Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 2e body voor huwelijksfotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    En zoals al gesteld: 5DII + 1DIV is dé combinatie.
    Dat is idd DE COMBINATIE
    Maar ook verschrikkelijk duur.

Trouwens de 5DII blijft nog steeds mijn favoriet !!!
    De beelden die daar uitkomen
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Tja... met een 1Ds mss., hangt er van af of je hoge ISO, grote LCD,... wil missen?
      Blijft de 1DIV maar da's een crop... en voor huwelijken...??
      das nu wel belachelijk, de 1DsmkIII ... een 5D mkII presteerd beter voor huwelijk en is nog minder duur ook, en veel lichter. En hoge ISO missen, je bent hier wel met huwelijk bezig en probeert de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden, waarom zou je dan een toestel wegdoen die daar goed in scoort tegen een duurder zwaarder toestel dat daar minder goed in presteert. Ik volg deze redenering totaal niet hoor.
      Als echte backup met een laag budget = 5Dc
      En als backup met een hoger budget = 5DmkII of de 7D als je cropfactor nodig hebt
      De xDs series vindt ik hier niet van doen, vooral niet als er goedkopere toestellen zijn die evengoed en beter presteren.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

In mijn meest ideale wereld zou ik twee gelijke body's hebben. In mijn geval zou dat 2x 5D II betekenen. Maar aangezien dit nogal een kostbare investering zou zijn, ben ik zeer tevreden met mijn huidige setup, een 5Dc en een 5D II. Ik vind het in ieder geval erg prettig om twee camera's te gebruiken met dezelfde sensorgrootte. Geven mijn lenzen in ieder geval altijd hetzelfde beeld zonder dat ik mij hoef te bedenken op welke camera ik welke lens zet.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          In mijn meest ideale wereld zou ik twee gelijke body's hebben. In mijn geval zou dat 2x 5D II betekenen. Maar aangezien dit nogal een kostbare investering zou zijn, ben ik zeer tevreden met mijn huidige setup, een 5Dc en een 5D II. Ik vind het in ieder geval erg prettig om twee camera's te gebruiken met dezelfde sensorgrootte. Geven mijn lenzen in ieder geval altijd hetzelfde beeld zonder dat ik mij hoef te bedenken op welke camera ik welke lens zet.
          dit volg ik volledig alles klopt wat je zegt.

Comment

Leentje,

ik ben zelf ook in het bezit van de 5dII en doe af en toe ook al eens een trouw e.d. (in bijberoep

Een tip, heb de 50d gehad, en huurde toen wel eens een 5dII bij konijnenberg (50euro per dag)
            en moet toegeven dat het verschil in beeldkwaliteit toch ook wel groot was tussen deze 2 camera's, dus misschien toch nog even doorsparen voor...

ik zit zo een beetje in dezelfde situatie, maar voorlopig blijf ik de 2de body huren, dan heb ik 2x maal dezelfde kwaliteit...

Hoop met de tijd een 7d of 1dIII bij te kopen.

Marc
            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

misch een beetje of topic, maar wat is het verschil in kwaliteit van de fotos met een 5d en een 7d?
              de cropfactor buiten beschouwing gelaten
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Voor mij is er toch een essentieel verschil tss een back up en een tweede toestel.
                voor mij is back up(reserve toestel) als het eerste het technisch laat afweten.
                Dat gaat de keuze toch beinvloeden dacht ik..........
                MVG. Hugo

Comment

heb hier blijkbaar wat postjes gemist...

Idd bij mij is backup ook echt BACKUP. Ik heb die wel altijd bij-de-hand, maar het meeste leg ik vast met m'n 5DmkII.

ik spaar dus nog ff door, en eventueel koop ik dan een tweedehandse (zal tegen dan wel nog erg gedaald zijn in prijs) 5Dc met weinig clicks ofzo...

Ik weet het allemaal nog niet goed.
                  Ik ben echter wel een fijn meisje, en na een ganse dag met een 5DmII rond m'n nek, fulltime fotograferen houd ik er wel 2 serieuze stijve armen aan over... Dus dan 2 5D's rond m'n nek?

we will see.... (nog ff zorgen voor later), maar zowieso allen bedankt voor de nuttige info!
                  (jammer genoeg groeit er nog steeds geen geld op mijne rug en heb ik ook geen geldschijtende ezel...)
                  * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                    Ik ben echter wel een fijn meisje, en na een ganse dag met een 5DmII rond m'n nek, fulltime fotograferen houd ik er wel 2 serieuze stijve armen aan over... Dus dan 2 5D's rond m'n nek?
                    euh... click
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      euh... click
                      of dit klik best ook handig zo een ... slaafje

5Dc is ideaal, maar nog even wachten mischien tot de 5D mkIII uitkomt dan kost hij nog minder En voor een geldschijtende ezel ... als je er eentje vindt geef me maar een seintje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                        of dit klik best ook handig zo een ... slaafje

5Dc is ideaal, maar nog even wachten mischien tot de 5D mkIII uitkomt dan kost hij nog minder En voor een geldschijtende ezel ... als je er eentje vindt geef me maar een seintje
                        ik weet wat ik vraag voor mijn verjaardag:
                        1) een geldschijtende ezel
                        2) een slaafje, héél goed plannn
                        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Natuurlijk niet, maar ik dacht eerder: als je al zowat 500 geeft aan een crop-body, dan ben je met €500 + verkoop van 10-20 + 1000d ook wel ongeveer aan het bedrag voor een tweedehands 5DII.
                          Als je 5D neemt, moet je ook een 135/2 kopen om hetzelfde bereik te hebben als 85mm op crop. Da's duizend euro erbovenop.

Ik zou daarom 7D kiezen voor de 85mm. Een supersnelle combinatie en even lichtsterk als 24-70/2.8 op 5D2.
                          Last edited by mmgull; 30 mei 2011, 15:25.

Comment

135/2.0 versus 70-200/2.8II... en dan zijn er veel die de prime laten voor wat het is.
                            Heb je gelijk een 85 + een 135. Al si de 85 de enige die toch net nog dat ietsje meer heeft tov de zoom. Maar beresterke zoomlens, en las je niet bang bent van het gewicht en van het opvallen....
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Als je een toestel zoekt voor naast de de 5dII, vind ik persoonlijk de 7d wel interessant.
                              Deze gebruikt zowel dezelfde batterijen als geheugenkaarten. Ook omdat je dan een toestel hebt dat een betere AF-functionaliteit heeft, kan toch al eens van pas komen.
                              Vind je de 7d (tweedehands ??) te duur, dan kan je misschien de 550d overwegen. Deze zal wel wat zakken (of is al gezakt) in prijs nu de 600d uit is.
                              De vraag is natuurlijk of dit toestel zo veel meer biedt dan uw huidige 1000d.

Choices, choices...
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

5Dmk2 of 7D (of 60D) erbij kopen zou ik zeggen.
                                (of eventueel een 1Dmk3, zeer goede kamera en vrij goedkoop 2dehands)

(zeker geen 50D aub... sorry, was ik niet content van qua AF/Ruis/... :-( )
                                Imagination is more important than knowledge...
                                http://www.kiekje.be

Comment

Working...
                                X