Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D200 of D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
    Dpreview.com er even bijgepakt, maar ik kan ze niet vinden.

    Even voor de duidelijkheid (m.n. voor de TS), het gaat me om de twee knoppen die bij de D200 zichtbaar zijn op deze foto, aan de rechterkant.



    De metering mode selector is het wieltje rond de AE-L/AF-L knop, en de AF area mode selector de tweede control van onderen, met de vier tekeningetjes links ervan.

    Zou je die knoppen voor me willen aanwijzen op de D7000? Als ze er inderdaad zitten zou de camera bij mij nog meer in achting stijgen.
    - Metering mode = drukknop (op de AF-MF knop aan de zijkant van de lensvatting, zeer goed en logisch geplaatst vind ik) + instelwiel.
    - Area mode = knop bovenaan + instelwiel

    Allebei on-body dus.

    En nu gaan sommigen de opmerking maken: ja, maar dan moet je 2 knopjes bedienen en op de D200 maar 1. Tja, als dat belangrijk voor jou is.

    Komende van een D200 (waar ik ook steeds supertevreden van was) dacht ik ook dat ik een aantal zaken ging missen, maar ik kan je zeggen dat het niet zo is. Even wennen aan de nieuwe bediening, en dan ten volle genieten aan al wat de D7000 meer te bieden heeft, en dat is heel wat!
    D200 en D7000 is 2 generaties verschil, en daar kan je niet naast kijken.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment

    Working...
    X