Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop fotomateriaal in Duitsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop fotomateriaal in Duitsland

    zijn er hier mensen op het forum die ervaring hebben met fotomateriaal te kopen in duitsland. Blijkbaar kost het daar een heel pak minder dan hier en de afstand is best te doen. Hoe zit het met de betaling bij thuislevering.
    Hoe zit het met de garantie en NL gebruiksaanwijzingen. Wat als er plots iet mis is met het toestel...

    vele vragen maar...

    groetjes
    Bono
    Groetjes Mac Patrick
    Sometimes you can't make it on your own
    Make Poverty History www.one.org
    They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

    Canon dinges
    BDxxxBE

  • #2
    Hallo Bono
    De meeste BD-ers hebben wel ervaring met aankopen in Duitsland .
    Betaling bij thuislevering is gewoon afhankelijk van de partij (DHL, post, ...) die de goederen komen afleveren, dus daar ook geen verassingen te verwachten.
    De garantie geldt meestal Europawijd (of verder), en de gebruiksaanwijzingen... Tsja, daar hangt het van het merk af. Veel handleidingen kun je ook al vinden op het net.

    Ikzelf rij meestal gewoon zelf naar Duitsland, er zijn een aantal goede shops niet zo ver rijden, en je maakt er eens een dagje uit van. Zo kun je meteen ook je spullen eens testen, en bespaar je je misschien een hoop gerotzooi.

    Er zijn trouwens ook wel een paar lokale winkels die meekunnen met de Duitse prijzen.
    Waarnaar ben je op zoek?
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Ben aant uitkijken naar een canon 10D en een canon 28-135 objectief. Ik denk toch dat ik hier al een goede start mee kan maken. ik heb geen ervaring met spiegelreflex camera's maar zie het wel zitten om het te leren.

      groetjes
      bono
      Groetjes Mac Patrick
      Sometimes you can't make it on your own
      Make Poverty History www.one.org
      They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

      Canon dinges
      BDxxxBE

      Comment


      • #4
        Voor shops dichter in de buurt, en met een goede prijs, kun je ook hier even kijken...

        http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm

        http://home.tiscali.nl/triplet/


        Dat is in elk geval een goede startcombinatie, maar misschien kun je ook de Canon 300D in het achterhoofd houden als je nog geen ervaring hebt met (analoge) spiegelreflexen, heeft een paar features minder dan de 10D, maar de gewone gebruiker zal dat zelden of nooit opmerken. En hij kost een stukje minder dan de 10D (alleen nu wat moeilijker te vinden ).
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Zijn er hier die ervaring hebben met de on-line firma "perfect memory" uit Keerbergen ?

          die prijzen zijn inderdaad niet slecht


          groetjes
          bono
          Groetjes Mac Patrick
          Sometimes you can't make it on your own
          Make Poverty History www.one.org
          They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

          Canon dinges
          BDxxxBE

          Comment


          • #6
            Neen, voor Duitse prijzen, kan je surfen naar www.fotokoch.de . Is winkel in Dusseldorf. Je kan ook dichterbij, naar Aken.
            In België ga je zeker meer betalen.
            Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

            Comment


            • #7
              @Bono: er zijn op BD ook meer dan genoeg ervaringen met Memory Perfect (kun je op BD trouwens ook tegenkomen onder zijn schuilnaam )

              Mijn 10D komt ook van daar en niets dan goede kritieken van mijn kant...

              En 't is wat dichter bij huis (allez, voor mij toch...)
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                ik heb al een heleboel bij topfoto-online.de gehaald.
                bevalt zeer goed
                even bellen en vragen of het op voorraad is.
                "Fuji S2pro" & "Fuji S1pro" Metz 54MZ-3/SCA3402*omni bounce* Sigma 17-35mmD 2.8:4 Aspherical * Nikon 28-80mm * nikon 35-135mm * sigma 70-300mm * sigma 50-500mm * X-drive II 60Gb * 2xCF van 1Gb Ridata - studioflitsers Bowens - manfrotto statief

                Comment


                • #9
                  Originally posted by CooMa
                  @Bono: er zijn op BD ook meer dan genoeg ervaringen met Memory Perfect (kun je op BD trouwens ook tegenkomen onder zijn schuilnaam )

                  Mijn 10D komt ook van daar en niets dan goede kritieken van mijn kant...

                  En 't is wat dichter bij huis (allez, voor mij toch...)
                  CooMa, ben jij dan soms van Memory Perfect ? )

                  groetjes
                  bono
                  Groetjes Mac Patrick
                  Sometimes you can't make it on your own
                  Make Poverty History www.one.org
                  They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

                  Canon dinges
                  BDxxxBE

                  Comment


                  • #10
                    Neeje, gewoon een van zijn klanten...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Amai als je daarvoor naar duitsland moet rijden. Ik heb een paar producten bekeken waarvan ik de prijs ken, en het is pakken goedkoper bij ring-foto in Kuurne; voor zover ik weet steevast de goedkoopste winkel voor wat camera's/lenzen betreft. De 12-24mm van Sigma bvb wordt er voor 823€ verkocht. Ze hebben geen webwinkel, slechts een heel simpele site die niet meer wordt geupdated: http://www.ringfoto.be.

                      Originally posted by demark
                      Neen, voor Duitse prijzen, kan je surfen naar www.fotokoch.de . Is winkel in Dusseldorf. Je kan ook dichterbij, naar Aken.
                      In België ga je zeker meer betalen.

                      Comment


                      • #12
                        Kuurne is idd wat verder weg van Duitsland, maar van zodra je tegen Antwerpen of Limburg woont is dat heel dichtbij !! En je hebt er meteen een uitstapje bij.

                        En bijna alle fotospullen zijn daar daadwerkelijk goedkoper....
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment

                        Working...
                        X