Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen of niet??Wie kan me helpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kopen of niet??Wie kan me helpen?

    Hallo,

    Ik ben namelijk op zoek naar een digitale fotocamera!
    Het is zeker niet mijn doel om er speciale doeleinden mee te bereiken ofzo..
    Het is gewoon om foto's te trekken(reis-uitgaan-vrienden,... kan ze dan ook zien op dat lcd-scherm en om ze op pc te zetten of via zo een fotoservie via email of dergelijke te laten afmaken,...
    Ik ging vandaag met mijn filmrolletje binnen in het kruidvat om af te maken en zag daar een digitale camera staan van KODAK een cx6200!
    Ik vraag me af of iemand me zou kunnen helpen of ik dit toestel zou kopen of niet?
    IS het een beetje een handig en goed toestel?
    Ik weet dat het geen duure is en misschien wel niet echt een super goede kwaliteit zal zijn,maar dat het een beetje gewoon is voor me dat ik er weg met ken en toch niet een mega slecht toestelltje zou kopen he,want zelf weet ik er niet veel van die toestellen af en daarmee dacht ik van ik ga het hier es vragen,er gaan er hier mij zeker kunnen helpen aan een digitale camera dat niet duur is maar tamelijk goed,want 300 euro en meer kan ik niet geven voor zo een ding,want ik sleur da overal mee mijn kodak en het zou te jammer zijn moest ik hem verliezen of moest gij kapot zijn he...
    Dus bij deze vroeg ik mij af of iemand mijn vraag zou kunnen beantwoorden dan ga ik er zo vlug mogelijk achter!!
    Alvast bedankt voor je aandacht
    Groetjes angel20

  • #2
    Hallo Angel20,

    welkom op BD, je bent hier op de juiste plaats om je vragen te stellen...

    De kodak CX6200 is zeker geen hoogvlieger wat fotokwaliteit betreft, ik zou je aanraden om naar toestellen te kijken van Canon, Nikon, Sony,...

    Meer bepaald de Canon Powershot A60/A70, Nikon 2100/2200/3100/3200 en de Sony DSC-P72...

    Kijk voor aankoop zeker eens op volgende adressen, vele BD'rs hebben hier goede ervaringen mee:

    http://www.topfoto-online.de/
    bv:
    Canon PowerShot A60 199€
    Nikon Coolpix 2100 + lader en batterijen 199€
    + 128 MB CF-kaartje 224.90€
    enz...

    http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm

    Hou er rekening mee bij de aankoop dat je nog moet investeren in geheugenkaartjes en dergelijke, daarom denk ik dat de Canon A60 en de Nikon 2100 aan je wensen zullen voldoen.

    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Hallo Infernoke,

      Thx voor je info,maar ik heb het er niet voor over om meer dan200 € te betalen voor een digitale camera,die op de website is 379€,rond de 150€moet ik toch ook een deftig kodak vinden,kweet ook da ik nu geen super kwaliteiten ga hebben,maar als ik al content was van mijn gewoon kodakske moet ik dan toch zo geen duure digitale kopen he, tis zoals ik al zei niet voor specifieke speciale doeleinden mee te bereiken gewoon op reis en int uitgaan-vrienden foto's te trekken en ze dan zien op da lcd schermpje en op pc kunnen zetten en via da fotoservice te doen enzo..
      Zou die kodak da ik zei niet voldoen aan mijn normen? Tzal toch wel geen mega slechte kodak zijn?!
      Kzal anders es de site geven: http://www.kruidvat.be/cameraactie/ en dan klik je op meer informatie daar staat dan alle uitleg en gegevens van die kodak en als je ziet wat meer rechts onderaan staat er inhoud van de doos:... als ik int kruidvat stond te kijken naar die kodak zag dat er een nogal grote doos uit en de fotos die op de doos stonden daar zat ook die bak bij waar je je kodak kunt opladen enzo zou dat er dan ook bijzitten?dat zou wel makkelijk zijn als je hem zo kunt opladen,want ik heb al gehoord dat een digitale camera nogal veel batterijen wreet...
      Ook staat er: 8MB intern geheugen en een sleuf voor een MMC-/SD-uitbreidingskaart!Ik kan dan toch zo een ander kaartje kopen niet??
      Welk eentje moet ik dan kopen?
      keuze uit 3 soorten:
      Geheugenkaartjes:
      Op deze Integral MB kaarten kunt u beelden, geluiden en gegevensbestanden opslaan in Compact Flash, SmartMedia of SecureDigital compatibele apparatuur zoals digitale camera’s, MP3 spelers, zakcomputers en notebooks. U heeft keuze uit 3 soorten:

