enkel een reflex zie ik ook niet zitten, een compact erbij is voor mij een must.
                  Ik heb ook een compact voor als ik geen reflex wil meenemen.
                  Dat neemt niet weg dat men een reflex
                  koopt om hem zoveel mogelijk te gebruikten en daarbij is het gewicht mogelijk niet onbelangrijk, de grens ligt ergens.
                  Zeker, maar ik geloof niet dat de grens daar ergens tussen de 600D/300D/60D ligt, dat men bij de 600D of 300D nog zal zeggen "ik neem hem mee" en bij de 60D niet.

In het ergste geval zal men het gewicht of de grootte van de 60D storend vinden tov de 600D. Dus ik geloof zeker dat iemand een voorkeur kan hebben voor de 600D qua bouw, maar je moet daarmee niet gaan overdrijven.

Als de jeuze op de D600 zou vallen kan je er mogelijk een tweede accu bij nemen ipv een grip.
                  Yep, als je enkel de 600D met extra accu koopt zonder grip, heb je nog altijd een prijsverschil met de 60D dat de moeite waard is. Bij de 60D krijg je tot einde juni wel nog 2 gratis boeken en een gratis jaarabonnement op focus voor de mensen die daar interesse in hebben.

Sowieso heeft elk toestel zijn positionering en zijn doelgroep. Als je denkt dat je later eventueel actie gaat trekken en dat je daarbij de cross AF punten en fps goed gaat kunnen gebruiken, dan zou ik voor de 60D gaan. Indien actie niet belangrijk is of de fps en center AF point van de 60D voldoende is, vallen veel voordelen van de 60D al weg.

PS: er zijn vrouwen met erg grote handen
                  Dat weet ik
                  Ik ken verschillende vrouwen waar ik niet graag slaag van zou krijgen.

Comment

Ik heb mijne nog geen twee weken en geen gratis boek of abo gekregen hoor erbij, of moet je dat ergens aanvragen ofzo?
                    Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                      Ik heb mijne nog geen twee weken en geen gratis boek of abo gekregen hoor erbij, of moet je dat ergens aanvragen ofzo?
                      Je moet dat inderdaad aanvragen: http://focusmedia.nl/p/canon_actie

Het wordt zowel naar België als Nederland verstuurd, maar ik weet niet of het toestel ook aangekocht mag zijn in een Belgische winkel.

Op http://www.fotokonijnenberg.be/ staat namelijk:
                      "Let op: Deze actie is alleen geldig voor aankopen gedaan en betaald via de website of in onze winkels in Nederland."
                      (als je iets online bestelt van http://www.fotokonijnenberg.be, komt dat uit het NL magazijn en niet uit de Belgische fysieke winkel)

Maar op de focus site zelf zie ik niet direct die beperking staan al zou het niet geldig zijn voor Belgische winkels.

Comment

Niet geschoten is zeker mis, dus ik probeer! Thanx!!!!
                        Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
                          In het ergste geval zal men het gewicht of de grootte van de 60D storend vinden tov de 600D.
                          Dat is precies een van de redenen dat ik niet zondermeer voor de 60D zal gaan (dacht dat dit uit voorgaande bijdragen duidelijk gebleken was)
                          PS: ik zou van geen enkele vrouw graag slaag krijgen, maar ze zijn hopelijk niet allemaal snel genoeg (om me in te halen bedoel ik)
                          Last edited by Zahra; 10 juni 2011, 10:25.

Comment

Vanochtend een vergelijk kunnen maken. De 600D is lekker licht, de 60D is echter heel wat meer camera.
                            De 600D is eigenlijk te klein, de 60D past beter in de (rechter)hand.
                            Kitlens 18-55mm volstaat voorlopig, manueel scherpstellen is er echter niet bij.
                            Het zoekerbeeld van de 60D is beter dan dat van de 600D. Niet gekocht, ze hadden geen nieuwe-in-de-doos meer.

Comment

Voor zover het voor de TS nog van belang zijn: op tweede pinksterdag naar KameraExpress gereden en nog eens stevig
                              vergeleken (wat zoekerbeeld betreft ook met mijn Nikkormat FT2). De zoeker van de 600D is me toch te veel tegengevallen,
                              die van de 60D is een stuk groter en helderder (alhoewel, die van de 7D, da's pas een zoeker :-)
                              Maw: voor de 60D gekozen.
                              PS: als het niet te ver is om naartoe te rijden (Capelle ad Ijssel - Rotterdam), de camera's zijn er erg scherp geprijsd,
                              ze hebben er stapels van in huis en bieden nog een tijdje 5 jaar garantie zonder meerkost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                                Niet geschoten is zeker mis, dus ik probeer! Thanx!!!!
                                Nog even laten weten dat ik de boeken en het eerste magazine deze week ontvangen heb.
                                Ik ging ze contacteren met de vraag of het gratis jaarabonnement automatisch stopt (of stilzwijgend verlengd wordt), maar er zat al een brief bij om te zeggen dat het na 12 maanden automatisch stopt en je dus niet meer moet opzeggen.

Vind ik wel top van HUB Uitgevers!

Comment

Working...
                                X