Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF speed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: AF speed

    Ik heb me de "AF-speed" vraag beginnen stellen bij het bekijken van camera/sensor reviews hé,... niet dat ik momenteel wil veranderen van merk, maar puur uit interesse.
    Ik weet dat A en M lenzen geen AF hebben hé.
    Van m'n K20D ben ik zeer tevreden hoor, ik heb daar veel van geleerd en nog, maar de paardenfotografie www.hippiaden.com doet me confronteren met foto-technische problemen, typisch aan dit onderwerp.
    Ik heb de K5 nog niet in m'n handen gehad, en ook het gerucht van een full frame bij Pentax wekt m'n aandacht.
    Alleen bepaalde objectieven zijn niet zo dik bezaaid en niet zo simpel te vinden, neem nu bv de FA* 85mm f1.4 (IF) en de FA 31mm f1.8 AL limited, ...ook geschikt voor full frame.
    Daar ik dan bij andere merken vind dat er meer keuze is in objectieven én ook voorradig zijn in de winkel.
    En ik denk idd dat de Nikon D3s een fantastisch toestel is hoor!

    Michel

    Comment


    • #32
      Re: AF speed

      Dat zal die 3Ds inderdaad wel zijn.
      Alleen stel ik mij de vraag... waarom komt daar gèèn reactie op, en op mijn comment van de Canon 1D wèl? Die zitten dacht ik toch wel in dezelfde prijsklasse (is bij Konijnenberg zelfs nog zo'n dikke 10% duurder dan de Canon).

      En het is inderdaad een feit dat voor merken als Canon en Nikon het makkelijker is om ergens een lens te vinden die op voorraad is. Ook 2de hands zijn ze makkelijker te krijgen.
      Hoe het aanbod van Pentax is, dat weet ik niet, maar voor paardenfotografie heb je een heel mooi aanbod binnen het Canon gamma.

      mvg,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #33
        Re: AF speed

        de zogenoemde paardenlensen

        Comment


        • #34
          Re: AF speed

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          de zogenoemde paardenlensen
          Lach er maar mee... heeft Pentax een 70/80-200/2.8? Da's immers het favoriete werk"paard" van vele actiefotografen
          Last edited by frank207be; 22 april 2011, 13:45.

          Comment


          • #35
            Re: AF speed

            Inderdaad, ik zie bij Pentax niet direct een equivalent voor de:
            - EF 85 mm f/1.2 L II USM
            - EF 135mm f/2.0 L USM
            - EF 70-200mm f/2.8 L USM

            Waarmee ik Pentax niet wil afbreken als merk, daarvoor ken ik het te weinig. Maar ik wil gewoon maar zeggen dat, voor wat TS vooral doet, er niet zo'n keuze is bij de Pentax lenzen. Tenzij je je bij merken als Sigma en zo gaat kijken, wanneer je echt bij Pentax als body wil blijven.

            mvg,
            Bart
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #36
              Re: AF speed

              Er is wel een 80-200, zie ik op SLRgear.com - of die nog gemaakt wordt, een recent ontwerp is, een goede lens is, weet ik ook niet ...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #37
                Re: AF speed

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Er is wel een 80-200, zie ik op SLRgear.com - of die nog gemaakt wordt, een recent ontwerp is, een goede lens is, weet ik ook niet ...
                De geprezen Pentax-FA* 80-200mm F2.8 ED [IF]...
                En spijtig genoeg niet meer gemaakt !

                Comment


                • #38
                  Re: AF speed

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Inderdaad weinig testen, maar op het gevoel af merk je het meteen, als ik een D700 (wat niet traag genoemd kan worden) vergelijk met mijn D3s dan merk ik een aanzienlijk verschil, natuurlijk vergeleken met hetzelfde objectief, in mijn geval over het algemeen met een 70-200 AF-S bij de D3s is de meevolgende focus een stuk sneller dan bij de D700, volgens een medewerker van Nikon België is dat voor een groot stuk te wijten aan de hogere batterijspanning, waardoor de AF-S motor sneller zou werken.

                  :
                  hogere batterijspanning ... dus in principe , als je een batt grip op een D300s plaatst , en daarin de batt van de D3s steekt ( dat gaat - PDK-1 power drive kit ) , zou de AF ook sneller moeten werken , dan met de originele batterij ?
                  2 body's en wat lenzen ..

                  older and wiser ... my arse

                  Comment


                  • #39
                    Re: AF speed

                    Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                    hogere batterijspanning ... dus in principe , als je een batt grip op een D300s plaatst , en daarin de batt van de D3s steekt ( dat gaat - PDK-1 power drive kit ) , zou de AF ook sneller moeten werken , dan met de originele batterij ?
                    Ik bevestig graag dat dit niet zo is Je krijgt enkel de 8 FPS en een gigantische autonomie ter beschikking.

                    Misschien heeft de D3 reeks hier wel baat bij omdat dit toestel origineel gebouwd is voor de EN-EL4a?

                    Marianne Oelund van op DPR ontkent dit overigens ten stelligste: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=33601363

                    Comment


                    • #40
                      Re: AF speed

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ik bevestig graag dat dit niet zo is Je krijgt enkel de 8 FPS en een gigantische autonomie ter beschikking.

                      Misschien heeft de D3 reeks hier wel baat bij omdat dit toestel origineel gebouwd is voor de EN-EL4a?