      i-Pro Compact Flash 128 MB, deze professional
      high-speed geheugenkaart kan 40x sneller beelden opslaan; dus minder wachttijd tussen uw opnames! € 37,99
      SmartMedia 128 MB € 37,99
      SecureDigital 128 MB € 59,99
      Als jullie willen moet je maar es kijken op de site en me dan meer uitleg geven als je kan,want zelf weet ik er niet veel van af...
      Want als je vind dat die kodak goed zou zijn voor me dan ga ik er straks al achter.
      alvast bedankt op voorhand voor de info en hulp!
      groetjes
      angel20





      Comment


      • #4
        Als je klikt op die website op meer informatie daar staat dan rechts onderaan inhoud van de doos: .... + speciaal inzetstuk voor optionele camerastations uit de Kodak EasyShare-6000 serie.
        Wat is dit dan??
        Kan aub mij iemand helpen met mijn vraag,want zelf weet ik niet veel af van die dingen,anders ga ik er deze week zeker om!!
        Bedankt
        angel20

        Comment


        • #5
          Ik vrees dat je voor 200 euro niet zoveel kwaliteit gaat vinden.
          Maar kijk zeker eens naar de Minolta E323 : 3 megapixel-camera (interpoleerbaar tot 6 mp), 3x optische zoom (35mm-equivalent: 36 - 108 mm), macro vanaf 11 cm etc. Witbalansregeling auto of presets (Daylight, Tungsten, Fluorescent, Cloudy), flash: auto, anti-rode ogen, night portrait en fill-in. Sluiter 1/2-1/2000s in full auto, sport-, portrait-, cosmetic- en slimmodes; 2-1/2000s in landscape en night view modes. Opslag op SD memory card en MultiMediaCard (MMC). Werkt op 2 AA batterijen (NiMH herlaadbare batterijen aanbevolen) of 1 CR-V3 lithium batterij.

          Staat 187 euro bij www.ny-camera.de. Je mist uiteraard wel wat manuele instellingen, maar wat wil je voor dit prijsje. Krijgt over het algemeen vrij goede kritieken.

          Ludovic

          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
          BD0118BE

          Comment


          • #6
            Aanvullend: kijk ook eens naar :
            - de Canon A300 (198 euro ny-camera, 159 euro bij www.technikdirekt.de): 3 mp, evenwel enkel 5 x digitale zoom, macro vanaf 5 cm, iso 50/100/200/400, movie op max.640x480, focus-assist lamp, etc., heeft instelmogelijkheden zoals bv. manuele witbalans. Heel goede beeldkwaliteit

            - en de Minolta X20: ook een heel goede beeldkwaliteit, superklein (iets groter dan een credit-kaart) (167 euro bij ny-camera): 2mp, 3x optische zoom, heeft wat meer instelmogelijkheden dan de Minolta E323...

