Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunnen jullie mij advies geven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kunnen jullie mij advies geven?

    Oorspronkelijk geplaatst door Darkootje Bekijk bericht
    Ik hoef niet zo nodig superieure beeldkwaliteit.
    Stap vlug van een DSLR af en ga voor een goede prosumer!!
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #17
      Re: Kunnen jullie mij advies geven?

      Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
      Stap vlug van een DSLR af en ga voor een goede prosumer!!
      na alles gelezen te hebben ga ik mee.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Kunnen jullie mij advies geven?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
        Maar de TS wel. Hij zit nu op 336mm FF-equivalent. Dat komt aardig overeen met 200mm op een Canon crop DSLR.

        Maar ik ben het verder met je eens hoor. Vooral voor kinderfotografie kan een beetje doorzoomen wel handig zijn, maar voor mij zou dat ook niet helemaal tot aan de 200mm te hoeven gaan.
        Ik fotografeer de kleinkinderen de laatste tijd altijd met een 85 1.8., (binnen zou ik nog
        wel eens de 17-55 willen gebruiken) en dat vind ik prachtig. Ja, ik moet zelf wel ietwat
        over en weer lopen en ja, ik fotografeer wel eens vanuit een ongewone hoek, en neen:
        ik zie me niet terugkeren naar een zoomlens.
        Nu ja, ik was laatst op een tuinfeestje. De vader stond met een 18-200 in het midden
        van de tuin en daar heeft hij een uur lang gestaan en in en uitgezoomd op de spelende
        kinderen. Ook dat is fotografie.
        Ik wil maar zeggen...

        Comment


        • #19
          Re: Kunnen jullie mij advies geven?

          Ik kan doudeke volgen ik heb er mezelf ook al op betrapt hoe weinig ik boven de 85mm foto's neem in het dagdagelijkse leven....enkel als ik specifiek zo'n foto's wil nemen zet ik mijn 70-300VR erop zoals ik onlangs heb gedaan bij een wielerwedstrijd...maar voor de rest is het meestal mijn Tokina groothoek die ik meer gebruik dan mijn 70-300VR.

          Grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #20
            Re: Kunnen jullie mij advies geven?

            Ik vind het zelf ook geen enkel probleem om te wisselen van lens op mijn D300. Het meest gebruik ik de 17-55 en de 70-200.

            Mijn vrouw heeft op haar D300S een 18-200 zitten die er echt NOOIT afkomt.

            Ik durf niet beweren dat haar foto's kwalitatief slechter zijn dan die van mij. (Bij goed licht natuurlijk). Dus voor spelende kinderen in de tuin is dat helemaal geen probleem.

            Onlangs heeft Spanjaart nog een vergelijk van superzooms gedaan in de Shoot en daaruit bleek duidelijk dat de huidige generatie superzooms in normale omstandigheden niet veel moet onderdoen voor de duurdere lenzen.

            Wat mij betreft: als je gebruiksgemak zoekt en toch geen familiemoment wil missen; ga gerust voor die 600D met de 18-200 van Canon of voor een Nikon instapper met de 18-200 van Nikon (die nog altijd als referentie geldt in die klasse).

            groeten

            Comment


            • #21
              Re: Kunnen jullie mij advies geven?

              Oorspronkelijk geplaatst door Darkootje Bekijk bericht
              Ik wil gewoon iets wat beter is als wat ik nu heb
              Iedere APS-C sensor camera van nu is dat. Bovendien zijn deze in staat om aantrekkelijkere foto's leveren in termen van scherptediepte. In mijn ogen een niet te onderschatten voordeel.

              Oorspronkelijk geplaatst door Darkootje Bekijk bericht
              en vooral sneller is.
              Shots missen door een trage camera is het vervelendste dat er is, omdat het bijna niet op te vangen is met cameravaardigheid. Bovendien heb je helemaal niets aan beeldkwaliteit als je om te beginnen de beelden inhoudelijk niet geschoten krijgt zoals je wilt. Het punt met bridgecamera's was vroeger dat als jij de sluiterknop indrukte, de sensor nog bezig was om een live-view beeld voor je te regelen. Dit was een van de redenen dat spiegelreflexen een veel kortere shutter lag hadden. Dit verschil bestaat nog steeds, maar is in mijn ervaring wel een stuk kleiner geworden. Maar als snelheid voor jou de hoofdreden is om wat anders te nemen, en daar geef ik je groot gelijk in, dan ben je nog steeds het beste af met een traditionele DSLR met optische zoeker en bewegende spiegel. Zo'n zoeker geeft namelijk updates over de situatie met de lichtsnelheid door, en de sensor staat permanent klaar om de foto te nemen zodra jij het wilt.

