Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

    Ik heb zelf een ruimte van 3,5 x 7 tot mijn beschikking, maar Full body werkt m.i. toch echt niet prettig. Kids gaan net tenzij ze uit de kluiten gewassen zijn en wanneer ik een model moet laten liggen, komt er toch echt jou illusionist met zaag aan te pas.

    Vergeet bij de nikon opzet ook niet de 50 mm 1.8. Is verkrijgbaar voor rond de € 100,00. Past dus nog net in je budget. Samen met de D90 een excellente combi om nu mee te starten. De 50 mm 1.8 is een zeer fijne lens voor zowel produkt als portret.

    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

    Comment


    • #17
      Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

      Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi Bekijk bericht
      Nou, voor 650 euro heb ik een 2de hands Canon 5D (MK1) en dan is dus maar de helft besteed. Dus het is zeker wel een optie. Of er genoeg geld voor serieus glas overblijft en dit dus de beste keuze is, dat is een tweede.

      Verder wil ik graag een klasse hoger dan de 500D (50D dus), ivm grootte van de camera en tweede instelwiel. Verder dekken de lenzen (al zijn het zeker serieuze opties) niet het bereik af wat ik nodig heb voor de full body-shots in de studio.

      Maar verder ben ik wel blij met je reactie en zeker met je terrasjestip!
      oeps de 5D mkI ff vergeten ^^ my bad, komt door de blokstress
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

        Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi Bekijk bericht
        @Hans Swolfs: is op papier inderdaad een mooie set, maar hoe doet die Tamron het op FullFrame? Heb hem zelf ooit gehad op APS-C en was er toen wel blij mee.
        kameraad gebruikt ze tot grote tevredenheid op 5D mk2...

        Heb ze zelf ook gehad op 1D2 en was daar ook content van
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #19
          Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

          Nee het zal wat zoeken worden, want ze worden steeds raarder, het is de voorganger van de 24 -70, en ik werk er zelf mee, de scherpte is vergelijkbaar met een primelens. De prijs ? 600 a 650 euro, maar je kan ook uutkijken voor de 24 -70 tweedehands, maar die zal momenteel rond de 800 euro gaan !

          MVG, Jeff c.




          Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi Bekijk bericht
          Dank voor jullie reacties!

          @anno: 50mm op aps-c vind ik zelf fijn voor hoofd-schouder, maar wil ik meer inkaderen zit ik wel heel dicht op het model inderdaad

          @Digipics357: dank je, wat is de prijs van de 28-70 ongeveer? Kan hem gebruikt nergens vinden op het moment

          @Hans Swolfs: is op papier inderdaad een mooie set, maar hoe doet die Tamron het op FullFrame? Heb hem zelf ooit gehad op APS-C en was er toen wel blij mee.

          Dit was overigens wat ik zelf gisteravond als voorbeeldsetups even op een rijtje had gezet:

          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #20
            Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

            Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi Bekijk bericht
            Dit was overigens wat ik zelf gisteravond als voorbeeldsetups even op een rijtje had gezet:

            wat beeldkwaliteit betreft zou ik voor de 5D gaan... maar de vraag is hoe lang zo'n tweede handse camera nog meegaat! 't zijn intussen oude toestellen...

            naar groei en toekomst perspectieven zou ik voor de D90 gaan... Nikon doet het tegenwoordig erg goed, zowel in de ISO's, de focus als in de beeldkwaliteit... dus dan ben hier wel op een goed pad...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #21
              Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              naar groei en toekomst perspectieven zou ik voor de D90 gaan... Nikon doet het tegenwoordig erg goed, zowel in de ISO's, de focus als in de beeldkwaliteit... dus dan ben hier wel op een goed pad...
              misschien wel maar de sigma 70-200 2.8 is geen al te beste lens (vond ik toen ik ze had)...

              Puur op IQ is de 5D een stuk beter...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #22
                Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                misschien wel maar de sigma 70-200 2.8 is geen al te beste lens (vond ik toen ik ze had)...
                zou kunnen, maar voor die prijs vind je ook een 80-200mm schuifzoom tweedehandse Nikon, met een excellente IQ
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #23
                  Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

                  Even narekenen, je hebt 3,5x3,5m voor het model (zelf kan je dus nog een metertje naar achter begrijp ik) ... maar je gebruikt een D-Lite4 set (mooie set trouwens) met softbox veronderstel ik (laten we rekening houden met de standaard boxen die meegeleverd waren), dan kom je voor elke 'lamp' op pakweg 1m die je al verliest ... resultaat je model heeft amper 1m50 ruimte over, begin je met een octa dan vrees ik dat ze (of hij ...) nog net 1m ruimte heeft ... beetje weinig hoor, en full body is onmogelijk dan zonder naar een UWA over te gaan (vergeet 50mm maar) en dan krijg je vervorming, wat ook weer niet goed is.
                  Nu met de standaard softbox van de D-Lite4 set is het niet echt ideaal om full body te gaan omdat je ze te kortbij moet zetten en hun spreiding dan te 'nauw' zal zijn, dus je moet al naar grotere softboxen of een octa van minstens 1m20 gaan.

                  Nu on topic ... stretch het budget even en ga voor een 5dII met een 50mm 1.8 lens, ben je ongeveer 1600 Euro kwijt en kan je perfect beginnen ... dan nog veel sparen en verder uitbouwen, zo doen we het allemaal.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

                    Dank voor je rekensom waar weinig op te zeggen is. Inderdaad heb ik de set met 2x 65x65cm softboxen. Nu is het zo dat 1 lamp ook wel een beetje naar achter kan schuiven waar ik zelf ook sta, maar dat wordt wel krapjes.
                    Ik ga binnenkort wel een andere softbox aanschaffen (40x150) ongeveer, dus dat helpt al wel een beetje.