            Ludovic
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

            Comment


            • #7
              Angel, ik wil u verwittigen.
              Als je hier vraagt welke camera je wilt kopen, dan ga je gefrustreerd geraken want iedereen stelt iets anders voor
              Ik heb alles aandachtig gelezen.
              Ik heb het gevoel dat jij heel sterk te vinden bent voor die Kodak.
              Koop die dan gewoon.
              Voor die prijs kan je niet gefopt zijn.
              Maar, hou er rekening mee dat je altijd meer en meer gaat willen.
              maar dan ben je toch niet gefopt en heb je een kodak voor dingen die alledaags zijn. Als je dan merkt dat je meer wilt kan je uitzien naar iets duurder, maar dan weet je beter wat je wilt.
              Wat die opslagruimte betreft, dat is echt niet heel veel.
              Met een digitale camera trek je 100 maal meer foto's dan met een gewone camera. Als je met een gewone camera op een namiddag 15 foto's nam, neem je er nu gemakkelijk 150. Dit zal iedereen hier op het forum beamen. Dat is eenmaal zo, het kost toch geen geld, je trekt maar op.
              Wat de kaarten betreft die je kan bijkopen daar kan ik jou geen raad in geven.
              Ik weet ook niet duidelijk of compact flash en smartmedia erin passen dat heb ik er niet kunnen op uitmaken.
              Ze verkopen die wel, maar passen die erin?
              Hou er rekening mee dat die kaartjes ook wel veel geld kosten.
              Wat de batterijen betreft, ik denk niet dat er een lader inzit.
              Dus je schaft je best van in het begin een batterijlader aan en twee setjes van goede batterijen.
              Spaar ook niet uit in de lader, want na een tijd wil je toch meer.
              Ik heb een GP smart lader. Ik dacht eerst dat het niet nodig was, maar het is wel interessant dat het op één uur oplaadt.
              Als je nog vragen hebt, man, stel ze dan gerust.
              Ik kon het niet laten.

              Comment


              • #8
                Ja zeg wel act dat ik gefrustreerd ga geraken lol...
                als ik op deze site kijk:http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/499058/ref=br_ss_/103-2264868-7331831 dan staat ie der bij die CX6200 en heeft 4 sterren als ik mij niet vergis(of kan je daar niet op voort gaan?) maar er staat daar nog eentje van kodak CX 6230 voor 60 euro meer heb ik dan een optische zoom want die dat ik zeg heeft enkel digitale zoom of heeft dat niet?? OF een CX 4230 das een zwaarder toestel denk ik,anders zou ik het zien zitten om deze ook nog te kopen!
                laat wat weten he
                lol manneke
                groetjes angel20

                Comment


                • #9
                  up!!

                  Comment


                  • #10
                    Die digitale camera van KODAK staat op: http://www.kruidvat.be/cameraactie/ en dan klik je daar op meer informatie en daar staan dan alle gegevens van de Kodak op!
                    En als je daar rechts wat meer onderaan kijkt zie je daar staan inhoud van de doos: .... + speciaal inzetstuk voor optinonele camerastations uit de KODAK EasyShare 6000-serie
                    Wat zou dat dan willen zeggen,dat er die bak bij zit om je kodak op te laden of ja ik weet het niet wat zou dit zijn die er bij gaat zitten??
                    En welke geheugenkaartje ga ik dan moeten kopen want het is maar 8mb er staat :
                    Geheugenkaartjes:
                    Op deze Integral MB kaarten kunt u beelden, geluiden en gegevensbestanden opslaan in Compact Flash, SmartMedia of SecureDigital compatibele apparatuur zoals digitale camera’s, MP3 spelers, zakcomputers en notebooks. U heeft keuze uit 3 soorten:

                    i-Pro Compact Flash 128 MB, deze professional
                    high-speed geheugenkaart kan 40x sneller beelden opslaan; dus minder wachttijd tussen uw opnames! € 37,99
                    SmartMedia 128 MB € 37,99
                    SecureDigital 128 MB € 59,99
                    Welk eentje koop ik er dan best bij of moet ik nog geen kopen???
                    Is die kodak goed of niet anders ga ik die morgen gaan halen want als je kijkt op de site http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/499058/ref=br_ss_/103-2264868-7331831 dan zie je die kodak staan en heeft ie 4 sterren of zou ik dan beter voor 40 euro meer de kodak cx6230 niet kopen of de cx4230???
                    Kan iemand me helpen aub???dan kan ik er vlug achter
                    bedankt
                    groetjes angel20

                    Comment


                    • #11
                      Angel. Persoonlijk zou ik zelf voor de Canon A60 gaan. Oké, hij is duurder, maar hier kan je ook meer mee aanvangen. Da's onder de 200 €.