              Wat betreft lenskwaliteit - er is altijd wat beters, maar waar het om gaat is welke lens goed genoeg is voor jou. Daar is heel moeilijk achter te komen op internet, om te beginnen omdat niemand weet wat jij bedoelt met goed, beter, en slechter. Daarnaast speelt cameravaardigheid hier ook een rol.
              Mijn Project 365

              Comment


              • #22
                Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                Momenteel ben ik inderdaad enorm gefrustreerd door een te trage camera. Een oude Sony (een jaar of 5 oud) van m'n vader is sneller, maar dat ding komt dan voor mij weer te kort in beeldkwaliteit (kleurweergave, belichting). Daarin is m'n compact Canon weer beter. Ik haal echt het maximum uit dat toestelletje en wil dus nu meer, uit frustratie.

                En uiteindelijk weet ik het helemaal niet meer... Ik ben al blij dat ik weet dat ik met een dslr (met 18-200) beter af zal zijn dan met m'n compact. Wat cameravaardigheid betreft ben ik het helemaal eens met jullie. Ik durf gerust te zeggen dat ik betere foto's neem dan een kennis van me die steeds met de duurste apparatuur loopt te zeulen. Je moet je eigen apparatuur natuurlijk de baas kunnen, maar dit terzijde.

                Iedere APS-C sensor camera van nu is dat. Bovendien zijn deze in staat om aantrekkelijkere foto's leveren in termen van scherptediepte. In mijn ogen een niet te onderschatten voordeel.
                Het kriebelt natuurlijk ook wat om terug deze aantrekkelijkere foto's te te kunnen maken, wat ik 10 jaar terug dus wel deed. Nu ga ik natuurlijk twijfelen aan de systeemcamera's (met APS-C sensor). Ze zijn kleiner dan dslr, aantrekkelijker in prijs,... Maar het blijft lenzen wisselen (al is het allemaal kleiner en lichter). Weten jullie trouwens hoe het zit met stof in systeemcamera's in vergelijking met dslr (doordat ze stofverwijderingsfunctie hebben)?

                Bedankt voor jullie berichten.
                Ik ga verder op zoek!

                Comment


                • #23
                  Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                  Ik denk (en hoop) de juiste beslissing genomen te hebben.
                  Het wordt de Sony Nex5 met 18-200. Ik hoop dat dit een ideale tussenweg is voor hetgeen ik zoek. Ik vind het een aardslelijk ding, maar dat zal wel wennen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                    Als die snel genoeg voor je is, gefeliciteerd met je keuze. Er zit een topsensor in. Heb je hem qua bediening wel even goed doorgelicht?
                    Mijn Project 365

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Darkootje Bekijk bericht
                      Ik denk (en hoop) de juiste beslissing genomen te hebben.
                      Het wordt de Sony Nex5 met 18-200. Ik hoop dat dit een ideale tussenweg is voor hetgeen ik zoek. Ik vind het een aardslelijk ding, maar dat zal wel wennen.
                      Prima machientje, en de bediening is ondertussen in firmware 3 sterk verbeterd. 18-200 is echt een zeer goede lens, heb dit weekeinde zonder al te veel verwachtingen een optreden gefotografeert, op iso 3200, perfekte foto's.
                      Ik gebruik ondertussen de 18-55 niet meer, enkel de 16 + convertor en de 18-200.
                      Happy shooting!!!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                        Het heeft een paar weken geduurd, maar hier ben ik terug.
                        De Nex 5 is het niet geworden wegens voornamelijk te traag. En ik vond het tevens een ongemakkelijk (klein) ding met de (grote) 18-200 erop. Dus ben ik hier gewoon stilletjes blijven verder lezen.

                        Uiteindelijk heb ik mijn definitieve keuze gemaakt (oef!!). Alleen stom dat dit nergens voorradig bleek te zijn (wegens Japan...). Maar afgelopen weekend uiteindelijk nog eentje gevonden!! De Sony a55 met 18-55 en 55-200. Hahaaa, jawel, 2 lenzen, oftewel, hoe een mens kan veranderen van mening...

                        En wat ben ik een gelukkig mens. Ik heb er nu al fantastisch mooie beelden mee genomen, terwijl ik het toestel nog moet leren kennen. Het overtreft al mijn verwachtingen. En wat een zonde dat ik dit niet eerder heb gedaan!! Jaja, de fotografiemicrobe krijgt mij al weer te pakken, en dat na slechts een paar dagen.

                        Nogmaals bedankt aan iedereen hier voor de tips!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kunnen jullie mij advies geven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Darkootje Bekijk bericht
                          Het heeft een paar weken geduurd, maar hier ben ik terug.
                          De Sony a55 met 18-55 en 55-200. Hahaaa, jawel, 2 lenzen, oftewel, hoe een mens kan veranderen van mening...
                          Begin is dus alvast veelbelovend. Proficiat met uw aankoop en laat de microbe maar
                          kriebelen. Daar dient ze voor.

                          Comment

                          Working...
                          X