Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuw toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf nieuw toestel

Hoi ik heb nu reeds een jaar of drie een sony Cyber-shot P5 , 3.2 milj pixel . Ben er tevreden over geweest . Maar wens me eens iets nieuw aan te schaffen en de keuze is enorm . Heb zo enkele toestellen al aangeduid waar ik mijn keuze wens uit te maken maar die is toch nog heel moeilijk . Daarom dat ik ook langs deze weg wat deskundig advies wens . De mogelijkheden van de toestellen ken ik deze heb ik al opgezocht op diverse site's maar de mening van gebruikers is dikwijls veel intersanter dan de verkoopsargumenten van verkopers opdat die meestal toch enkel willen verkopen .De toestellen waar ik mijn keuze wens uit te maken :Nikon Coolpix 5700 of 5400 , Sony Cyber-shot DSC-V1 , Canon PowerShot G5 , Fuji Finepix S 7000 , Minolta Dimage A1 of Canon EOS 300 D . Ik hoop dat er iemand mij kan helpen met het maken van mijn keuze .Mvg jean-paul
    Canon PowerShot G5

een interessante url is deze:

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/specification/compare.html
    eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
    --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

Comment

Hoi bedankt voor de info , maar graag zou ik willen weten welk toestel jullie voorkeur wegdraagt .De mogelijkheden van de toestellen die ken ik en die liggen een beetje in dezelfde lijn .Maar hier zullen misschien wel mensen zij die al met de diverse toestellen gewerkt hebben of toch enkele daarvan en die me zo een tip kunnen geven van dit of dat toestel draagt toch mijn voorkeur .thx
      Canon PowerShot G5

Comment

Hey JP, zo te zien aan je opsomming van toestellen weet je eigenlijk nog niet goed wat je wil

Dus, maak eerst eens een lijstje met alles wat je van een digicam verwacht (max prijs, gewicht, brandpuntsafstanden, opslagmedium, flexibiliteit, instelmogelijkheden, gebruik voor specifieke doeleinden zoals bv sport, ...)

Aan de hand daarvan kan je al een heel aantal toestellen schrappen. En kies dan gewoon degene die je het beste ligt.

Als je nog vragen hebt over een specifiek toestel, op bd vind je ieg je antwoord.
        mvg,
        Bert
        D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Comment

Hi Jp,

Ikzelf heb een G5 waar ik toch wel tevreden mee ben. Tijdje terug van een collega even mogen spelen met een 300D en dat is toch wel eeb wereld van verschil. Snelle lens, snelle AF, je ziet door de lens, minder DOF indien gewenst...maar tja, de G5 kost nu ongeveer 600 Euro en een 300D het dubbele ongeveer...

Het licht er dus aan waar je prioriteiten liggen. Een CP5700 heeft bv een 8x zoomlens, een G5 4x.

Laat eerst nog maar es even weten wat he precies wilt. Als je voornamelijk snapshots wil maken en toch ook wel een beetje wil experimenteren dan zou ik zoiets als de G5 of 5700 kopen hooguit. Als je echt serieus aan het werk wilt en echt veel wil gaan fotograferen moet je eerder aan een 300D denken (is mijn mening die in grote lijnen denk ik wel overeenkomt met de meeste gebruikers)

Succes

Comment

Ik heb sinds kort een cp 5700 en ben er zéér tevreden van. Ik twijfelde net als jij tussen een g5, v1 of 5700. Mijn voornaamste argument voor de v1 was zijn compacte afmetingen. Mijn cp5700 is wel groter, maar ik zou nu echt niet meer zonder de 8x zoom willen. Bovendien vind ik ook dat het meer een 'echte' camera is dan de v1.
            En een ander belangrijk argument is dat de kost van compactflash een pak lager ligt als die van memorysticks waar Sony mee werkt.
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Ik heb een nikon coolpix 5400 en ben er zéér tevreden van. Ik twijfelde tussen de 5400, de G5 en de 5700. Maar ben uiteindelijk voor de 5400 gegaan wegens de breedhoeklens, en ik moet zeggen: ik het er nog geen moment spijt van gehad.

Je moet een beetje kijken waarvoor je de camera gaat gebruiken. HEt zijn ALLEMAAL goede camera's, dus het hangt echt wel van je persoonlijke voorkeur af. Niemand heeft negatieve ervaringen met één van de toestellen die je opnoemt.
              Wat voor foto's trek je het meest ?
              safari, skie, dieren -> telelens
              gebouwen, groepen mensen -> breedhoeklens
              draag je graag een zak met fotogerief mee of heb je liever een lichtgewicht camera ?
              fotogerief -> 300 D
              draagbaar -> 5700, G5, A1, fuji
              licht en compact -> 5400, v1
              Als je een all-round toestel wilt dan is de minolta zeker een aanrader. Iedereen die dat toestel al gebruikt heeft is erg onder de indruk van de resultaten.
              De G5 en de 5700(alhoewel ook een zeer goed toestellen),hebben niet de breedhoeklens die de A1 wel heeft.
              De 5400 en de dsc-v1 zou ik niet verkiezen boven de A1, tenzij gewicht van belang is.
              Het toestel van fuji ken ik niet.

succes ermee,

K.

