Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw budget

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw budget

ook teruggrijpend naar de eisen die de persoon stelde in z'n eerste topic + 300 euro zelfs voor een 2e hands body + de macro (& tele) vereisten. Een body en bv macro lens, beide in tweedehands natuurlijk, op de kop tikken voor 300 kan misschien lukken, maar blijft zeldzaam.
    (Was idd miss wel wat te scherp gereageerd )
    Groeten Jonathan

Comment

Ik heb mijn Canon 350D destijds voor 150 euro verkocht. En zo zullen er nog wel zijn. Dit
      is ook nog altijd een toestel waar je prima foto's mee kan maken. Een kitlensje erbij van
      een 100 euro en je bent vertrokken. Dan heb je nog 50 euro over voor een tas en een ijsje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Spruytte Bekijk bericht
        ook teruggrijpend naar de eisen die de persoon stelde in z'n eerste topic + 300 euro zelfs voor een 2e hands body + de macro (& tele) vereisten. Een body en bv macro lens, beide in tweedehands natuurlijk, op de kop tikken voor 300 kan misschien lukken, maar blijft zeldzaam.
        (Was idd miss wel wat te scherp gereageerd )
        Macro is niet zo'n probleem... je kan een goedkope 50mm lens via een omkeerring op een nikon D50 zetten en dan heb je een prima macro lens! (70€ voor de lens en 12€ voor de omkeerring)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

En gaat het ook op een 450D met een 18-55mm IS lens?

Mvg Kai
          Fujifilm X-T10 met 18-55mm f2.8

Comment

???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaitho Bekijk bericht
              ???
              deze omkeerring is voor nikon...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

En deze? http://www.cameranu.nl/artikel/92954

Mvg Kai

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
                  Een voorbeeldje van een "tele/macro": Canon EF 180mm f 3.5 L Macro USM €1389 bij Art&Craft
                  Je kon geen beter voorbeeld vinden om TS te ontmoedigen

Een lange macro is prachtig maar beslist niet het eerste wat hij nodig heeft.
                  Daarenboven is die van Canon peperduur en die van Sigma bijna even goed voor 1/3 van de prijs.

On topic: ik heb mijn 400D vorig najaar ook verkocht met kitlens, 4GB kaartje en een set voorzetlensjes voor macro voor 175 EUR.
                  Ik vond dit toen een eerlijke prijs na 4 jaar gebruik, dus ondertussen moet 150 EUR kunnen.
                  Daarbij nog een tweedehands 55-250 IS voor 150 EUR en TS zit perfect binnen budget.

Veel plezier.

Comment

macro + tele : sigma 70-300 macro...
                    is een 70-200 tele, dan 200 - 300 macro

niet superscherp, zeker niet open, maar wel werkbaar..
                    en tweedehands zeker voor 100 eur op de kop te tikken (non apo versie)
                    www.aeri-photography.be

Comment

Bedankt. Zou het dan een goede combinatie zijn: Canon 450d met 18-55mm IS en Sigma 70-300 ?
                      Ik wou namelijk iets goedkoop en degelijks zoeken om een telelens en macrolens te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaitho Bekijk bericht
                        Bedankt. Zou het dan een goede combinatie zijn: Canon 450d met 18-55mm IS en Sigma 70-300 ?
                        Ik wou namelijk iets goedkoop en degelijks zoeken om een telelens en macrolens te hebben.
                        Goedkoop en degelijk... zijn 2 woorden die voor mij niet in dezelfde zin thuis horen. Degelijkheid heeft z'n prijs.

Geloof me: spaar verder voor het "degelijke". Want ook al ga je nu 2de hands (waar best wel goeie koopjes tussen kunnen zitten, maar je moet er "oog en kennis" voor hebben), voor een budgetvriendelijke prijs... op het einde van de rit koop je toch datgene dat 'een trapje hoger is'. En dat heeft z'n prijs.
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          Goedkoop en degelijk... zijn 2 woorden die voor mij niet in dezelfde zin thuis horen. Degelijkheid heeft z'n prijs.

Geloof me: spaar verder voor het "degelijke". Want ook al ga je nu 2de hands (waar best wel goeie koopjes tussen kunnen zitten, maar je moet er "oog en kennis" voor hebben), voor een budgetvriendelijke prijs... op het einde van de rit koop je toch datgene dat 'een trapje hoger is'. En dat heeft z'n prijs.
                          Juist omdat de kans bestaat dat je een trapje hoger gaat kan het interessant zijn je leergeld te beperken door voor de hand liggend beginnersmateriaal tweedehands te kopen.

Het vinden van goede tweedehandskoopjes leer je inderdaad pas na de nodige ervaring, doel van dit forum is deze uit te wisselen om miskopen te beperken.
                          Doorgaans schatten beginners de waarde van tweedehands spullen te hoog.

Voor de rest denk ik dat er voor elke fotograaf die prachtig werk aflevert met (met "oog en kennis" gekozen) ouder materiaal er één rondloopt met duizende EUR aan nieuw "degelijk" materiaal en gewoon kiekjes maakt.

Comment

Working...
                          X