Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe D700 of D3s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nieuwe D700 of D3s

    Dat zou ik ook toejuichen (en vooral hopen dat de concurrentie dan meteen gaat volgen ) .

    Maar Nikon is eerder conservatief heb ik de indruk, dus zou ik eerder zoals je al zei, Frank, meer megapixels, beter dynamisch bereik en een FPS-verhoging verwachten. Misschien richting de D300S: out of the box (zonder grip) 7 fps. Of meteen 8, zodat je die grip niet meer nodig hebt...

    En misschien de ruisprestaties nog meer verbeteren...(voor zover dat nog nodig is dan ).
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #17
      Re: nieuwe D700 of D3s

      Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
      Ik doe regelmatig huwelijksfotografie en daar kom je regelmatig wel eens op plaatsen die wat donker zijn.
      Bv. bij de bruid of bruidegom thuis, de kerk, ... enz
      Vandaar dat in dat opzicht mijn keuze zou zijn voor een D3s, maar de prijs houdt me wat tegen. hmmm ... altijd die keuzes hè.
      D700 biedt 90% van de prestaties voor veel minder geld.
      Persoonlijk vind ik de grip een voordeel. Je kan je camera compacter maken als je wil.

      Nog voordeel van de D700: de interne flitser. Zelf doe ik ook af & toe huwelijken en dan maak ik gretig gebruik van de interne flitser om twee paraplu's met externe flitser te triggeren, al dan niet CLS. Bij de D3(s) moet je een extra flitster OP de camera plaatsen om dit te doen. Of de Nikon radiozender kopen (kost evenveel als een flits) Dus extra flits bijkopen, of een flits minder in je opstelling... Of met radiotriggers werken. Maar voor TTL triggers, betaal je ook veel.

      Ik zou ook blij zijn met extra stopje hoge ISO, maar ik wil de voordelen hierboven niet verliezen.

      Comment


      • #18
        Re: nieuwe D700 of D3s

        Verkoop je D700 en D90 en koop een D3s + D300s
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment

        Working...
        X