Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon body voor autosport ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke Canon body voor autosport ?

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Bij mij is het niet van horen zeggen, of van gelezen hebben, maar uit ondervinding .
    En waar kan jij uit besluiten dat ik het van horen zeggen of gelezen heb

Ter info, ik heb zowat elke Canon EOS al in mijn handen gehad, en de meeste zelfs een tijdje mee kunnen werken (geleend weliswaar, maar resultaat blijft hetzelfde) en ik kan je garanderen dat langs het circuit, als er een GT1 voorbij komt tegen hoge snelheid je 60D met 3rd party lens het niet haalt tegen een 50D met een L lens !

Het is zo dat op de paddock je gelijkaardige foto's zal kunnen maken, maar als de omstandigheden moeilijker worden krijgt je de ene camera het sneller lastig dan de andere, zeker weten ... uit persoonlijke ondervinding !

Op een zomerse dag in perfect licht maak je met elke camera mooie foto's, zelfs met een compact, maar een dslr laat zijn 'kunsten' pas zien in slechte of moeilijke omstandigheden ... de 60D is niet de opvolger van de 50D ...
    Nu om het de TS echt moeilijk te maken ... ik kan perfect met een 350D en 70-300 IS USM vlijmscherpe foto's maken langs de baan op Spa ... maar dat is meer ervaring dan apparatuur hoor.

Ik blijf bij mijn advies : koop een 50D 2e hands met een Canon 70-200 2.8 en als je daar alles van kent doe dan een upgrade naar een high end body, dan weet je ook hoe je de extra mogelijkheden kan gebruiken ... ik heb indertijd met mijn 40D super foto's gemaakt hoor, dus dan zal de 50D zeker wel bruikbaar zijn.

Wil je geen kilo's materiaal meesleuren dan zal je beter voor een bridge gaan en de limieten hiervan erbij nemen ... ik heb regelmatig een 5dII/grip/24-105/580EXII en een 1dIV/70-200 2.9 IS/580EXII mee ... dat is pas zwaar om voor de Total 24h van woensdag t/m zondag te gebruiken ... wil je het beste dan moet je er iets voor over hebben, zo simpel is het.
    Last edited by LamboCars; 18 mei 2011, 13:20.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

500D, 50D of 7D zal allemaal lukken, wat belangrijker is in mijn ogen is de lens.
      Ga zeker voor de 70-200 L IS F4 of F2.8 deze zijn echt schitterend, zeer snel en scherp!!!
      De Tamron ken ik niet maar heb ook de Canon 17-55 IS F2.8 en deze is ook zeer leuk
      Flickr

Comment

Ik klop er geen nagels mee, of leg er geen kasseien mee hé Bart , daar dient geen enkel toestel voor zeker.
        Het is dan ook een fototoestel, en geen hamer. Maar een beetje stevigheid kan mijn inziens toch nooit kwaad, hé.

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
        500D, 50D of 7D zal allemaal lukken, wat belangrijker is in mijn ogen is de lens.
        Ga zeker voor de 70-200 L IS F4 of F2.8 deze zijn echt schitterend, zeer snel en scherp!!!
        De Tamron ken ik niet maar heb ook de Canon 17-55 IS F2.8 en deze is ook zeer leuk
        Waarbij ik mag besluiten dat iedereen die een 50D of 7D heeft gekocht, onnodig een pak geld te veel heeft uitgegeven?
        Laat ons er toch aub zo eerlijk in blijven dat een 50D beter zal presteren dan die 500D, en de 7D nog iets beter zal presteren dan de 50D.
        Het zal natuurlijk met allemaal lukken, Les 24 du Mans rijden met een standaard VW Golf Diesel lukt ook, maar de prestaties zullen toch niet je dat zijn vrees ik. Er is een prijsverschil, en dat prijsverschil komt echt niet alleen door 't feit dat de body net iets groter is.
        Wat die 70-200mm betreft moet ik je toch wel gelijk geven.

mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          En waar kan jij uit besluiten dat ik het van horen zeggen of gelezen heb
          En waar leest U dat ik zeg/schrijf dat U het van horen zeggen of gelezen hebt .
          Als ik het nog eens herlees, heb ik enkel gezegd dat IK het niet van horen zeggen of van lezen heb.... dat is iets helemaal anders hé. Ik had het over mezelf, niet over U.

Ik had hier nog een pak zinnen geschreven, maar heb ze maar weggedaan....anders worden ze misschien weer verkeerd gelezen.

PS Misschien is het niet de bedoeling dat TS er zijn beroep gaat van maken !?!?

Groetjes
          Last edited by Guest17; 19 mei 2011, 00:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Het is dan ook een fototoestel, en geen hamer. Maar een beetje stevigheid kan mijn inziens toch nooit kwaad, hé.

