Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Gebruikerservaringen
Collapse
X
-
-
-
Re: Gebruikerservaringen
Misschien toch een gerichte vraag (dus misschien komt hier wél een antwoord op) :
de sx30 heeft net als de FZ45 nog een "oude" CCD sensor, terwijl de concurrentie met CMOS is uitgerust.
Voor zover ik heb begrepen is CMOS interessant bij 1080p video (de 720p van de canon sx30 is echter voor mij voldoende) en geeft het ook betere resultaten in low light. Maar in hoeverre is dit verschil merkbaar voor gewoon fotogebruik als je nooit foto's laat vergroten ?Panasonic Lumix FZ2000
Comment
-
wat zijn de verschillen? Valt er iets van te merken in de praktijk? Iemand had me trouwens een boom opgezet dat over een jaartje of 2-3 er bijna geen crop cams meer zullen zijn, maar de meeste DSLRs een full frame sensor zullen hebben aangezien de kostprijs zo fel aan t zakken is. Klopt dat? Dan zit een mens daar wel mooi
Comment
-
CCD of CMOS, tja maakt allemaal niet zoveel uit, als de foto's maar degelijk zijn.
Het wordt dus normaal de Canon Sx30 of de SZ30MR.
Maar de Canon heeft nog een nadeel : hij is al uit sinds september 2010 en zal in alle waarschijnlijk in september 2011 alweer vervangen worden door de Sx40 of zoiets (de sx-toestellen worden elk jaar vernieuwd).
Dus misschien is het stom om nu een toestel te kopen dat binnen 4 maand al vervangen zal worden door een nieuwer model.
De Sony HX100 is met te duur en blijkbaar produceert de 16 megapixel sensor nogal onscherpe foto's (beetje dezelfde ziekte als de Pana FZ100).
M'n schoonvader heeft net de Nikon P500 gekocht, maar hij is altijd vol lof over iets wat hij gekocht heeft. In de winkel hadden ze hem deze aangeraden omdat dit volgens hen de beste superzoom van het moment is, terwijl (en daar heb je ze weer) de reviews dit tegenspreken.
Tja, niet kunnen kiezen is erg, dus graag gebruikerservaringen met Canon SX30, Nikon P500, Lumix FZ100, Lumix FZ45.Last edited by Kaneda; 15 mei 2011, 17:58.Panasonic Lumix FZ2000
Comment
-
Ok, de Fuji HS20.
Volgens de eerste reviews, super voor foto's, sh*t voor video.
Probleem is dat het toestel tijdens het filmen constant probeert te focussen, tevergeefs.
Met een eerste firmware update werd de constante melding dat het toestel te heet werd, verholpen.
Kan dit focusprobleem ook verholpen worden met een firmware update of is dit gewoon een designfout en valt er niet veel aan te doen ?Panasonic Lumix FZ2000
Comment
-
Ja alle toestellen in combinatie met alle lenzen zijn in veel gevallen een compromis.
Dat is net zo met mijn DSLR body's en de nodige L optiek, het compromis dat je daar sluit ligt niet in de kwaliteit, maar in de draagbaarheid van een uitrusting, en het al of niet opvallen in een straatbeeld. Omdat ik me nog is graag aan straat en Candidfotografie wil wagen is de NEX 5 voor mij ook een "aanvaardbaar" compromis.
Ik heb hem nu met twee lenzen, de 18-55 en de 16 mm, persoonlijk vind ik de mogelijkheden met een 16 mm iets te beperkt, zeker voor allround fotografie, en voor de dagdagelijkse amateurfotograaf. Ik zou je dus de NEX 5 willen aanraden met de 18-55 mm kitlens. Je heb hier het voordeel van de grote sensor, het werken in RAW, die bovendien ondersteund wordt door professionele software zoals "Capture One " Afdrukken met een formaat van A3+ zijn echt geen probleem, Je hebt ook de mogelijkheid tot een Full HD video. En ook in hoge ISO is de NEX5 een topper, met de juiste postprocessing is zelfs 6400 ISO perfect bruikbaar.
