Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 2e body voor huwelijksfotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke 2e body voor huwelijksfotografie?

Even off-topic: je spreekt daar van een lelijke rugzak...ben je voor huwelijken niet beter af met een modulair systeem zoals dat hieronder ?

Magento, Varien, E-commerce
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Even off-topic: je spreekt daar van een lelijke rugzak...ben je voor huwelijken niet beter af met een modulair systeem zoals dat hieronder ?

http://www.lowepro.com/sfseries
      of beter nog, deze Hier werk ik ook mee, o.a. tijdens bruiloften en dit werkt super Zéker gecombineerd met de Sun-Sniper Double Harness
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

http://www.lowepro.com/sfseries
        Die Tamrac heb ik omdat ik niet alleen huwelijken doe. Ik doe ook heel veel conceptuele shoots op locaties. Daarom is een goede grote rugzak erg handig, omdat ik dikwijls een eind mee moet sleuren. Bij een huwelijk heb ik gewoon m'n 2body's rond me hangen en een heuptas met extra batterijen en geheugenkaartjes, en nog een extra lens.
        M'n rugzak laat ik ergens naast me liggen.

Op zich heb ik met dat systeem geen probleem...
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
          Als je de 10-20mm "bijna niet gebruikt", waarom koop je dan niet een occasie 5D mark 1 als back-up? Indien je de 2de camera effectief gebruikt, dan een 5D mark 2, eventueel in occasie.

Persoonlijk zie ik niet goed in waarom je zoveel overlapping hebt tussen je lenzen. Ik zou de primes vervangen door een 100mm macro (mooi voor portret en close-up), ofwel de 24-70mm vervangen door een 28mm 1.8 indien je met primes overweg kunt.
          De 10-20 staat idd inmiddels te koop.
          Ik heb echter niet het budget op een tweede 5DmkII te kopen. Ik zoek iets degelijks, crop, van maximaals 600€ (eventueel occasie)....
          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            of beter nog, deze .
            Bah, ThinkTank, pff . Doe mij toch maar Lowepro .

Even serieus: ze maken inderdaad ook degelijke producten , maar de padding vind ik soms nogal magertjes...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

we dwalen af, jongens ... ;-)

Comment

Als dit uw budget is, dan lijkt me een tweedehands 50D de voor de hand liggende keuze.
                Is inderdaad een degelijk en betrouwbaar toestel.

Comment

40D zou ik ook even achterwege laten. Pas op ik heb er 2 gehad eentje die als backup diende maar soms was het wel een hel als buiten het zonnetje scheen, dan kon ik mijn foto's niet oordelen of ze goed waren omdat er geen anti reflectie coating op het lcd schermpje zit. Nu zit ik met dezelfde serie lenzen en body als jij ( op de 1000D na en de 50mm is een sigma bij mij )
                  Ik zit ook te zoeken achter een backup toestel en zit dan vooral te denken in de richting van een 500D. Presteerd enorm goed. Een vriend van me heeft die, en als backup is deze eigenlijk wel nog ideaal. Tweedehands kan je deze mischien nog wel vinden, en ze kost totaal niet veel, en dit voor zo een prachtig toestel. Als het echt een backup is die enkel de zak uitkomt als backup dan zou ik voor de 500D ofzo gaan. Maar als ik het zo begrijp bij jou gebruik je 2 body's tegelijkertijd. Dan zou ik nog twijfelen tussen een 50D en de 500D. De 50D gebruik ik nu momenteel als backup toestel. Maar ik hou niet zo van zijn ISO prestaties, daar scoorde mijn ouwe 40D veel beter op. Een andere optie ( in mijn ogen dan ) is een 5D mkI als backup.

Hopelijk ben je hier iets mee
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

heb eventueel een 5D (mark I versie) met batterijgrip en 2 batterijen te koop indien interesse als back up Doe deze weg aangezien ik de tijd niet meer vind om me met fotografie bezig te houden... Indien interesse moet je maar pm sturen via BD

Mijn persoonlijke mening: als back up kan je best wel een degelijk toestel kopen, maar aangezien voor de meeste budget wel belangrijk is, is tweedehands de beste keuze en dan zou ik gaan voor een 50D of 5D markI

Comment

40D scoorde en scoort idd.vrij goed qua ISO en dynamisch bereik. Heeft 8 fps die je voor trouw niet echt nodig hebt. Een 7D zou ik niet doen omdat eenzelfde beelduitsnede daarvan nagenoeg hetzelfde is als van een crop uit je 5DII (bereken pixels/crop maar eens). Teveel geld weggegooid dan, al heeft de 7D het voordeel dat er dezelfde batterijen in gaan als in de 5DII. Voor mij dus ofwel een tweede 5DII of een goedkopere crop in tweedehands (550D, 40D, 50D). Eventueel een 1DIII maar dat wordt alweer iets duurder.
                      En zoals al gesteld: 5DII + 1DIV is dé combinatie.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Na 1 huwelijks zit ge al aan een paar duizend kliks.
                        HAllo??? Mitrailleurfotograaf (zeker als je dat aantal met een 5DII haalt). Op een hele festivaldag met 12 groepen en publieksfoto's haal ik amper 500 clicks.
                        www.musicinframe.be

Comment

Ik zou nooit een backup toestel kopen, maar wel een nieuw hoofd-toestel en je huidige "degraderen" naar backup-status.

G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                            Ik zou nooit een backup toestel kopen, maar wel een nieuw hoofd-toestel en je huidige "degraderen" naar backup-status.

G
                            Hier van hetzelfde gedacht. Een soort back-uplens daarentegen zou ik wél durven kopen (bijvoorbeeld naast een 70-400 een 70-300) - die kan dan meteen als reislens dienen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht

G
                              vertel me eens hoe je een 5D mkII degradeerd
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Tja... met een 1Ds mss., hangt er van af of je hoge ISO, grote LCD,... wil missen?
                                Blijft de 1DIV maar da's een crop... en voor huwelijken...??
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X