Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bridge of spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: bridge of spiegelreflex

    Oorspronkelijk geplaatst door COSSY Bekijk bericht
    Wat is een 4/3?
    Olympus maakt zijn camera's met een verhouding van 4/3 (lange zijde/korte zijde) ipv 3/2 (alle andere). Ik vind dat een zeer mooi formaat, maar om nu daarvoor Olympus te gaan gebruiken... (met alle respect voor Olympusgebruikers).

    Tijd om te stoppen met twijfelen en die D5000 te kopen. Enige nadeel is het formaat, maar een bridge stop je ook niet in je broekzak dus de formaat-handicap is pas relevant als je met 7 lenzen gaat zeulen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: bridge of spiegelreflex

      Vandaag ROBYNS in Sint-Truiden geweest. Ik moet zeggen dat ze me goed geholpen hebben maar dat ik nu nog meer twijfel.

      Hebben me alle voor-en nadelen van bridge- en dslr-toestellen. De nieuwe Sony zou volgende week binnen komen, dus daar wacht ik nog even op.

      Verder verkoopt hij ook de NIKON D3100 met 18-55 en 55-300 voor 829 euro. Dit lijkt mij een mooie combinatie maar wel een stuk duurder dan bvb 470 voor de nieuwe sonyHX100V. De vraag is dus of het dit waard is voor mij?

      Volgens de eigenaar van de winkel heb je met die 300 een mooi bereik en met twee lenzen kan je ook al niet spreken van zeulen met lenzen.

      Wat ik me wel afvraag is of je met die kit een mooie foto kan maken van bvb een bloem dichtbij, ik heb dit met de panasonic FZ45 geprobeerd en dat was prima.

      Comment


      • #18
        Re: bridge of spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door COSSY Bekijk bericht
        Wat ik me wel afvraag is of je met die kit een mooie foto kan maken van bvb een bloem dichtbij, ik heb dit met de panasonic FZ45 geprobeerd en dat was prima.
        t is natuurlijk geen macrolens (voor heel dichte close ups), maar verder geen slecht woord over kitlenzen. Als je daarmee geen mooie foto's kan maken, kan je dat met de allerduurste ook niet. Ze hebben enkel een klein (heel klein) beetje meer vervorming dan lenzen die 8x meer kosten.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: bridge of spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door COSSY Bekijk bericht
          Vandaag ROBYNS in Sint-Truiden geweest. Ik moet zeggen dat ze me goed geholpen hebben maar dat ik nu nog meer twijfel.

          Hebben me alle voor-en nadelen van bridge- en dslr-toestellen. De nieuwe Sony zou volgende week binnen komen, dus daar wacht ik nog even op.

          Verder verkoopt hij ook de NIKON D3100 met 18-55 en 55-300 voor 829 euro. Dit lijkt mij een mooie combinatie maar wel een stuk duurder dan bvb 470 voor de nieuwe sonyHX100V. De vraag is dus of het dit waard is voor mij?

          Volgens de eigenaar van de winkel heb je met die 300 een mooi bereik en met twee lenzen kan je ook al niet spreken van zeulen met lenzen.

          Wat ik me wel afvraag is of je met die kit een mooie foto kan maken van bvb een bloem dichtbij, ik heb dit met de panasonic FZ45 geprobeerd en dat was prima.
          Ik denk dat als je een Nikon D3100 koopt met kitlensen, dat je dan veel meer mogelijkheden hebt voor het maken van foto's, dan een bridgetoestel. Zowel binnen als buiten en macro.
          Maar vergeet niet dat er nog een leerproces bij zit, om een spiegelreflex goed te kunnen gebruiken.
          Je moet veel geduld hebben, en niet verwachten dat de foto's er kant en klaar goed uitzien meteen.
          leren, proberen, leren, proberen, enz. enz.
          Veel plezier met wat je ook koopt.
          Groeten
          Paul

          Comment


          • #20
            Re: bridge of spiegelreflex

            Van het leerproces heb ik geen schrik, dat is net de uitdaging. 99% kans dat ik morgen de Nikon ga halen
            .....

            en met vragen kan ik hier altijd terug, toch?

            Comment


            • #21
              Re: bridge of spiegelreflex

              Ik vraag me af of er op de Sony HX100 een flitsschoen zit?

              En een antwoord op de vraag: voor een spiegelreflex moet je de de fotografie microbe hebben. Met een bridge kan je wel die microbe aankweken...
              Ik zou nooit niemand afraden een bridge te kopen, heb er zelf jarenlang plezier aan gehad en gebruik hem nog.

