Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77 en Nex-7 op komst

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

    Review van de A77 z'n kitlens:

    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #77
      Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

      Dit topic mag waarschijnlijk wel dicht, nu ze er beide officieel aangekondigd zijn, niet ?
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #78
        Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Hier een foto op ISO1600(JPEG) vd A77 , klik
        Ziet er toch op het eerste zicht niet enorm overtuigend uit - voor deze JPEG dan.

        NR doet zwaar zijn werk. Beetje te zwaar (cf."smudging"). Wachten op andere samples.

        EDIT: http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA77/AA77A.HTM (onderaan)
        Last edited by caleido; 24 augustus 2011, 16:49.

        Comment


        • #79
          Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

          Vooral wachten op RAW ondersteuning.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #80
            Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

            Hier een foto op ISO1600(JPEG) vd A77 , klik
            Ziet er toch op het eerste zicht niet enorm overtuigend uit - voor deze JPEG dan.
            Ik vind dit wel heel behoorlijk, veel detail en scherpte aanwezig. Besef wel dat dit erg uitvergroot is en zo bekijk je een foto in principe niet.

            Bekijk dezelfde foto vd Nikon D7000 of Canon 7D eens, klik en klik, kijk maar eens bv. naar die witte klok. De tekens zijn mooi scherp bij de A77, bij de D7000 en 7D zijn sommige tekens niet leesbaar.
            Last edited by alex606; 24 augustus 2011, 18:41.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #81
              Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Vooral wachten op RAW ondersteuning.
              idd, LR etc. zal ook gupdate moeten worden... dat is altijd het nadeel van first impressions met pre-productie-pics in jpeg met de ori firmware-versie.. ik vermoed dat eea nog veel beter zal worden..toestel is ook nog maar sinds vandaag gepresenteerd he? denk, dat na enkele weken en serieuze tests, eea veel duidelijker en objectiever zal worden wat betreft de IQ en preformance van deze toestellen..

              nex-7 lijkt me trouwens ook een toestelleke, dat op zijn best zal presteren met cz-lenskes, zoveel mp verlangt gewoon topglaswerk..

              50mm 1.8 OSS is toch werkelijkheid geworden.. knap werk!
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

              Comment


              • #82
                Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                idd, LR etc. zal ook gupdate moeten worden... dat is altijd het nadeel van first impressions met pre-productie-pics in jpeg met de ori firmware-versie..
                Mja ik denk niet dat alle potentiële kopers of geïnteresseerden alleen met RAW files werken... Default JPEGs komen uiteindelijk uit het toestel zelf, waar de koper voor betaalt. Een goeie jpeg engine lijkt mij niet onbelangrijk voor mensen die jpeg schieten.

                Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                nex-7 lijkt me trouwens ook een toestelleke, dat op zijn best zal presteren met cz-lenskes, zoveel mp verlangt gewoon topglaswerk..
                Inderdaad. Ziet er heel degelijk uit. Het blijft alleen spijtig dat lichtsterk, hoogkwalitatief glas zo enorm is op een NEX.

                Hopelijk komt er uit het m4/3 kamp binnenkort iets soortgelijks. MFT lijkt mij voorlopig een veel beter compromis qua formaat en portability, ze hebben alleen een zeer degelijk sensor nodig.

                Comment


                • #83
                  Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Mja ik denk niet dat alle potentiële kopers of geïnteresseerden alleen met RAW files werken... Default JPEGs komen uiteindelijk uit het toestel zelf, waar de koper voor betaalt. Een goeie jpeg engine lijkt mij niet onbelangrijk voor mensen die jpeg schieten.

                  Inderdaad. Ziet er heel degelijk uit. Het blijft alleen spijtig dat lichtsterk, hoogkwalitatief glas zo enorm is op een NEX.

