Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77 en Nex-7 op komst

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

    a77/nex-7 beschikbaar in japan vanaf 16 september (volgens de geruchten dan he?)




    announcement 24 augustus.. maar die data zijn al meerdere keren verzet..

    voor de rest van de wereld: vroeg oktober voor a77, laat in oktober voor nex-7 (SR5)
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

    Comment


    • #32
      Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

      Tja...Eerst was het voor het voorbije voorjaar, maar dan zaten ze in Japan met de tsunami en de aardbeving. Dichter bij 7/7 toe dachten ze (SAR) dat de 500/4 vertraging had opgelopen en dat de A77 daardoor ook vertraagd zou worden.

      Nu, Sony kondigt traditioneel gezien toch camera's of lenzen aan tussen 22 en 31 augustus, dus moet er dan wel *iets* komen.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #33
        Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

        [QUOTE=puerte;3220317]DSLR's zoals die nu bestaan kunnen niet gebruikt worden voor HQ-video
        DSLR hebben grote sensor's met veel pixels en dat is niet echt wenselijk voor video, je gebruikt maar +/- 2mp pixels voor HD video.
        Dit maakt dat bvb bij canon 5dmkii 17 a 18mp niet gebruikt worden.
        Dus je pixels (sensels) voor video zijn vrij klein (kleiner dan van een kleinere sensor waar je 2 a3mp op plaatst), daarbij komt dat afstand tussen de pixels veel te groot is in verhouding tot hun grote, dit veroorzaakt zig-zag effect bij horizontale lijnen./QUOTE]

        Ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan hoe video geregisteerd werd op de sensor van de Canon 5DMKII.
        Dus de pixels zijn dan met afstand verdeeld op de grote sensor als ik het goed begrijp, vandaar dat je dezelfde eigenschappen behoud zoals op foto zoals b.v scherptediepte maar idd met de nadelen die je beschrijft en niet echt 100 percent optimaal voor HQ filmen.
        Gisteren de G3 eens effe geprobeerd en bevalt me wel kwa grootte, bouw... maar test-samples bevallen me minder dan Canon ( niet vergeleken met mijn 5DMKII maar met 550d)
        Prijs daarentegen is heel laag als je alles in acht neemt.

        Ik wil eerst de volgende Nex zien en hoop toch dat daar een EVF inzit.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #34
          Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

          Ik ben in elk geval kandidaat voor de nex7 als deze een zoeker heeft, ik zit nogal veel in West Afrika waar de zon altijd van de partij is en een zoeker een serieuze plus is.

          Comment


          • #35
            Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            heel veel van die dingen kan je toch evengoed op't schermpje? (wou meer de voordelen tov het schermpje ipv DSLR OVF)
            Ja absoluut kan je dat doen op je lcd scherm, dus profiteer je nu van die voordelen door je zoeker.
            Ik heb liever een zoeker niet alleen tegen zonlicht, maar ook omdat het beter isoleert van het geen rond mij gebeurd en mij beter kan concentreren op mijn foto die ik ga nemen maar da's een persoonlijke voorkeuze.

            Langs de andere kant is een OVF altijd klaar en verbruikt niets.
            Ondanks voor en nadelen van beide systemen zal de EVF zijn opmars maken.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #36
              Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

              [QUOTE=Funcky;3221992]
              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              DSLR's zoals die nu bestaan kunnen niet gebruikt worden voor HQ-video
              DSLR hebben grote sensor's met veel pixels en dat is niet echt wenselijk voor video, je gebruikt maar +/- 2mp pixels voor HD video.
              Dit maakt dat bvb bij canon 5dmkii 17 a 18mp niet gebruikt worden.
              Dus je pixels (sensels) voor video zijn vrij klein (kleiner dan van een kleinere sensor waar je 2 a3mp op plaatst), daarbij komt dat afstand tussen de pixels veel te groot is in verhouding tot hun grote, dit veroorzaakt zig-zag effect bij horizontale lijnen./QUOTE]

              Ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan hoe video geregisteerd werd op de sensor van de Canon 5DMKII.
              Dus de pixels zijn dan met afstand verdeeld op de grote sensor als ik het goed begrijp, vandaar dat je dezelfde eigenschappen behoud zoals op foto zoals b.v scherptediepte maar idd met de nadelen die je beschrijft en niet echt 100 percent optimaal voor HQ filmen.
              Gisteren de G3 eens effe geprobeerd en bevalt me wel kwa grootte, bouw... maar test-samples bevallen me minder dan Canon ( niet vergeleken met mijn 5DMKII maar met 550d)
              Prijs daarentegen is heel laag als je alles in acht neemt.

              Ik wil eerst de volgende Nex zien en hoop toch dat daar een EVF inzit.
              zo is dat momenteel bij alle DSLR, als je dan nog in beschouwing neemt dat je geen goede AF en lichtmeting hebt tijdens video is het niet moeilijk te snappen dat DSLR toestellen niet echt geschikt zijn voor video.

              Comment


              • #37
                Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                moeilijk te geloven, maar de geruchten blijven bevestigen dat er een adapter met ingebouwde phase detection AF komt voor NEX-toestellen, zou het dan toch waar zijn ?

                Comment


                • #38
                  Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                  Een eerste YouTube filmpje ...(A77!)

                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                    dit zouden de spec's zijn van de nex7

                    24.3 MP Exmor sensor
                    ISO range: 100-16000
                    1920×1080 60p/60i/24p AVCHD video recording
                    XGA OLED viewfinder
                    3″ 921k dots TruBlack LCD display
                    10 fps
                    HDR functionality
                    Built-in flash
                    Battery life: over 400 shots
                    Magnesium alloy body
                    Improved start-up time and AF speed
                    Shutter time lag: 0.02 sec
                    Face recognition functionality
                    Object tracking functionality
                    New type of auto lock hot shoe
                    Auto lens aberration compensation for Sony lenses
                    Advanced Bionz imaging processor
                    Eye Fi compatible


                    Last edited by puerte; 20 augustus 2011, 10:14.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                      Dit zijn de specificaties van de NEX-7, Puerte. Niet van de A77, die dezelfde sensor krijgt.

                      Er zou ook een extra-lage ISO zijn, een ISO 50. Die ISO 16.000 klopt al niet, want die klopt bij de A77 specificaties ook niet.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Een eerste YouTube filmpje ...(A77!)

                        http://www.youtube.com/watch?v=-o1ko...layer_embedded
                        dood

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Dit zijn de specificaties van de NEX-7, Puerte. Niet van de A77, die dezelfde sensor krijgt.

                          Er zou ook een extra-lage ISO zijn, een ISO 50. Die ISO 16.000 klopt al niet, want die klopt bij de A77 specificaties ook niet.
                          sorry schrijffout, ondertussen aangepast, a77 spec's waren al met vrij grote zekerheid bekend !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                            dood
                            Hier dan
                            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                            Ik hoop stiekem op wireless flash compatibiliteit met de alpha flitsen! Hadden ze naar mijn mening ook mogen toevoegen aan de reeds bestaande nexjes...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                              Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                              dood
                              Is moeten verwijdert worden, sony reclame filmpje was door stouterik zonder toelating gepost ! Of gewoon als teaser via via door sony zelf, je weet nooit, volgende woensdag zal dit waarschijnlijk terug in volle glorie te zien zijn !

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                                Of een beter filmpje, aangezien we ondertussen dit niveau gewoon zijn ...

                                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X