Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doet de sensor bij keuze kleinere bestandsgrootte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat doet de sensor bij keuze kleinere bestandsgrootte

    Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
    Waarom maakt iedereen het zo moeilijk, er worden gewoon minder pixels gebruikt. Trek maar eens een foto op elke kwaliteit, je aantal pixels gaat verminderd zijn.
    Mnder pixels gebruiken en als eindresultaat minder pixels hebben is niet hetzelfde vriend.

    Comment


    • #17
      Re: Wat doet de sensor bij keuze kleinere bestandsgrootte

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Het platje wordt door de sensor gewoon in volle resolutie opgenomen en daarna herberekend naar de ingestelde resolutie en opgeslagen.
      Er is dus geen sprake van minder pixels gebruiken.


      Ik heb mijn conclusie in bovenstaande al getrokken.

      Nog 1 keer herhaald!!Het begint me hier te dagen met dit verhaal.

      Conclusie : Alle informatie van de sensor wordt altijd door de software van de camera verwerkt en dat resulteert in een gekozen bestandgrootte ,hoge of mindere kwaliteit
      .

      Comment


      • #18
        Re: Wat doet de sensor bij keuze kleinere bestandsgrootte

        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        Het platje wordt door de sensor gewoon in volle resolutie opgenomen en daarna herberekend naar de ingestelde resolutie en opgeslagen.
        Er is dus geen sprake van minder pixels gebruiken.
        Inderdaad, dat is het enige zinnige antwoord, sensor heeft totaal niets te maken met kwaliteitsinstelling en of uiteindelijke resolutie, alles gebeurd softwarematig.

        Daarom steeds max resolutie en kwaliteit, dan kan je nadien nog alle keuzes maken in nabewerking, het omgekeerde gaat niet.

        Comment


        • #19
          Re: Wat doet de sensor bij keuze kleinere bestandsgrootte

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Inderdaad, dat is het enige zinnige antwoord, sensor heeft totaal niets te maken met kwaliteitsinstelling en of uiteindelijke resolutie, alles gebeurd softwarematig.

          Daarom steeds max resolutie en kwaliteit, dan kan je nadien nog alle keuzes maken in nabewerking, het omgekeerde gaat niet.

          Dat was de reden van mijn vraagstelling.
          Meerdere keren aan mensen gevraagd ,ook bij Kamera Express,nooit duidelijk uitgelegd wat er op de sensor gebeurde.
          Altijd maar een half antwoord.
          Ik fotografeer altijd in RAW + jpg met de hoogste instellingen.

          Bedankt voor jullie antwoorden.

          Comment

          Working...
          X