                      Marianne Oelund van op DPR ontkent dit overigens ten stelligste: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=33601363

                      daar hebben ze het toch over de D300 en niet de D300s ?
                      2 body's en wat lenzen ..

                      older and wiser ... my arse

                      Comment


                      • #41
                        Re: AF speed

                        dit zijn FNAC AF testresultaten ivm met AF-reactietijd van een aantal toestellen
                        zij zeggen over een testbank te beschikken die situaties kan simuleren tussen 0-en 300km

                        volgende zijn resultaten van een test waar ze een naderend persoon simuleren, snelheid 5km/h, start AF-trigger bij afstand 5m, gebruikt brandpunt 80mm(eqv), gebruikt objectief, niet bekend.
                        resultaten geven de afstand persoon afgelegd tussen trigger en AFconf.

                        canon 7d 0,13m
                        Sony a33 0,17m
                        pentax kr 0,19m
                        canon 60d 0,29m
                        pentax k5 0,31m
                        nikon d90 0,38m
                        nikon d7000 0,47


                        wat FF betreft
                        canon 1d mark 4 0,12m
                        nikon d3s 0,15m
                        nikon d700 0,25m

                        Comment


                        • #42
                          Re: AF speed

                          Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                          daar hebben ze het toch over de D300 en niet de D300s ?
                          D300 of D300s maakt hier niet uit: de AF van de D300s is sowieso doeltreffender dan die van de D300. Het gaat 'm erover dat de AF niet sneller wordt op zowel D300, D300s en D700 door de hogere batterijspanning van de PDK-1 kit. De MB-D10 met EN-EL4a of 8X AA's biedt enkel de 8 PFS optie plus een gigantische autonomie. Ik weet dit uit eigen ervaring met zowel D300 als D700.

                          De betreffende link gaat meer over de D3(s-x) die zou profiteren van de sterkere batterij voor een snellere AF dan de D700, wat dus volgens die persoon een fabeltje is (een fabeltje dat uiteraard graag in stand gehouden wordt door slimme vertegenwoordigers en verkopers ). Ik geloof persoonlijk ook wel dat de AF-S motoren een maximum spanning tolerantie hebben die beide batterijsystemen ruimschoots kunnen leveren.

                          Wat de D3(s-x) reeks WEL doeltreffender maakt, is het spiegelmechanisme: sluiter vertraging (shutter lag) en spiegel omhoog (mirror blackout) tijden zijn merkelijk korter dan bij de subtop die op zich al heel goed presteert (D300, D300s en D700). Dit laat je bij hoge FPS toe om met een D3(s-x) het onderwerp accurater te volgen in de zoeker, en laat het AF systeem en dit toestel ook meer tijd voor AF berekeningen, wat dus meer scherpe foto's oplevert

                          Comment


                          • #43
                            Re: AF speed

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            dit zijn FNAC AF testresultaten ivm met AF-reactietijd van een aantal toestellen
                            zij zeggen over een testbank te beschikken die situaties kan simuleren tussen 0-en 300km

                            volgende zijn resultaten van een test waar ze een naderend persoon simuleren, snelheid 5km/h, start AF-trigger bij afstand 5m, gebruikt brandpunt 80mm(eqv), gebruikt objectief, niet bekend.
                            resultaten geven de afstand persoon afgelegd tussen trigger en AFconf.

                            canon 7d 0,13m
                            Sony a33 0,17m
                            pentax kr 0,19m
                            canon 60d 0,29m
                            pentax k5 0,31m
                            nikon d90 0,38m
                            nikon d7000 0,47


                            wat FF betreft
                            canon 1d mark 4 0,12m
                            nikon d3s 0,15m
                            nikon d700 0,25m
                            De EOS 1D Mark IV is gèèn FF, maar deze heeft een APS-H sensor, dewelke ietsje groter is dan een gewone APS-C sensor, maar nog steeds een cropfactor heeft, nl. 1,3.

                            mvg,
                            Bart
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #44
                              Re: AF speed

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              De EOS 1D Mark IV is gèèn FF, maar deze heeft een APS-H sensor, dewelke ietsje groter is dan een gewone APS-C sensor, maar nog steeds een cropfactor heeft, nl. 1,3.

                              mvg,
                              Bart
                              klopt, bedankt voor de rechtzetting, is momenteel snelste toestel wat AF betreft, alhoewel de kans vrij groot is dat tussen dit en en paar maand snellere toestellen op de markt komen aan veel lagere prijs. Spiegel blijft handicap, onderbreekt telkens AF bij elke beeldje.

                              Comment


                              • #45
                                Re: AF speed

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                klopt, bedankt voor de rechtzetting, is momenteel snelste toestel wat AF betreft, alhoewel de kans vrij groot is dat tussen dit en en paar maand snellere toestellen op de markt komen aan veel lagere prijs. Spiegel blijft handicap, onderbreekt telkens AF bij elke beeldje.
                                Geen probleem
                                Maar het blijft een dijk van een toestel. Ik heb nu de MK II, en ik denk liever een paar jaar achterop te blijven hinken met een verouderde 1D, in plaats van een klein veelvoud uit te geven aan een 7D of 5D... Ik doe dus voorlopig nog even verder met de Mk II, en zal met tijd nog wel overschakelen naar een III en nog later naar een 4. Ik heb voorlopig geen last van de weinige megapixels. Enig nadeeltje van die Mk II is de gebrekkige prestatie op iets hogere ISO...
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                                Comment

                                Working...
                                X