Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van 400D naar 600D of 60D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van 400D naar 600D of 60D?

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Het is natuurlijk veel makkelijker om op het verschil in fps te wijzen, dat is slecht 2 getalletjes met elkaar vergelijken. Dat is een stuk makkelijker dan de cryptische gegevens van Canon bij de AF. Ik zou een goede AF toch belangrijker vinden dan een wat hogere fps. De keren op een jaar dat ik de camera op een echt hoge fps gebruik, zijn te tellen op één vinger en vaak dan alleen maar om dat het er zit, maar niet omdat het echt nodig is.
    Bedoel je nu dat hands-on reviews er niet naar verwijzen omdat de AF-gegevens te cryptisch zijn?
    Het enige wat zij moeten uitleggen is dat zij uit ervaring merken dat de AF-snelheid en accuraatheid duidelijk beter is bij de 60d dan bij de 600d (en dat dit ook klopt met wat op papier staat door de crosstype-af-punten ed).
    Maar dat is net mijn probleem, ze hebben het er nauwelijks over...ze vermelden het ook zeker niet bij eindconclusies als zijnde de grote meerwaarde van een 60d tov een 600d (of 550d destijds, maar de 600d is er niet slechter op geworden).

Dat een goede AF belangrijk is, geef ik je gelijk in, daarom verwacht je toch dat ze zoiets zeker zouden vermelden als daar voldoende verschil op zat "in de praktijk"....enfin,ik toch .

(De 60d heeft zich moet herpositioneren tussen de 7d en de xxxd-reeks, dus ze hebben in de meeste reviews de vergelijkingen duidelijk in de verf gezet.)

Vandaar mijn vraag, mag ik dan puur omdat op papier staat dat de 60d 9 crosstype-afpunten heeft met een bepaalde gevoeligheid veronderstellen dat dat in praktijk een merkbaar verschil geeft met de 600d en zijn enige crosstype center af-punt?
    De 60d blijft dus duidelijk beter en sneller scherpstellen dan een 600d?

Comment

Een verschil dat mogelijk wel of niet van belang is betreft het gewicht.
      De 600D is een stuk lichter, de combinatie met bijvoorbeeld de 18-55mm kitlens is maar iets zwaarder als een 60D body alleen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skyline643 Bekijk bericht
        Voor de meerprijs heb ik een batterijgrip en een extra accu (zaken die voor mij wel van belang zijn).
        De 60D is sowieso al groter en de batterij gaat volgens reviews dubbel zolang mee.

Daarbovenop heb je een iets grote viefinder, kun je eventueel ooit het focus screen veranderen als je een grid wil en heb je meer FPS en beter AF systeem voor actie.

Comment

Working...
        X