                  Hopelijk komt er uit het m4/3 kamp binnenkort iets soortgelijks. MFT lijkt mij voorlopig een veel beter compromis qua formaat en portability, ze hebben alleen een zeer degelijk sensor nodig.
                  denk dat weinigen een nex-7 zullen kopen voor de jpegs .. wil je de max uit 24mp halen, dan is raw m.i. toch de beste manier.. je blijft met die NR zitten in jpeg, volgens mij kun je dan net zo goed een nex-3 of 5 kopen of de opvolgers daarvan.. een nex-7 is toch een high end nex..pro-sumer zeg maar..
                  Last edited by leontine1978; 24 augustus 2011, 20:06.
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #84
                    Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                    [Mod-LesC]Probeer hier a.u.b. geen RAW vs JPG discussie aan te gaan, want ook daar zijn er twee kampen die mekaar wel rauw (pun intended ) lusten. [/Mod]
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #85
                      Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                      Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                      denk dat weinigen een nex-7 zullen kopen voor de jpegs .. wil je de max uit 24mp halen, dan is raw m.i. toch de beste manier.. je blijft met die NR zitten in jpeg, volgens mij kun je dan net zo goed een nex-3 of 5 kopen of de opvolgers daarvan.. een nex-7 is toch een high end nex..
                      Tuurlijk is RAW de beste manier. Maar een high-end Nex is nog geen high end camera voor de high end fotograaf, daar mikt Sony ook niet op....
                      Er is nog altijd slechts een minderheid van mensen die alleen in RAW werkt. Ik ken velen die nog nooit van Lightroom, laat staan andere RAW converters, gehoord hebben. Zelf mensen die met een 7D, 5DII of D7000 rondlopen zijn tevreden van hun jpegs en hun album op Facebook achteraf..

                      Je mag niet de fout maken te veronderstellen dat de doorsnee consument even "nerdy" en verdiept is in hun camera als een enthousiaste BD forumganger...

                      @Lesc
                      Het ging om de doelgroep en de mensen die met de camera's werken en wat ze verwachten. Helemaal geen RAW vs JPEG.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        ...@Lesc
                        Het ging om de doelgroep en de mensen die met de camera's werken en wat ze verwachten. Helemaal geen RAW vs JPEG.
                        [Mod-LesC]Weet ik wel... trouwens m'n knipoogje niet gezien? Ik herken alleen dezelfde mensen in deze draad waar ik vandaag nog flink in gesnoeid heb.

                        Maar oppassen met die eerste zin die ik doelbewust niet quote. Daarover is "men" het niet eens, en dat zal allicht altijd zo blijven. [/Mod]
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #87
                          Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          [Mod-LesC]Maar oppassen met die eerste zin die ik doelbewust niet quote. Daarover is "men" het niet eens, en dat zal allicht altijd zo blijven. [/Mod]
                          Ok, helemaal uit context getrokken, is die eerste zin misschien wat zwart-wit geformuleerd, maar dat ging uiteraard over de beeldkwaliteit en alles halen uit de sensor. Vreemd dat daar discussie over is

                          Comment


                          • #88
                            Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                            Tuurlijk is RAW de beste manier. Maar een high-end Nex is nog geen high end camera voor de high end fotograaf, daar mikt Sony ook niet op....
                            Er is nog altijd slechts een minderheid van mensen die alleen in RAW werkt. Ik ken velen die nog nooit van Lightroom, laat staan andere RAW converters, gehoord hebben. Zelf mensen die met een 7D, 5DII of D7000 rondlopen zijn tevreden van hun jpegs en hun album op Facebook achteraf..

                            Je mag niet de fout maken te veronderstellen dat de doorsnee consument even "nerdy" en verdiept is in hun camera als een enthousiaste BD forumganger...



                            daar heb je ook een punt natuurlijk, jpeg moet ook goed bruikbaar zijn, op ieder toestel eigenlijk..
                            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                            Comment


                            • #89
                              Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                              Nieuws van Paul Genge, Sony UK. Heb net een uurtje naar een webcast met hem op de Sony UK Facebook gekeken. De foto's die we zien op internet zijn inderdaad van preproductiemodellen, en daar gaat nog wat aan veranderen.

                              "Take it with a pinch of salt."

                              De reden dat het oververhitten is gestopt, is dat er nu een digitale stabilisatie gebeurt. 'Pixel-by-pixel', zei hij.
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                                is dat ivm met beeldstabilsatie die stabilisaite waarover je spreekt.
                                dan zou men beeldstabilisatie ook kunnen invoeren in de nex modellen ?

                                Comment

                                Working...
                                X