Comment

Bedankt voor al de info , mijn doel is juist familie foto's te maken .Ik wil wel ook eens wat meer ,op reis en zo . Ik heb momenteel een sony dsc-p5 en ik vind binnen mijn foto's iets te donker dus wens mij een met meer pixels en waarschijnlijk al beter ontwikkeld dan mijn plus minus drie jaar oude toestel .Een vriend van me heeft een dsc-v1 gekocht en deze geeft toch al een beter resultaat .Maar ik ben naar de winkel gegaan en heb daar de canon G5 en de nikons 5700 en 5400 in mijn haden gehad en die liggen toch goed in de hand .Het is natuurlijk intersant als ze een 6 of 8 maal zoom hebben .Ik heb in een boekje gezien dat de 5400 veel menu's heeft zoals portret stand en sport stand en zoveel meer heeft die 5700 dat ook .en wat is het verschil tussen pak de 5700 de a1 of de reflex camera's want ze zeggen toch dat de 5700 en de A1 ook reflex camera's zijn maar dan zonder verwisselbare lens .Alvast bedankt voor de reactie's .mvg j-p
                Canon PowerShot G5

Comment

Originally posted by Jean-Paul
                  Ik heb in een boekje gezien dat de 5400 veel menu's heeft zoals portret stand en sport stand en zoveel meer heeft die 5700 dat ook .en wat is het verschil tussen pak de 5700 de a1 of de reflex camera's want ze zeggen toch dat de 5700 en de A1 ook reflex camera's zijn maar dan zonder verwisselbare lens .Alvast bedankt voor de reactie's .mvg j-p
                  De 5700 heeft geen instellingstanden, zoals portret en sport e.d. , maar is wel volledig manueel instelbaar. Dus je kan deze standen zelf maken. Er zijn 3 userstanden die je volledig naar eigen wensen kan instellen. Het is dus iets moeilijker dan voorgedefinieerde instellingen, maar je hebt wel de volledige controle.
                  Wat dat reflexcamera betreft, ik ken de juiste definitie van een reflexcamera niet, maar de 5700 kijkt wel door de lens via de EVF.
                  Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

misschien is deze wel iets voor jou: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=37208
                    Hij mag altijd getest worden.
                    http://www.myricreaties.be

Comment

Hi, als je foto's momenteel binnen te donker zijn zonder flitser dan heb je een toestel nodig met foter diafragma en hogere iso-waarden.
                      Voor familiefoto's is 3Mp meer dan genoeg lijkt me. Tenzij je veel vergrotingen maakt die groter dan A3 zijn, is meer dan 3 Mp niet zinvol.
                      Met reflex bedoelen ze dat als je door de viewer kijkt, dat je rechtstreeks door de lens kijkt. Dit helpt je om een juistere kadrering te krijgen. Je moet kijken of jij vooral de lcd of de viewer gebruikt om foto's te trekken. Als je de viewer handiger vind is een reflex-toestel wel handiger op dat vlak natuurlijk.
                      De 5400 heeft inderdaad een hele hoop presets die in de praktijk wel erg handig zijn (had ik op voorhand niet verwacht)

K.

Comment

Ik heb een G5 en ben er heel tevreden mee. Maar als je prioriteiten niet zo hoog liggen dan kan ik je een andere aanraden:
                        Canon Powershot A80 of A70 (a80 ong.450 euro). In zijn prijsklasse is dit een hele goede camera.

Je kunt ook het nieuwste ZOOM nummer bekijken, hierin worden allemaal camera's in de prijsklasse 350 tot 450 euro vergeleken!

Veel suc6 met je zoektocht,

Patrick
                        Canon Powershot G5

patrickvdhul.fotopic.net

Comment

Hi JP,

Ik weet ook niet de precieze definitie van een lens reflex, als het betekend dat je met de (E)VF door de lens kijkt dan geld dit dus voor de A1 en de 5700(?)....maar het verschil met de 300D is dat de 300D met een optische zoeker door de lens kijkt en dat deze ook nog eens een grotere sensor heeft dan de A1 en de 5700....dit komt de ruis te goede (minder ruis), je kan veel kleinere DOF's bereiken en de AF snelheid (focussnelheid) is van zo'n meer professionelere camera toch sneller (uit ervaring) wat toch een wereld van verschil geeft...maar als je het geld ervoor hebt, de grote voor lief neemt en het ding ook echt gaat gebruiken, 300D beats them!

succes

Comment

Hoi , heb mijn keuze nu beperkt tot 3 modellen De Canon G5 en de Nikon 5700 of 5400 .Ik weet dat het alle drie goede toestellen zijn maar toch is de keuze nog moeilijk .Zijn er nog kleine gebruikersdetails die mijn keuze vergemakkelijken .De 5700 heeft iets meer zoom maar voor de rest lijken de toestellen me toch evenwaardig .mvg j-p .
                            Canon PowerShot G5

Comment

Originally posted by Jean-Paul
                              Hoi , heb mijn keuze nu beperkt tot 3 modellen De Canon G5 en de Nikon 5700 of 5400 .Ik weet dat het alle drie goede toestellen zijn maar toch is de keuze nog moeilijk .Zijn er nog kleine gebruikersdetails die mijn keuze vergemakkelijken .De 5700 heeft iets meer zoom maar voor de rest lijken de toestellen me toch evenwaardig .mvg j-p .
                              De 5700 heeft een grotere CCD, wat de ruis ten goede komt (vooral tov de G5, die veel ruis heeft)
                              De 5400 heeft een 28mm breedhoek lens
                              De 5700 heeft een EVF (handig als je graag door de viewfinder kijkt ipv op lcdscherm)
                              5400 en G5 passen in een (zeer) grote broekzak.
                              G5 heeft een langere batterijlevensduur.
                              5700 heeft het meeste manuele instelopties.
                              5700 heeft een iets betere flash
                              G5 autofocust sneller, en heeft een AF assist lamp
                              en zo kan ik nog lang doorgaan, elk toestel heeft voor- en nadelen, aan jou de keuze om ze af te wegen
                              ps: ik heb er ook zéér lang overgedaan, maar ben toch blij dat ik voor de grote zoom van de 5700 gekozen heb.

Comment

Working...
                              X