Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera gezocht

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Als je niks kent van fotografie dan ben je beter af met een compact of een bridge toestel.
    Een DSLR heeft toch wel een steilere leercurve en compactjes zijn speciaal ontwikkeld voor mensen met weinig kennis van diafragma, sluitertijd, witbalans en ISO.
    Een DSLR heeft totaal géén steile leercurve, aangezien in een curve de tijd op de horizontale as staat. Dat maakt dat "kennis" dus op de verticale as komt te staan. Steil is vrij recht omhoog, maar bij een dergelijke curve zal de lijn langzaam omhoog gaan.
    Dit geheel terzijde...

Ik denk dat compactjes eerder worden gemaakt voor mensen die niet zo willen gaan uitpluizen of de DOF wel goed is, of de scherpte op het juiste punt zit, voor mensen die niet met een reflex en bijhorende lenzen willen sleuren...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik denk trouwens dat, puur praktisch gezien, een compact veel handiger zal zijn voor Brecht A.
      ALs je al je materiaal om te vissen moet gaan dragen, en daar komt nog eens een fototas bij, dan wordt het van het goede te veel vrees ik. Een compactje kan, mits in een deftig hoesje, makkelijk mee in de visbak.

mvg,
      Bart

PS: misschien een compactje met macrofunctie voor als je eens een minder dag hebt en enkel bliekjes ophaalt in plaats van de voorziene grote karpers
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

de grootte van het toestel maakt niks uit. ikzelf vind het veel leuker om met een DSLR foto's te nemen dan met een compact maar de hoofdzaak in mijn keuze is de kwaliteit van de foto's.

de werking is als volgt: ik zit op mijn hurken met de karper in mijn handen, de fotograaf zit max 1m voor mij op zijn/haar hurken en neemt dus foto's. Misschien 'karper' eens ingeven op google en dan zie je een aantal gehurkte mensen met vis.

Zo'n model als de Fuji S3200 vind ik ook nog wel leuk om mee te werken, heeft een leuke zoom voor als ik eens een foto met zoom wil nemen maar ik zou die dan graag vergelijken met de Nikon d3000 en de Canon 500d qua kwaliteit van mijn foto's.

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brecht.A Bekijk bericht
          de grootte van het toestel maakt niks uit. ikzelf vind het veel leuker om met een DSLR foto's te nemen dan met een compact maar de hoofdzaak in mijn keuze is de kwaliteit van de foto's.

de werking is als volgt: ik zit op mijn hurken met de karper in mijn handen, de fotograaf zit max 1m voor mij op zijn/haar hurken en neemt dus foto's. Misschien 'karper' eens ingeven op google en dan zie je een aantal gehurkte mensen met vis.

Zo'n model als de Fuji S3200 vind ik ook nog wel leuk om mee te werken, heeft een leuke zoom voor als ik eens een foto met zoom wil nemen maar ik zou die dan graag vergelijken met de Nikon d3000 en de Canon 500d qua kwaliteit van mijn foto's.

mvg
          Je koopt dus een dure dslr om een ander te laten gebruiken?
          Ik weet hoe zo'n foto's er uit zien, ik ken vissers en hun foto's.
          Ik snap alleen niet wat de meerwaarde zou zijn in jouw geval om een dslr aan te schaffen...

Comment

Als ik de foto's bekijk van mijn huidig toestel met 5mp en die vergelijk met een foto die getrokken is met een Canon d500 met 18-55 lens, dan merk ik op de pc en zelfs op het scherm van het toestel al een verschil in beeldkwaliteit.

gr

Comment

Ik zou gewoon gaan voor een compact camera van rond de 160 euro (eender welk merk), die zal alleszins betere kwaliteit afleveren dan je camera die je nu hebt. De meerwaarde van een duurder toestel of DSLR zal totaal niet tot zijn rechtkomen voor de foto's die jij voorhanden hebt. Ik denk niet dat je echt geïnteresseerd zal zijn in een mooie DOF, lage ruisprestaties,... Je wil gewoon je prestatie op foto van de vissen (al dan niet door je zelf genomen). Dat is dus een gewone moderne digitale camera zoals zoveel huishoudens er één in huis hebben. Bezie het hier gewoon ik wil een foto van de vis en mij en bij een ander is het een foto van een verjaardagsfeestje met een taart. Geen van de twee situaties heeft nood aan een DSLR of duurdere bridge. Een gewoon toestelletje zal doen wat je wil niet meer of minder.
              Last edited by Martijn92; 1 juni 2011, 19:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brecht.A Bekijk bericht
                Als ik de foto's bekijk van mijn huidig toestel met 5mp en die vergelijk met een foto die getrokken is met een Canon d500 met 18-55 lens, dan merk ik op de pc en zelfs op het scherm van het toestel al een verschil in beeldkwaliteit.

gr
                De gemiddelde gsm van 100 à 150 € heeft tegenwoordig meer megapixels... Wat dus impliceert dat jouw toestel echt al niet meer van de jongste is en dus verouderde technologie heeft.
                Maak een flickr account aan, en zoek daar eens naar groepen waar enkel foto's staan die gemaakt zijn met een bepaald type compactcamera. Je zal direct het verschil met de jouwe merken, en dan weet je ook direct of je het de moeite vindt om meer geld uit te geven aan een dslr en daar mee rond te zeulen.

mvg,
                Bart

Comment

Als hier de eerste post lees, dan zou ik een gewoon simpel compactje aanraden.
                  Dat is het gemakkelijkst weg te steken, en je maakt een foto van de vangst als "bewijsmateriaal" zonder dat je moet nadenken over de instellingen.
                  Je mikt, drukt op de knop, en je hebt een foto...

Als de camera alleen maar daarvoor moet dienen, dan zou ik zelf ook geen DSLR meesleuren. Elk compactje dat in een jaszak past is dan goed genoeg.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Working...
                  X