Dus krijgt je toch heel wat voor je centen hé, mocht ik morgen nu besluiten van te stoppen met al mijn fotografie, dan zie ik in dit toestel toch nog voldoende mogelijkheden, en zou dit toch houden.
MVG, Jeff C.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
-
Ik ben ervan overtuigd dat de NEX toestellen de moeite waard zijn. Maar ik wil geen lenzen meer wisselen. Dan had ik m'n DSLR kunnen houden. Een Nex is wel lichter en compacter, ok, dus een kleinere en lichtere tas, maar toch, ik wil geen lenzen wisselen.
Probleem nu is een keuze maken. De Fuji HS20 stond als eerste op m'n lijst maar vanwege de onbruikbare videomodus viel hij af. Over de alternatieven (P500, SX30, SZ30, FZ100, enz) heb ik al veel gelezen maar hoe meer je leest, hoe meer je twijfelt want er is altijd wel iets met elk toestel.
De Fuji HS20 interesseert me nog steeds, vandaar de vraag of die videoproblemen kunnen opgelost worden met een firmware update. Zoniet, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk de Canon SX30IS.Panasonic Lumix FZ2000
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk berichtWat ik kan opmaken uit reviews bv. over de Canon SX30is en de Lumix FZ45 is dat de SX30 traag wordt genoemd voor z'n 1.5fps burst mode. Ok, ze hebben gelijk, dat is inderdaad belachelijk traag. Maar de FZ45 heeft ook maar 1.5 of 1.8. En voor dit toestel is dit dan geen probleem want daar wordt niet over gerept ?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Je kunt ook 1 lens bij je NEX kopen Dan hoef je niet te wisselen.
Echter, mocht je ooit weer de nood hebben, zou je wel kunnen uitbreiden, iets wat bij de 'standaard compact' niet kan.
Snap namelijk het argument daarvan niet helemaal, dat dat de reden is waarom je geen NEX zou willen. Niemand verplicht je te wisselen met lenzen... Je kunt er 1 lens opzetten en het daar bij houden. Maar dat dus even ter zijde. Ieder mens zijn keusWillemClassensDesign: Mijn website
Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
Flitsers:HVL-F42AM;
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk berichtJe kunt ook 1 lens bij je NEX kopen Dan hoef je niet te wisselen.
Echter, mocht je ooit weer de nood hebben, zou je wel kunnen uitbreiden, iets wat bij de 'standaard compact' niet kan.
Snap namelijk het argument daarvan niet helemaal, dat dat de reden is waarom je geen NEX zou willen. Niemand verplicht je te wisselen met lenzen... Je kunt er 1 lens opzetten en het daar bij houden. Maar dat dus even ter zijde. Ieder mens zijn keusPanasonic Lumix FZ2000
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk berichtEén lens ? Met meer dan 20x zoom ? Welke ?
MVG, Jeff C.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
-
Ik weet heus wel dat een superzoom of bridge compromissen met zich meebrengt. Ik wil gewoon de beste bridge/superzoom voor m'n geld.
Een superzoom/bridge biedt je alles, van breedhoek tot ultratele en macro, weliswaar niet met dezelfde kwaliteit als een DSLR met een resem lenzen. Maar daar kan ik mee leven, ook al omdat ik foto's nooit vergroot.
Ik wil gewoon niet dat de superzoom die ik koop evenveel shutter lag heeft als een compactje van 100 euro. En als je in reviews leest dat de SX30 traag is, dan ga je dat wel gaan denken.
Beste is eens uitproberen in een winkel zoals Saturn of MM, maar jammer genoeg ontbreekt de tijd me hiervoor.
Vandaar dat ik hier kom zagenPanasonic Lumix FZ2000
Comment
Comment