Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 2e body voor huwelijksfotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
    Als je een toestel zoekt voor naast de de 5dII, vind ik persoonlijk de 7d wel interessant.
    Deze gebruikt zowel dezelfde batterijen als geheugenkaarten. Ook omdat je dan een toestel hebt dat een betere AF-functionaliteit heeft, kan toch al eens van pas komen.
    Dacht ik ook... maar AF en FPS zijn het enige voordeel naast de gemeenschappelijke batterijen. Qua beeld win je amper iets en als je dezelfde MP uit je 5DII cropt als de 7D aanboord heeft, heb je ongeveer hetzelfde beeld. Met de 1DIV ligt die verhouding beter... maar dan komt de prijs weer kijken hé.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Dacht ik ook... maar AF en FPS zijn het enige voordeel naast de gemeenschappelijke batterijen. Qua beeld win je amper iets en als je dezelfde MP uit je 5DII cropt als de 7D aanboord heeft, heb je ongeveer hetzelfde beeld. Met de 1DIV ligt die verhouding beter... maar dan komt de prijs weer kijken hé.
      Hmmm, ik ben het niet helemaal met je eens hoor.
      Als je van een foto genomen met de 5dII hetzelfde beeld cropt als wat je met de 7d zou klrijgen, houd je een beeld over van 8,2 mpix, wat natuurlijk nog niet slecht is. Maar qua beeldkwaliteit is er dan toch wel een verschil hoor.
      Bekijk dit topic eens : http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=963172

Ik heb deze link al eens gepost in een ander BD-draadje, misschien interessant om ook eens door te nemen : http://forum.belgiumdigital.com/f9/7...ml#post2918216

Voor alle duidelijkheid, ik ga zeker niet willen ontkennen dat de 5dII beter scoort qua beeldkwaliteit, dit zou echt onzinnig zijn, maar als je hetzelfde beeld cropt, beginnen de kaarten toch wel anders te liggen.

Daarom dat ik de 7d een interessante aanvulling vind als je al een 5dii hebt, en zeker als je een tweede 5dii te duur vindt.
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

je hebt gelijk... ik ben ze even aan 't omwisselen. De 1D mark IV heeft met zijn kleinere crop en lager pixelaantal een niet zo afwijkend beeld op pixelniveau (16,1/21,1 en cropfactor 1,3). Bij de 7D met cropfactor 1,6 en toch nog 18 MP heb je meer pixels. En bij mijn 40D met 1,6 crop en 10,1 MP kan ik beter het centrum uit het beeld croppen van mijn 5DII.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          In mijn meest ideale wereld zou ik twee gelijke body's hebben. In mijn geval zou dat 2x 5D II betekenen. Maar aangezien dit nogal een kostbare investering zou zijn, ben ik zeer tevreden met mijn huidige setup, een 5Dc en een 5D II. Ik vind het in ieder geval erg prettig om twee camera's te gebruiken met dezelfde sensorgrootte. Geven mijn lenzen in ieder geval altijd hetzelfde beeld zonder dat ik mij hoef te bedenken op welke camera ik welke lens zet.
          Een heel terechte opmerking !!! (vroeger werkte ik ook met 2 5D's)
          Maar het voordeel van bvb een 1D is dat je plots verschillende mm's ter beschikking hebt. Een 24-70 f2.8 wordt plots een 31.2-91 f2.8 of een met een 35L krijg je dan een 45.5L

Maar moet toegeven, het is altijd moeilijk in te schatten, welke lens ga ik waar opzetten.
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Working...
          X