Waarbij ik mag besluiten dat iedereen die een 50D of 7D heeft gekocht, onnodig een pak geld te veel heeft uitgegeven?
            Laat ons er toch aub zo eerlijk in blijven dat een 50D beter zal presteren dan die 500D, en de 7D nog iets beter zal presteren dan de 50D.
            Het zal natuurlijk met allemaal lukken, Les 24 du Mans rijden met een standaard VW Golf Diesel lukt ook, maar de prestaties zullen toch niet je dat zijn vrees ik. Er is een prijsverschil, en dat prijsverschil komt echt niet alleen door 't feit dat de body net iets groter is.
            Wat die 70-200mm betreft moet ik je toch wel gelijk geven.

mvg,
            Bart

Dit zeg ik toch nergens????
            De duurdere camera's die hier aangehaald worden zijn gemakkelijker in gebruik en zullen "iets" beter presteren met hogere ISO & AF.
            Als de TS dit niet nodig heeft zou ik liever meer geld in een deftige lens steken dan body.
            Als je met een 500D geen deftige foto's kan maken zal je dat ook niet lukken met een 7D
            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
              Dit zeg ik toch nergens????
              De duurdere camera's die hier aangehaald worden zijn gemakkelijker in gebruik en zullen "iets" beter presteren met hogere ISO & AF.
              Als de TS dit niet nodig heeft zou ik liever meer geld in een deftige lens steken dan body.
              Als je met een 500D geen deftige foto's kan maken zal je dat ook niet lukken met een 7D
              Maar waarom wil iedereen een ander mens altijd de goedkoopste en dus kwalitatief iets mindere optie aanraden? Als een mens er geen probleem mee heeft om iets meer geld uit te geven, waarom dan aanraden iets minder te spenderen? Ik snap het eigenlijk niet zo goed.
              Leren met een spiegelreflex moet je altijd, eer je nu begint met een instapmodel of met een (semi-)pro toestel. Dus waarom als argument aanhalen dat men beter eerst begint met een instapmodel? Om iemand 2 body's te laten kopen binnen het jaar? Om iemand zèlf tot de ontdekking te laten komen dat ie beter zijn zin had gedaan ipv te luisteren naar een ander?
              Mijn advies aan TS is het volgende: bepaal het budget dat je wil/kan uitgeven en bekijk dan wat het beste is dat je voor dat budget kan krijgen (al dan niet 2de hands). Als dat dan een 550D, een 50D, een 7D of een 1D is, leren zal je toch moeten doen. En dan kan je naar mijn mening beter leren met het toestel dat je 't liefste wil, ipv eerst te leren met een toestel dat je eigenlijk liever niet had gekocht en na een paar maand terug een nieuwe body kopen, ook deze leren kennen en dan terug te beginnen.
              Dus als je kan, doe 't ineens goed

mvg,
              Bart
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

En waar leest U dat ik zeg/schrijf dat U het van horen zeggen of gelezen hebt .
                Als ik het nog eens herlees, heb ik enkel gezegd dat IK het niet van horen zeggen of van lezen heb.... dat is iets helemaal anders hé. Ik had het over mezelf, niet over U.
                Je quote mijn antwoord, dus ga ik er van uit dat je reactie hier mee te maken heeft, en je dus stelt dat jij het uit ervaring weet en ik uit 'horen zeggen' ... blijkbaar verkeerd begrepen, sorry hiervoor !

Nu voor de TS blijft het probleem bestaan, en we kunnen alleen raad geven afgaande op onze eigen ervaring ... ik ben zelf ook met een 350D begonnen, dan een 40D ... een tweede 40D omdat 2 bodies echt ideaal is ... de eerste 40D door een 5dII vervangen en dan de 2e 40D door een 1dIV ... maar niet iedereen wil drie keer zoveel uitgeven om een beetje betere apparatuur te hebben.

Dus bottom line, koop een degelijke camera (geen instapmodel dus) en zet hier een toplens op, die lens ga je tien jaar kunnen gebruiken, de camera vervang je toch na drie jaar waarschijnlijk.

Nu, Rikske heeft gelijk, als je met een 500D geen goede foto's kan maken zal je met een 7d ook geen goede foto's kunnen maken

Comment

JNu, Rikske heeft gelijk, als je met een 500D geen goede foto's kan maken zal je met een 7d ook geen goede foto's kunnen maken
                  Misschien wel, maar als je dan toch van een compact (of bridge) overstapt naar een reflex, waarom dan niet ineens een degelijke kopen als je er het budget voor hebt? Ts zal sowieso moeten leren werken met een reflex, en naar mijn bescheiden mening is het niet zoveel moeilijker om dit te leren met een 7D ipv met een 500D.

mvg,
                  Bart

Comment

Misschien wel, maar als je dan toch van een compact (of bridge) overstapt naar een reflex, waarom dan niet ineens een degelijke kopen als je er het budget voor hebt? Ts zal sowieso moeten leren werken met een reflex, en naar mijn bescheiden mening is het niet zoveel moeilijker om dit te leren met een 7D ipv met een 500D.

mvg,
                    Bart
                    Dat zeg ik toch ook :
                    Dus bottom line, koop een degelijke camera (geen instapmodel dus) en zet hier een toplens op, die lens ga je tien jaar kunnen gebruiken, de camera vervang je toch na drie jaar waarschijnlijk.
                    Koop direct een degelijke camera ... als TS een 7d kan betalen dan moet hij die kopen, anders koop je een semi-pro model 2e hands.

