Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 demotoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: D700 demotoestel

    Hoi, om op je vraag te antwoorden; ik zou nooit de volle pot betalen voor een demo, die kan daar tenslotte al een half jaar liggen terwijl daar jan en alleman mee kan liggen spelen en proberen. Het is wel niet zoals bij een mediamarkt maar toch....
    Het is niet enkel stof en shuttercount, men zit aan alle knopjes ,lens erop-lens eraf enz....

    En dan is zelfs de prijs met "korting" nog niet laag. Wat trouwens géén korting is want je moet er iets bij hen voor kopen.
    Bij digital wharehouse hier in ekeren kost hij 1863€ en dan krijg je van nikon nog 100€ terug.
    Ik zou zeggen een beetje geduld dus , en nieuw toestel kopen .

    En als ik echt eerlijk mag zijn.... Als je idd nog een beginneling bent zou ik er mee wachten en veel oefenen met je D90, dat is een zeer goed toestel waarmee je nog een flinke leercurve mee kan maken.
    En ik denk dat onervare handen geen betere foto's maken met een D700.
    Het ruisniveau is merkbaar beter ,dat wel, maar onder normale omstandigheden zal je weinig tot geen verschil zien.
    Je hebt ook nog weinig echt goed (basis) glas, misschien investeer je beter daar in volgens mij; 17/55f2.8 o.i.d

    En dan kan je op het einde van het jaar de opvolger van de D700 kopen.....


    mvg Jozef
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #32
      Re: D700 demotoestel

      Dan zou ik van die 17-55 een 24-70 maken, als je dan toch naar Full Frame wilt.

      Maar ik zou eerst gewoon lekker dat toestel gaan bekijken, en dan gewoon lekker de beslissing nemen. En als je hem graag nog wilt dan, dan is niemand die je daarin tegenhoudt
      Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

      Comment


      • #33
        Re: D700 demotoestel

        Ik denk dat je je titel moet veranderen :
        D700, emotoestel
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #34
          Re: D700 demotoestel

          Daar ben ik dan echt niet mee akkoord Jozef. Indien je de properties bekijkt van de d700, ben ik zeer gerust dat ik daar vaker leuke foto's mee ga maken.
          Ik ben alles behalve bekwaam, maar tegenwoordig zijn de meeste van m'n foto's "correct" belicht en mooi scherp waar het hoort. Al die foto's waren mijn inziens mooier geweest met een full frame toestel. Ongeacht zijn er veel fotografen met meer ervaring die nog steeds betere foto's zullen maken met veel minder "top of the line" toestellen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik een d700 niet kan benutten. Ik kan niet geloven dat een fotograaf kan zeggen dat hij niet veel verschil ziet tussen het effect van een full frame sensor en een crop.... Ik haal ze er nochtans zo uit(in veel gevallen).

          Ik kan je wel 20 redenen opnoemen waarom ik er eentje wil. Mijn d90 gaat trouwens ook niet weg, en wordt door mezelf niet als een geheel inferieur toestel bekeken. Ze zullen beiden hun functie hebben. 99% van de mensen met een supercar hebben nog niet eens een half deftige pedalentechniek of voeling met een voertuig. Ik kan geen supercar betalen maar wel een d700... En eerlijk gezegd, er zijn mensen die al jaren fotograferen en er nooit iets van zullen maken.

          Ik wil een kleinere dof, ik vind het af-veld beter, ik vind de viewfinder beter, om nog maar over de hoge iso prestaties te zwijgen. Ik vind het handig dat ik mijn viewfinder kan afsluiten voor macro. Ik vind het aangenamer om een stevig zwaarder toestel te hanteren. Ik wil kortere sluitertijden kunnen hanteren, en ga zo maar door....

          Ik snap ook niet goed hoe jij kan weten wat ik mis aan glas. De 50 1.8 zal ik wss gaan vervangen door een 50 1.4 na verloop van tijd alhoewel ik tot nu toe tevreden ben over deze lens. De samyang 14mm ben ik heel erg tevreden over en dat wordt enkel beter op de full frame. De 105 2.8 vind ik fantastisch en zal op mijn d700 NOG beter zijn voor portretten. De 70-300 vr is niet fantastisch, maar wordt ooit wel vervangen voor een 300mm f4, of indien het even meezit, 300mm f2.8(expense overload).
          http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
          Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

          Comment


          • #35
            Re: D700 demotoestel

            Dank je voor de bijdrage Nena....
            http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
            Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

            Comment


            • #36
              Re: D700 demotoestel

              Oorspronkelijk geplaatst door Bokeh Bekijk bericht
              Dank je voor de bijdrage Nena....
              lol, ik vond hem wel goed gevonden eigenlijk

              Maar goed, ik ben ook niet vies van aanschaffen van een demo-model, maar dan moet er toch wel groter financieel voordeel inzitten dan een kortingsbon van 200,- die je weer in die winkel moet uitgeven...

