Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
    Eigenlijk mankeer ik niks aan de scherpte van de foto's, meer scherpte zou ze voor
    mij niet beter maken. Mogelijk heeft dat ook met het onderwerp te maken
    ik zie het ook niet. foto's zeer ok

    de 35 mm is een prime lensje redelijk licht sterk en zeer scherp en het grootste voordeel (spot)goedkoop =- 200euro
    idd fantastisch spul.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D7000

      Camera zal de scherpte niet veranderen, eerder de manier van fotograferen en de lens...

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        ik zie het ook niet. foto's zeer ok
        Dus, misschien nog eens goed nadenken vooraleer een pak centen uit te geven aan nieuw materiaal,
        of het nu om een nieuwe camera of lenzen bij de bestaande gaat.
        Als ik het vernoemde materiaal zou bezitten en voor de vermelde onderwerpen zou gaan dan
        zou ik in eerste instantie proberen om een vooruitgang in het maken van foto's te bekomen
        door vorderingen te maken in de compositieleer.
        Als dat zou lukken dan zou mij dat veel meer bevrediging schenken dan via de aanschaf van ander materiaal,
        voor zover daarmee de beoogde verbetering al te bekomen zou zijn (de onderwerpen in acht genomen dus).

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D7000

          Dank jullie wel voor jullie reacties.

          Dus zou ik beter nieuwe lenzen kopen voor mijn Canon (zou met heel wat centjes besparen) Ik heb op mijn Canon de standaarlenzen die meegleverd werden bij aankoop.
          55-250 mm
          en de kitlens 18-55 mm
          Deze zullen waarschijnlijk dan niet aan mijn eisen voldoen.
          In actie krijg ik nooit de scherpte zoals bvb op volgende foto's (geef enkel de link, deze werd niet door mij genomen)


          En zoals deze foto's




          Welke lenzen raden jullie me daar voor aan, en ik zou natuurlijk ook wel wat willen kunnen inzoomen want de hondjes of kinderen staan nu eenmaal niet altijd pal voor de camera :-)

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaszi Bekijk bericht
            Dank jullie wel voor jullie reacties.

            Dus zou ik beter nieuwe lenzen kopen voor mijn Canon (zou met heel wat centjes besparen) Ik heb op mijn Canon de standaarlenzen die meegleverd werden bij aankoop.
            55-250 mm
            en de kitlens 18-55 mm
            Deze zullen waarschijnlijk dan niet aan mijn eisen voldoen.
            In actie krijg ik nooit de scherpte zoals bvb op volgende foto's (geef enkel de link, deze werd niet door mij genomen)


            En zoals deze foto's




            Welke lenzen raden jullie me daar voor aan, en ik zou natuurlijk ook wel wat willen kunnen inzoomen want de hondjes of kinderen staan nu eenmaal niet altijd pal voor de camera :-)
            Hier zitten een paar foto's bij die in mijn ogen niet beter zijn (lees scherper) dan jouw onbewerkte foto...

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
              Hier zitten een paar foto's bij die in mijn ogen niet beter zijn (lees scherper) dan jouw onbewerkte foto...
              Wellicht niet onbelangrijk, dat ene woordje.....

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                Maar manneke toch ik breek helemaal de D7000 niet meer af...je zegt zelf in een eerdere reactie dat hij beter een betere lens koopt en als ik dat dan aangeef heb ik weer de bonen gegeten....ik weet ondertussen ook al dat de D7000 een zeer goed toestel is zunne...ge moet het alleen tijd geven om hem beter te leren kennen iets wat met de D80 en D90 niet nodig was!!! De D7000 is minder vergevingsgezind dan bv mijn D90...je moet toch toegeven dat een goede lens toch wel belangrijk is op een body....daarom zeg ik tegen de TS koop een goede lichtsterke lens of prime en je zal verstelt staan van het resultaat....je zegt het zelf dat een NIkon 17-55mm2.8f beter zal zijn dan een kitlens dus wat is eigenlijk je probleem???
                In mijn ogen zal een canon 450D met goed glas erop betere foto's geven dan wat hij nu gebruikt,dus overstappen naar een D7000 met kitlens erop zal zijn foto's niet scherper maken denk ik....maar voor ge weer van leer trekt de D7000 is een goed toestel heeft alleen meer tijd nodig om alles goed te doorgronden voilà

                grtz

                Templar
                Eerlijk gezegd vind ik de D7000 gewoon hetzelfde werken als de D90 hoor. Geen verschil voor mij in ieder geval
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                  Hier zitten een paar foto's bij die in mijn ogen niet beter zijn (lees scherper) dan jouw onbewerkte foto...
                  Ik volg.
                  en op zo'n formaat lijkt alles al scherp. de hele kleine fotootjes zijn via photoshop teveel verscherpt.

                  En trouwens de D7000 met een 50mm 1.8 ... daar kan een canon 450d nooit tegenop met welke lens dan ook. Durf ik gif op in te nemen
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    Ik volg.
                    en op zo'n formaat lijkt alles al scherp. de hele kleine fotootjes zijn via photoshop teveel verscherpt.

                    En trouwens de D7000 met een 50mm 1.8 ... daar kan een canon 450d nooit tegenop met welke lens dan ook. Durf ik gif op in te nemen
                    Dan doe mij maar een 450D met een 85 1.8, en dan ga ik gerust de weddenschap aan. En
                    neen, ik zal er geen gif op in nemen. Ik heb niet graag gif. Dat is niet goed voor me.

                    Comment

                    Working...
                    X