                      Het blijft natuurlijk je eigen keuze.

                      Greetz,

                      J.
                      johnvde

                      Comment


                      • #12
                        Als geld echt zo'n rol speelt, kijk dan naar de

                        Nikon Coolpix 2100, lader en batterijen + 128 MB CF-kaartje voor 224.90€

                        bij http://www.topfoto-online.de/

                        Bij kruidvat:
                        CX6200 99,99€
                        Kaartje 128MB SD: 59.99€
                        En dan heb je nog lader en AA-NiMh batterijen nodig +-30€???

                        Geheugen in de CX6200 moet MMC/SD kaart zijn!

                        Kom je ook naar de 190€ te zitten, en je heb een camera die veel minder is dan een Nikon Coolpix 2100...

                        Kortom, even op de tanden bijten en een Nikon Coolpix 2100 of Canon A60 kopen.
                        Nikon D300 & een beetje glas...
                        Iets kleiners als carry everywhere

                        Comment


                        • #13
                          thx mirlong1 maar toch vind ik 200 euro wel nog duur hoor om dat aan een kodak te geven!
                          Denk je echt dat die kodak dat ik zeg echt zo een slechte kwaliteit gaat zijn??
                          Weet jij wat er dan nog in die doos gaat zitten?
                          En welke geheugenkaart ik dan best koop zoals ik hier boven beschreven heb??
                          Anders zou ik er morgen achter gaan,maar het enige dat mij tegen houd is dat er geen optische zoom op zit!
                          Wat denk je??
                          groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Angel20
                            thx mirlong1 maar toch vind ik 200 euro wel nog duur hoor om dat aan een kodak te geven!
                            Denk je echt dat die kodak dat ik zeg echt zo een slechte kwaliteit gaat zijn??
                            Weet jij wat er dan nog in die doos gaat zitten?
                            En welke geheugenkaart ik dan best koop zoals ik hier boven beschreven heb??
                            Anders zou ik er morgen achter gaan,maar het enige dat mij tegen houd is dat er geen optische zoom op zit!
                            Wat denk je??
                            groetjes

                            Hallo Angel,

                            Er zijn op dit moment duizenden gebruikers die de overstap maken naar een DSLR + lenzen.

                            De meesten verkopen nu hun A40, A60, zelfs al hun A70, of hun S45, G2, Fuji S602. Bekijk de foto's die met dat toestel zijn gemaakt en u doet de koop van uw leven.

                            Kijk eens naar deze gebruikte toestellen. Met alle toebehoren doet u een tien keer betere koop als zo'n kodakje made in China.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Kheb es zitten surfen op het net en mijn keuze is gevallen tussen:
                              dus de KODAK cx6200(geen optische zoom dus da houd me wat tegen om hem te kopen) de cx 4210 of de cx4230 of de cx6230 of dx4200 ofwel de Trust 738AV of 732AV(in makro)
                              je kan ze allemaal zien op site :http://www.kieskeurig.be/nl/product.nsf/review/digitalecamera.htm als je ze daar aanklikt dan zie je de punten dat ze ervan geven de fotokwaliteit-mogelijkheden-gebruiksgemaken de vormgeving volgens mij zijn ze allemaal wel nog te doen ale denk ik he??
                              als ik ze allemaal op een rijtje zette kom je dit uit: http://www.kieskeurig.be/nl/product.nsf/compare?readform&code=digitalecamera&id=FF80462792 A61C0BC1256D7B0032CB3D~1679867B4B6A4C3FC1256CEE002 75E00~51F0B7FD16FAE37FC1256BF7006803E7~259BEC08789 E675EC1256C59006FEF1D~05DD9250ADD49CE6C1256D680074 EDC7~21C42A07DC500F2BC1256DAE00336D62~889E0B037A32 C7E3C1256DC000667683 mar de canon powershot a60 is me net toch nog iets te veel om aan een kodak uit te geven,dus laat weten welke ik moet kiezen he hieruit dat ik volgende week er kan omgaan!
                              thx
                              angel20

                              Comment

                              Working...
                              X