Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knoop doorhaken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Knoop doorhaken

persoonlijk, vind ik de knopjes belangrijk... zodat je niet steeds in het menu moet duiken om iets te vinden...

belangrijke (noodzakelijk) knoppen voor mij:
    Manuele focus, single focus EN continu focus
    Spot metering en matrix metering
    ISO
    Whitebalans
    AE/AV lock
    delete
    format
    preview-zoom
    flash
    exposure compensation
    focus point selectie
    dynamisch en 3D focus tracking

handig:
    Bracketing
    programeerbare functie knoppen
    Last edited by d_oracle; 6 mei 2011, 10:40.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb de Pentax K-r + DAL18-55mm + DAL 50-200mm gereserveerd bij Konijnenberg en wacht tot die binnen gaat komen. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren. Ik heb veel zitten lezen hier en daar en ben toch voor de Pentax gegaan. In Azië is het schijnbaar het meest verkochte merk en daar kijken ze toch nauw. Iedereen bedankt voor tips en raad. En nu zal ik het allemaal nog moeten gaan leren gebruiken, maar ik zal als ik hem binnen heb wel wat foto's laten zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
        Hoe dan ook, ik persoonlijk vind "even vastnemen" een zwak
        argument. Zo koop ik ook geen zaklampen, strijkijzers, stofzuigers, boormachines,
        grasmachines, haagscharen, kettingzagen, sokken ... wc-brillen.
        Ik vergelijk een camera dan ook liever met een vrouw... dan met een w.c. bril, of met
        materiaal om je tuin ondersteboven te zetten. Die hoef je natuurlijk ook niet eerst vast
        te pakken, te houden, maar het kan wel goed doen.
        Naast voelen hoe het toestel in je handen ligt, vind ik, dat je er ook een beetje verliefd
        op dient te worden... Vandaar dat ik het ook niet graag vergelijk met kettingzagen e.d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          Op die manier misloop je wel meestal een Pentax DSLR omdat weinig fotozaken zo'n toestellen in huis hebben. Nochtans voelt een instapmodel van Pentax stukken degelijker aan dan een instapmodel van een van "de grote twee". Ik weet het omdat ik enkele maanden geleden in de MediaMarkt uit nieuwsgierigheid zo'n toestellen even ter hand heb genomen. Amai, zeg, dat was me echt verschieten. 't Zegt natuurlijk niets over de echte kwaliteit. Bij het argument dat ze kwalitatief allemaal erg weinig verschillen heb ik anders ook wel mijn bedenkingen.
          Hoe dan ook, ik persoonlijk vind "even vastnemen" een zwak argument. Zo koop ik ook geen zaklampen, strijkijzers, stofzuigers, boormachines, grasmachines, haagscharen, kettingzagen, sokken ... wc-brillen.
          Ik bedoel niet dat even vastnemen het enige is waar je moet op afgaan, of het eerste dat je moet doen he.
          Maar van de TS zijn post kan ik afleiden dat hij heeft gezien heeft wat er in zijn budget past, welke lenzen hij wil, welke mogelijkheden ze bieden (zoals dat filmen), waarschijnlijk al testfotos op dpreview enz heeft bekeken, enz.
          Nu blijven er dan nog 2 over. Om daar tussen de keuze te maken als voor hem al het andere gelijk is ? Dan kan ze eens vastnemen het verschil maken en hem helpen om de knoop door te hakken.

Kwalitatief weinig verschillen ? Er zijn wel kleine verschillen, ze zijn niet allemaal 100% identiek qua beeldkwaliteit en opties, maar blijf je in dezelfde prijsklasse dan zijn er niet zo heel veel verschillen tussen de merken.
          Geen enkele presteert echt slecht of supergoed tov de andere instapmodellen.
          Het is niet zo dat het instapmodel van een merk dezelfde kwaliteit heeft als de fullframe van een ander merk (of omgekeerd ).
          Eigenlijk is Pentax met zijn weatherproofing de enige uitschieter die zo al iets aanbiedt wat andere merken pas in duurdere categorieen hebben.

En ja, het kan best zijn dat het voor u persoonlijk geen verschil uitmaakt.
          Mensen zijn dan ook verschillend, voor de ene is het belangrijker hoe iets aanvoelt, voor een andere meer hoe iets klinkt of hoe iets eruit ziet (en in sommige gevallen hoe iets ruikt).
          Bij mij persoonlijk telt vnl gevoel en gehoor, hoe iets eruit ziet maakt mij minder uit dan hoe functioneel iets is. Andere mensen kopen een auto omdat hij mooi is en trekken zich niets aan hoe onpraktisch of duur in onderhoud hij wel is.
          Anderen willen enkel een duitse auto omdat die degelijker aanvoelt dan een franse.

Dat is iets waar verkopers en reclamemensen gebruik van maken, vooral bij marketing van de producten die u opnoemt, dingen waar mensen niet veel van afweten en maar zelden een aankoop doen.
          Bij stofzuigers bv kijkt iedereen naar het vermogen (zuigkracht) en dat wordt in elke winkel ook groot geadverteerd.. andere factoren (aantal decibel bv, prijs van nieuwe zakken, ..) daar letten minder mensen op en daar wordt door de verkopers dan ook minder op ingespeeld.
          Wc-brillen ? mensen zouden er misschien beter eens gaan opzitten, ipv enkel op prijs en kleur af te gaan..

Enfin we gaan hier serieus offtopic, 't wordt hier al bijna een cursus marketing/psychologie (als je er wat boeken over leest dan merk je pas hoe erg we allemaal worden misleid door marketingmensen).. ik ga stoppen en wens de TS nog veel plezier met zijn degelijk aanvoelende nieuwe Pentax ! :-)
          Last edited by flipperkast; 6 mei 2011, 10:00.
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Is de knoop reeds doorgehaakt?
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Is de knoop reeds doorgehaakt?

Bij het zien van de titel moet ik steeds aan mijn grootmoeder zaliger denken. Die was heel goed in het doorhaken van knopen.
              Mijn Project 365

Comment

ja, de kogel is door de kerk. Het word de Pentax K-R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devennen Bekijk bericht
                  wat gaf de doorslag?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devennen Bekijk bericht
                    Bij mij ook;-) ik vind de beeldkwaliteit van de Pentax toch wel beter dan die van Canon in de testfoto's die ik gezien heb. En dan kunnen anderen wel zeggen dat testfoto's niet zoveel zeggen...maar IETS zegt het toch wel volgens mij!

Comment

Mij zeggen testfoto's wel het allerminste van alle mogelijke criteria om een camera te kiezen.
                      Van nul en generlei waarde in goed Vlaams/Nederlands....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                        Mij zeggen testfoto's wel het allerminste van alle mogelijke criteria om een camera te kiezen.
                        Van nul en generlei waarde in goed Vlaams/Nederlands....
                        Misschien juist omdat je een Canon hebt?;-) Als ik op dpreview de testfoto's van de Pentax k-r naast die van Canon bekijk, dan komt Canon er niet al te best vanaf.

Comment

Ik moest er een kiezen en ik vond de pentax beter in mijn passen dan de Canon en ook de test foto's hebben wel invloed gehad.
                          Ik kan wel blijven twijfelen maar ooit moet je kiezen. Ik ga dan ook op zoek naar iemand in mijn omgeving met een eos 550 en zal dan vergelijken, en ik hoop dat ik dan geen spijt heb.
                          Ik wacht nu nog een week of 2 of mijn kit binnen komt en anders word het een Pentax met alleen de DAL18-55mm zonder de DAL 50-200mm.

Comment

Working...
                          X