Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 - donker door zoeker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D90 - donker door zoeker

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
    Als je een belgische factuur hebt moet je je geen zorgen maken als het euvel een garantiekwestie is. In België is er 2 jaar garantie. In Europa dacht ik 1 jaar, doch zijn er die in Nederland ook 2 jaar geven.

Gewoon bij Konijnenberg binnen brengen en hopen dat het euvel een garantiekwestie is.

Volgens mij is in je body het mechanisme voor het bedienen van het diafragma defect of staat het pinnetje wat schuin. Kijk eens naar het pinnetje v/d body, dat je diafragma moet bedienen.
    Die heb ik, dus ik ga zaterdag en eis garantie.

Maar als het het pinnetje is kunnen ze zeggen dat het slijtage is vermoed ik?
    Ik ga het straks eens bekijken als ik thuiskom...
    D90 + MB D80 + SB-900
    Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasS Bekijk bericht
      Die heb ik, dus ik ga zaterdag en eis garantie.

Maar als het het pinnetje is kunnen ze zeggen dat het slijtage is vermoed ik?
      ik hoop het voor je, dan valt het binnen de garantie.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zou kunnen de diafragma sturing zijn, je hebt dan door je zoeker een donker beeld alsof je je driaframa volledig dicht draait en de scherptedieptecontroleknop indruk...

Kan je op volopen diafragma nog foto's na elkaar nemen zonder de lens er eerst af te halen?

Heb dit gehad bij een D2x, plots donkere zoeker, kon er nog enkel mee werken bij volopen diafragma. Was een grapje van +300euro...

Of is het zoekerbeeld volledig zwart?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          Kijk eens na of je diafragma blijft hangen? Misschien zit er vuil rond het pinnetje of gaatje (weet niet hoe dat juist zit bij Nikon) dat je diafragma aanstuurt.

Kon je bij sommige nikon lenzen je diafragma niet manueel aanpassen via een ring, probeer dat eens op het moment dat je zoeker weer te donker is...
          Volgens mij is in je body het mechanisme voor het bedienen van het diafragma defect of staat het pinnetje wat schuin. Kijk eens naar het pinnetje v/d body, dat je diafragma moet bedienen.
          Oorspronkelijk geplaatst door Snickers Bekijk bericht
          Zou kunnen de diafragma sturing zijn, je hebt dan door je zoeker een donker beeld alsof je je driaframa volledig dicht draait en de scherptedieptecontroleknop indruk...

Kan je op volopen diafragma nog foto's na elkaar nemen zonder de lens er eerst af te halen?

Heb dit gehad bij een D2x, plots donkere zoeker, kon er nog enkel mee werken bij volopen diafragma. Was een grapje van +300euro...

Of is het zoekerbeeld volledig zwart?
          Ok, als ik de 50mm F1.8 erop steek kan ik zoals anders de eerste foto goed trekken.
          Daarna wordt de zoeker terug donker(niet zwart, je kan er wel nog door kijken) zoals anders, als ik dan manueel op de lens het diafragma verdraai naar 1.8 wordt het terug licht zoals het zou moeten zijn...
          Het ligt dus idd aan de diafragma-aansturing...

Het pinnetje in het vierkantje zit zo los als iets, heb er vroeger nooit aan gevoeld maar dat is niet de bedoeling waarschijnlijk... valt dat onder garantie?
          D90 + MB D80 + SB-900

Comment

dat pinnetje hoort 'los' te zitten...

vrees dat idd je diafragmasturing eraan is.

zie niet in waarom dit gn garantie zou zijn, zit in de camera dus daar kan er door uw 'fout' weinig aan miskomen...

Comment

dat pinnetje is de AF aandrijving...

heb je de contacten van je lens en die in je bayonet al eens goed afgekuisd?

Comment

Heb nog niks afgekuisd, ben bang om het nog erger te maken... Zou ook maar raar zijn als mijn 3 lenzen tegelijk "vuil" zijn toch?

Ook vergeten zeggen dat als ik het manueel opendraai er op de plaats waar normaal mijn diafragmagetal staat er "FEE" staat tot ik het trg op 22 zet (en "lock")...
                D90 + MB D80 + SB-900

Comment

Ook vergeten zeggen dat als ik het manueel opendraai er op de plaats waar normaal mijn diafragmagetal staat er "FEE" staat tot ik het trg op 22 zet (en "lock")...
                  Dat is volledig normaal, staat ook in je handleiding dat je diafragma van niet G objectieven steeds op het kleinste diafragma (grootste getal) moet staan.

Uploaded with ImageShack.us

Comment

Off topic;

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    konijn is zijn nikon pro licentie kwijt bij nikon wegens dergelijk gefoefel.
                    Is dat wel zo? Als ik op Nikon.nl ga zoeken op "pro dealers" in Den Ham of Den Haag (daar zitten ze tegenwoordig ook) dan wordt Fotokonijnenberg toch nog steeds gewoon getoond hoor....
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Uploaded with ImageShack.us
                      Dat diafragmabediening-"hendeltje" kan ik naar beneden duwen en veert dan terug naar boven, voelt heel "gewoon" aan, niet geforceerd ofzo...
                      D90 + MB D80 + SB-900

Comment

Dat diafragmabediening-"hendeltje" kan ik naar beneden duwen en veert dan terug naar boven, voelt heel "gewoon" aan, niet geforceerd ofzo...
                        Lijkt erop dat het onderste lipje afgebroken is. Het diafragma- lipje lijkt op een "V".
                        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Lijkt erop dat het onderste lipje afgebroken is. Het diafragma- lipje lijkt op een "V".
                          hmmm, tis meer zo'n tetrisblok a la

Foto met gsm:
                          D90 + MB D80 + SB-900

Comment

Heb nog niks afgekuisd, ben bang om het nog erger te maken... Zou ook maar raar zijn als mijn 3 lenzen tegelijk "vuil" zijn toch?

tenzij de contacten op je camera body vuil zijn hé ik heb daar last van gehad...eens afgekuisd met een drook oorstaafje en alles werkte terug perfect.

die 'fee' is normaal als je lens nietop zijn kleinste openig staat...

Comment

Dat is normaal bij AF-d objectieven
                              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

hmmm, tis meer zo'n tetrisblok a la

Foto met gsm:
                                Niets afgebroken dat is nomaal het model.

Comment

Working...
                                X