Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van 40d naar 60d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: van 40d naar 60d?

    als ik me niet vergis blijft de DOF hetzelfde, alleen bij full frame is dat anders
    ga je voor landschappen, is de 7D niet zoveel beter
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #17
      Re: van 40d naar 60d?

      Even een topic vanonder het stof halen...

      Ik heb me deze week 2 andere objectieven cadeau gedaan, en nu ik toch bezig ben begint het ook te kriebelen om m'n body te vervangen...

      Ik hou 2 opties open;

      - Ofwel verkoop ik m'n 40D en koop ik een 60D (al dan niet tweedehands). Bij de 60D spreken vooral het klapscherm en de mogelijkheid tot filmen me aan. Het feit dat de sensor iets beter is (toch?) is mooi meegenomen. Het filmen verwacht ik niet té veel van maar lijkt me handig om sporadisch eens een filmpje te maken van de kids als herinnering... Het klapscherm lijkt me superhandig voor macro-fotografie.

      -Ofwel spaar ik nog wat door en ga ik voor een 7D. Als ik het goed heb presteert die nog iets beter als de 60D. Vooral qua snelheid, maar ik weet niet of die zo belangrijk is voor mij persoonlijk?

      Beide camera's hebben dezelfde sensor (net als m'n 40D overigens), dus puur voor de kwaliteit van de foto's zal ik het niet moeten doen, eerder voor het gebruiksgemak...

      Van 40D naar 60D is niet zo'n grote (financiële) stap, naar 7D is een ander verhaal.

      Heb ik het juist als ik zeg dat je in elk opzicht een stap vooruit doet als je overstapt van 40D naar 60D, als is het maar een kleine stap? Of zijn er elementen die in het voordeel pleiten van m'n 40D in vergelijking met de 60D? Misschien het formaat? De 60D zou kleiner zijn en minder goed in de hand liggen?
      Als ik er kwalitatief op vooruit ga (al is het weinig, betere sensor?) en ik heb de voordelen (voor mij persoonlijk) van het klapscherm en de filmmogelijkheid, wil ik de overgang wel wagen.
      Ik heb m'n 40D een jaar goed kunnen gebruiken, en kan hem ongeveer voor de aankoopprijs van toen weer verkopen (denk ik). Maar het is dus niet zo dat ik niet tevreden ben over deze camera.

      Mmm, niet gemakkelijk allemaal!
      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

      Comment


      • #18
        Re: van 40d naar 60d?

        c123

        Voor mij is het simpel.
        Schoenmaker blijf bij je leest.

        Een fototoestel dient om foto's te trekken.
        Een filmcamera dient om te filmen.
        Het enigste waarom ik zou wisselen tussen 40D en 60D, is inderdaad voor het draaibaar scherm.
        Voor de rest doet mijn 40D het prima.

        Groetjes

        beeldsta
        Last edited by beeldstabilisator; 15 december 2011, 19:44.
        Go with the flow

        Comment


        • #19
          Re: van 40d naar 60d?

          Er zijn mensen die een fatsoenlijke film en foto camera hebben en vervolgens toch voor een 5d mark2 kiezen om mee te filmen. Ik denk dat het misschien toch wel te simpel is om te zeggen dat je met een fotocamera niet kan/moet filmen...

          De onderstaande films zijn ook met een ''fotocamera'' gemaakt:
          Backscatter web guru, Joel Penner, shot this video with his Canon 5D Mark II using the new Gates VL24 Lights while in Bonaire at The Digital Shootout. View more…


          This video by Berkley White (owner of Backscatter) was shot with a Canon 5D Mark II in an Aquatica 5D Mark II underwater housing. ARTICLE: https://www.backscatter.com/reviews/post/Canon-5D-Mark-II-Camera-Underwater-Video-Review KEYWORDS:…
          nikon D90 & ikelite D70 housing

          Comment

          Working...
          X