              Even ter vergelijk; Mijn huidige Macbook Pro was ook een demo-model toen ik deze begin 2009 kocht. De oorspronkelijke winkelprijs van deze machine was 1800,- Aangezien er een upgrade zat aan te komen heb ik dit demomodel voor 1250,- mee kunnen nemen. Kijk, dat was tenminste nog een goeie deal
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #37
                Re: D700 demotoestel

                Persoonlijk zou ik ook nooit een een demotoestel kopen in Media Market, Fnac enz. Wel zou ik zo'n toestel durven kopen bij Rubens, Konijn, Art en Craft enz.
                Last edited by Dannyvg; 20 april 2011, 20:25.

                Comment


                • #38
                  Re: D700 demotoestel

                  neen !
                  mvg
                  dirk.
                  het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

                  Comment


                  • #39
                    Re: D700 demotoestel

                    Ik ga in dit geval denk ik m'n principe's en m'n gevoel voor zaken toch voorang geven en gewoon een nieuwe bestellen. Ik wil een gerust gemoed, maar ga wel eens een kijkje nemen. Indien hij gewoon perfect is, en ik me gewoon niet wil inhouden, neem ik hem misschien alsnog mee. Maar dan wil ik effectief wel wat in ruil...

                    Thanks iedereen! Mag voor mijn part een slotje op ofzo...
                    http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                    Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                    Comment


                    • #40
                      Re: D700 demotoestel

                      Overweeg misschien ook eens een tweedehands toestel. Je zal het bedrag dan ook wel in één keer moeten betalen, maar het bedrag zal heel wat lager zijn dan de nieuwprijs.
                      http://www.flickr.com/jonasla

                      Comment


                      • #41
                        Re: D700 demotoestel

                        De 2dehandsprijzen voor d700's zijn gewoon absurd. Dan neem ik liever een nieuwe...

                        Groeten,
                        Maxime
                        http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                        Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                        Comment


                        • #42
                          Re: D700 demotoestel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          Ik denk dat je je titel moet veranderen :
                          D700, emotoestel
                          hehe super!

                          ik zou er niet naar kijken. Demotoestellen, 2de handsen met 50.000 kliks. als de prijs ernaar is. Camera's die de 10.000 halen halen meestal ook wel de 300.000.

                          maar aan de volle prijs niet. lijkt me logisch.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #43
                            Re: D700 demotoestel

                            Nee, zeker niet.

                            Wees er ook maar van overtuigd dat dergelijke demo toestellen in afschrijving zitten als idd: "Demomateriaal". Dwz dat dat toestel , stel dat het daar al een jaar staat , en op een jaar afgeschreven wordt, 0 euro waard is. NUL euro.

                            Ze zullen daar op de bureaus eens goed lachen als ze die verkoop zien gebeuren...

                            En al is het toestel nog zo perfect... Ik zou ze het daar alleen al voor niet gunnen...

                            Ga naar Art&Craft of zo, spring eerst een Citibank of nog beter Uw eigen bank binnen, en pak daar een persoonlijke lening hé...

                            Comment


                            • #44
                              Re: D700 demotoestel

                              Ik ga hem denk ik gewoon bestellen, en dan maar hopen dat hij op tijd binnenkomt voor m'n vakantie! Ik zou nooit bij de bank gaan lenen voor zo'n luxeproduct. Dat kost me 9% rente, en dat gun ik dan de bank weer niet....
                              http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                              Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                              Comment


                              • #45
                                Re: D700 demotoestel

                                Oorspronkelijk geplaatst door Bokeh Bekijk bericht
                                Ik ga hem denk ik gewoon bestellen, en dan maar hopen dat hij op tijd binnenkomt voor m'n vakantie! Ik zou nooit bij de bank gaan lenen voor zo'n luxeproduct. Dat kost me 9% rente, en dat gun ik dan de bank weer niet....
                                Ik kan het mishebben maar is kopen op afbetaling, zoals jij noemde bij het openen van het topic, niet vaak nog veel duurder dan die 9 % ....

                                Comment

                                Working...
                                X