                    Ik zal direct toegeven dat het niet echt heel ideaal is, maar goed, beter een kleine studio dan geen studio zeg ik maar...

                    Van de vervorming ben ik me zeker bewust en zal er alles aan doen om dat te voorkomen (/in de gaten te houden). Ik moet de ervaring nog op gaan doen en zal dan merken in hoeverre het te doen is. Ik zou eventueel nog kunnen uitwijken naar de living, maar dat is ook niet ideaal (want die gaan we binnenkort verbouwen en daarom heb ik op het moment ook niet echt de financiele rek om verder te sparen voor die 5dII).

                    Heb op dit moment toch mijn zinnen gezet op de 5DMK1 met een Tamron 28-75. Dan ga ik vandaaruit kijken of dit werkt of niet en in welke richting ik wil gaan upgraden/uitbreiden. Ik zal dus niet mijn budget in 1x opgebruiken, maar eerst eens inventariseren wat mijn ervaringen zijn.
                    www.lowspark.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Even narekenen, je hebt 3,5x3,5m voor het model (zelf kan je dus nog een metertje naar achter begrijp ik) ... maar je gebruikt een D-Lite4 set (mooie set trouwens) met softbox veronderstel ik (laten we rekening houden met de standaard boxen die meegeleverd waren), dan kom je voor elke 'lamp' op pakweg 1m die je al verliest ... resultaat je model heeft amper 1m50 ruimte over, begin je met een octa dan vrees ik dat ze (of hij ...) nog net 1m ruimte heeft ... beetje weinig hoor, en full body is onmogelijk dan zonder naar een UWA over te gaan (vergeet 50mm maar) en dan krijg je vervorming, wat ook weer niet goed is.
                      En toch kan het nog met minder ruimte ziet ik net...:

                      Kijk maar eens naar dit filmpje...
                      www.lowspark.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

                        Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi Bekijk bericht
                        En toch kan het nog met minder ruimte ziet ik net...:

                        Kijk maar eens naar dit filmpje...
                        wow
                        dan heb je wel degelijk een 5D ofzo nodig ... een 50mm op een crop, dan kan je amper het hoofd mee trekken in zo een studio :s
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

                          Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi Bekijk bericht
                          En toch kan het nog met minder ruimte ziet ik net...:

                          Kijk maar eens naar dit filmpje...
                          straf inderdaad... Wil wel weten hoeveel mm die gebruikte... Dan is het wel kwestie om je model weg te houden van de hoeken tegen de vervorming.
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #28
                            Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

                            Het kan zeker in zo'n kleine ruimte, maar of het praktisch is laat ik in het midden, je moet je gewoon aanpassen aan je materiaal zo simpel is het.

                            Als ik naar Kristy haar site kijk vraagt ze toch redelijk lage prijzen voor een studioshoot ... wat normaal is vind ik, met zo'n studio kan je gewoon niet de volle pot rekenen omdat je niet professioneel kan overkomen.

                            Voor £60 een uur studioshoot met twee outfits, verfrissing voorzien en dan nog wat post processing ... ga je niet veel aan overhouden vrees ik.

                            Nu we moeten ergens beginnen hé, dus gewoon er voor gaan met wat je kan en stilletjes verder uitbouwen, zo hebben we het allemaal moeten doen hoor (of toch de meesten onder ons)
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

                              Maar zo zal ik ik het inderdaad ook moeten doen. Kijk, mijn studiootje op zolder kan ik niet uitbreiden, dat kan gewoonweg niet. En dus zou de volgende stap zijn het huren (hetzij permanent, hetzij per dagdeel) van een studio. Maar dan moeten er inderdaad substantiele inkomsten tegenoverstaan en dat zal voorlopig niet zo zijn.

                              En dus moet ik even vanuit mijn 12m2-studio de ervaring op gaan bouwen, waarschijnlijk is dat nog erg leerzaam ook. Bij buitenshoots (waarvoor het goede seizoen nu is aangebroken) zal ik minder beperking hebben qua ruimte uiteraard...

                              Ondertussen is er een Tamron 28-75 onderweg met de post en ga ik vanavond een 5D bekijken (en waarschijnlijk aankopen).
                              Zou bijna vergeten nog wat CF-kaartjes te kopen (heb stapels SD, maar CF al een tijdje niet meer gebruikt)
                              www.lowspark.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Portret-setup; blanco start voor ca. 1250 euro (met een beetje rek)

                                Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi Bekijk bericht
                                En dus zou de volgende stap zijn het huren (hetzij permanent, hetzij per dagdeel) van een studio.
                                heb ik ook al aan gedacht, maar ik heb een hekel aan het afhankelijk zijn van derden, daarom wil ik gewoon zelf mijn studio ruimte hebben, maar dat is duur spijtig genoeg, samen met mijn schoonbroer gaan we dus een 4mx8m (of 4mx10m) studio bouwen met het plafond op 3m hoogte.

                                Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi Bekijk bericht
                                Ondertussen is er een Tamron 28-75 onderweg met de post en ga ik vanavond een 5D bekijken (en waarschijnlijk aankopen).
                                Iemand met een visie, ga ervoor
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                                Comment

                                Working...
                                X