Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale opvolger voor Nikon F90...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digitale opvolger voor Nikon F90...

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    ik heb de 18-55 kitlens gehad op mijn D50 D200 en heb nu een Tamron 17-50 f/2.8. Die is lichtsterker maar niet beter. Kitlensbashen is al een hele tijd in de mode, maar nergens voor nodig. Ik vind mijn foto's met de 17-50 f/2.8 niet beter, niet scherper, niet contrastrijker, de kleuren zijn niet mooier en de CA's zijn niet minder fel. Slechter zijn ze ook niet. Als je echt f/2.8 wil voor een betaalbare prijs lijkt het me de beste keuze, maar dat is dan ook het enige voordeel.

Er staan hier foto's in de HoF die met kitlenzen zijn gemaakt.

Als het om budget ga zou ik in ieder geval liever de D90 met kitlens hebben dan de D3100 met de Tamron.
    kraak de kitlens niet af, maar die tamron is in mijn ogen gewoon een betere aankoop dan eerste een kitlens om dan uiteindelijk de tamron te kopen.

lang genoeg zelf met de kitlens gewerkt tot die het begaf en dan voor de tamron gegaan. en nog niet beklaagt, 2.8 is indoor best wel handig (ipv 4.5-5.6)
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk bericht
      Ik heb dan ergens de neiging om te gaan voor de D3100... Op enkele puntjes net beter dan de D90 (video, CCD, prestaties in donker (ISO gevoeligheid) etc.
      En op veel meer punten minder dan de D90: topdisplay, bedieningsknoppen, geen AF-motor, mogelijkheden en in hoeverre de iso prestaties beter zijn? De iso kan hoger, maar hoe vaak zit je boven de 6400 iso?

Vergelijk ze hier eens, vrijwel overal zit de karakteristiek van de D90 boven die van de D3100 en de lage isoos gebruik je toch het meest. Gaat het specifiek om echt hoge isoos dan doorsparen voor een D700(0).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        d90 gaat ook vlot tot iso 1250 en met goed belichten 1600/2000 hoor.
        Is dat niet een beetje pessimistisch? Ik ging makkelijk over de 3200 iso.
        3200 iso

Lori McKenna
        Ook 6400 iso is bruikbaar

Lori McKenna
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ow nice, daar ben ik nog niet geraakt!
          2000 was op hockey wedstrijd en nu nie bepaald goe te belichten (of lukt niet super)
          wa ruis moeten verwijderen maar geen tonnen! (http://wp.me/p1h39R-2V)

die 2de valt het wel op, schaduw van de micro op de gitaar)
          maar verder valt het inderdaad wel best mee
          nikon stuff

Comment

Voor algemene fotografie ben je met een D3100 + 18-105 en een 1.8 35mm ben je natuurlijk al een heel eind vertrokken.
            Last edited by Spanjaart; 28 mei 2011, 01:18.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk bericht
              Alvast bedankt voor de eerste reacties!

Beetje jammer dat de D3100 de oude lenzen niet ondersteund... het was verder de ideale camera wat mij betreft
              niet ondersteund klopt niet echt... de autofocus werkt niet je moet manueel focussen, ik gebruik AF lenzen van de D70 van mijn schoonvader en dat gaat perfect, behalve het focussen
              Mijn Blog
              D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Ik ben geen Nikongebruiker, maar volgens mij gaat het erom dat de nieuwe 'prosumer' modellen geen lichtmeting meer toelaten met non-cpu lenzen, de D70 blijkbaar nog wel.
                @ Topicstarter: kun je nog wel beschikken over die oude Pentax lenzen, en zo ja zijn dat moderne lenzen met een bajonetvatting (en mss zelfs autofocus?), dan kun je een Pentax Dslr overwegen, of als het oudere schroefdraadlenzen zijn dan kun je die mits adapter ook nog gebruiken op Pentax, Sony en Canon.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                X