Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 balken op LCD scherm bij 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

    Inderdaad: p.216, tenminste in de engelstalige manual die ik op mijn Mac bewaar.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

    Comment


    • #17
      Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door hakke Bekijk bericht
      en dat staat wel degelijk in de handleiding!
      dan heb ik niet genoeg gezocht
      geduld is ook niet meteen mijn beste kant
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #18
        Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

        Als je een andere beeldverhouding instelt dan 2:3 krijg je balken zodat je ziet wat de foto wordt. Indien je dat doet met RAW wordt het volledige beeld bewaard en in jpg het beeld in de ingestelde beeldverhouding. Als je in Raw de beeldverhouding terug wijzigt dan heb je ook het stuk dat onder de balken zat.
        Eigenlijk is het zo dat als je een andere beeldverhouding kiest je eigenlijk een stuk van je beeld laat wegvallen, alhoewel het wel wordt opgenomen.
        Het bovenstaande geldt voor mijn 60D dus ook waarschijnlijk voor de 7D en is in de handleiding beschreven.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #19
          Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

          ik heb het verwijderd door persoonlijke instellingen te wissen !
          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
          https://sites.google.com/view/pdh65/

          Comment


          • #20
            Re: 2 balken op LCD scherm bij 7D

            D'er was vandaag weer een vraag over "terugzetten naar fabrieksinstellingen" van de 7D. Voor degenen die dat nodig hebben: p.45.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

            Comment

            Working...
            X