Comment

I...Al weet ik niet of die 200mm altijd voldoende zal zijn voor autosport op circuit, waar je veelal niet echt dichtbij kan (hangt natuurlijk af van welke autosport je foto's wil gaan maken)...
                      Op het circuit ga ik vaker wel dan niet boven de 200mm. Niet in het minst omdat ik daardoor meer vrijheid krijg. Ik hoef niet persé zo dicht mogelijk tegen het asfalt te staan.
                      Iets meer vrijheid in positiekeuze (al laten circuits dat niet altijd toe) betekent ook meer creatieve vrijheid, daar is bij circuitfotografie imo al zo weinig variatie in.

ps. ik doe het nog steeds met een 400D en bigma, dus van de meet af voor het beste materiaal gaan is niet levensnoodzakelijk. Overwin eerst je eigen beperkingen en dan die van je materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
                        ps. ik doe het nog steeds met een 400D en bigma, dus van de meet af voor het beste materiaal gaan is niet levensnoodzakelijk. Overwin eerst je eigen beperkingen en dan die van je materiaal.
                        Niemand beweert dat het noodzakelijk is. En zeker ik niet. Maar als je je 't kan permitteren, waarom zou je 't dan nièt doen...

Comment

Niemand beweert dat het noodzakelijk is. En zeker ik niet. Maar als je je 't kan permitteren, waarom zou je 't dan nièt doen...
                          Moet je het doen omdat je je het wèl kan permitteren dan?
                          Wie het kan betalen mag van mij ineens een hele winkel kopen, maar met de combinatie die de TS voorstelt gaat hij vaak teleurgesteld zijn door zijn beperkte mm's.
                          Misschien iets om bij stil te staan vóór de aankoop, vooral omdat een lens met meer mm's het budget sterk kan beïnvloeden.
                          Als je overschakelt van een compactje naar een eerste dslr zal het verschil hoe dan ook enorm zijn en de leercurve steil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
                            Moet je het doen omdat je je het wèl kan permitteren dan?
                            Wie het kan betalen mag van mij ineens een hele winkel kopen, maar met de combinatie die de TS voorstelt gaat hij vaak teleurgesteld zijn door zijn beperkte mm's.
                            Misschien iets om bij stil te staan vóór de aankoop, vooral omdat een lens met meer mm's het budget sterk kan beïnvloeden.
                            Als je overschakelt van een compactje naar een eerste dslr zal het verschil hoe dan ook enorm zijn en de leercurve steil.
                            Misschien kan TS in de rubriek "Objectieven" een topic openen, dan kan daar over millimeters worden gediscussieerd. Hier ging het, zoals reeds duidelijk werd in de titel, over "Welke Canon body voor autosport"

En er zal zeker een leercurve zijn. Maar zoals gezegd, deze zal niet moeilijker zijn om handmatige instellingen te gebruiken bij een 1000D t.o.v. een 1D.
                            Oh, en iedereen heeft 't over een steile leercurve, maar gezien in een curve de tijd meestal wordt aangegeven op de x-as, vrees ik dat bij een langere leerperiode die curve allesbehalve steil zal zijn...

Comment

Ik blijf bij m'n standpunt en hoop dat de TS er wat aan heeft.....

Comment

Na lang getwijfel dan toch maar door de zure appel gebeten en mezelf een 7D aangeschaft. Afgelopen Zaterdag een kijkje gaan nemen op de Porsche Days in Francorchamps samen met een ervaren hobbyist,heel wat tips gekregen en van de 700 genomen foto's waren er toch enkele bij waar ik zelf heel tevreden mee ben. Ondanks de beperkte mogelijkheden op circuit met een 17-50 toch een paar leuke panning pogingen ondernomen. Ook eventjes een 70-200mm 2.8 L IS mogen gebruiken,wat een droomlens. Ik ben heel tevreden dat ik dit toestel aangeschaft heb,het zal in het begin misschien wel overkill zijn,maar door te doen zullen we er wel beter en beter mee overweg gaan kunnen.
                                Nu nog even sparen en uitkijken voor een tweedehands 70-200 lens.

Iedereen bedankt voor de tips
                                Groentje met een passie voor auto's

Comment

Working...
                                X