              Hou wel rekening met de soms afwezigheid van een flitsschoen (je kan dan enkel werken met de interne te zwakke flits) en een eventuele mogelijkheid om een zonnekap erop te zetten.
              mvg Guido
              Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

              Comment


              • #22
                Re: bridge of spiegelreflex

                Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
                Ik vraag me af of er op de Sony HX100 een flitsschoen zit?

                .....
                Op de Sony zit geen flitsschoen.

                Comment


                • #23
                  Re: bridge of spiegelreflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door JoskeXP Bekijk bericht
                  Op de Sony zit geen flitsschoen.
                  Zou voor mij een reden zijn om naar een ander toestel uit te zien.
                  mvg Guido
                  Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                  Comment


                  • #24
                    Re: bridge of spiegelreflex

                    Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
                    Zou voor mij een reden zijn om naar een ander toestel uit te zien.
                    Ik zie mij anders voor een bridge of superzoom geen externe flitser kopen, daarvoor had ik een DSLR...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #25
                      Re: bridge of spiegelreflex

                      Na veel wikken en wegen en vaak van gedacht te veranderen heb ik uiteindelijk toch niet voor een reflexcamera gekozen.
                      Het is de NIKON P500 geworden en heb hem vandaag gehaald.
                      Een kennis die beroepsfotograaf is raadde me aan een bridgetoestel te kopen en daar de fotografie mee te verkennen, ik ben dan ook een volledige leek wat dat betreft. Wil ik dan toch verder gaan kan ik nog naar DSLR overstappen en heb ik nog een leuk toestel met de P500 om overal mee te nemen.

                      Heb nu een 100tal foto's genomen op auto stand en het toestel is een serieuze verbetering tov mijn compactje, mooie heldere foto's en zeer gemakkelijk in gebruik.

                      Hij filmt volledig HD en die beelden zijn echt goed. Dus 100% tevreden met mijn aankoop (tot nu toe )

                      grtz

                      Comment


                      • #26
                        Re: bridge of spiegelreflex

                        Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik heb momenteel een bridge, maar deze begint te begeven.
                        In de toekomst wil ik toch "lichtgevoeliger" kunnen werken, maar gewicht is ook een belangrijke faktor (citytrips).
                        Na veel wikken en wegen zijn er nog 2 toestellen in de running:
                        Sony a55 met 18-250 lens en de panasonic DMC-GH2 met 14-140 lens.
                        Iemand met praktijk-info over deze toestellen aub?

                        Comment


                        • #27
                          Re: bridge of spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Saturn of Mediamarkt zijn hier ideaal voor...
                          Om te bekijken ja. Uitproberen ????

                          En de prijs is doorgaans hoger dan elders, een uitzondering daargelaten.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: bridge of spiegelreflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door COSSY Bekijk bericht
                            Na veel wikken en wegen en vaak van gedacht te veranderen heb ik uiteindelijk toch niet voor een reflexcamera gekozen.
                            Het is de NIKON P500 geworden en heb hem vandaag gehaald.
                            Een kennis die beroepsfotograaf is raadde me aan een bridgetoestel te kopen en daar de fotografie mee te verkennen, ik ben dan ook een volledige leek wat dat betreft. Wil ik dan toch verder gaan kan ik nog naar DSLR overstappen en heb ik nog een leuk toestel met de P500 om overal mee te nemen.

                            Heb nu een 100tal foto's genomen op auto stand en het toestel is een serieuze verbetering tov mijn compactje, mooie heldere foto's en zeer gemakkelijk in gebruik.

                            Hij filmt volledig HD en die beelden zijn echt goed. Dus 100% tevreden met mijn aankoop (tot nu toe )

                            grtz
                            Ik ben dus van een bridge overgestapt op een DSLR. Ik zou dat dus niet meer opnieuw doen. Ik was veel creatiever bezig met mijn bridge. Trouwens, als ik op BD nu eens een foto plaats ter beoordeling dan komen er vrijwel nooit reacties, vroeger kreeg ik nogal lovende commentaren.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: bridge of spiegelreflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ik ben dus van een bridge overgestapt op een DSLR. Ik zou dat dus niet meer opnieuw doen. Ik was veel creatiever bezig met mijn bridge. Trouwens, als ik op BD nu eens een foto plaats ter beoordeling dan komen er vrijwel nooit reacties, vroeger kreeg ik nogal lovende commentaren.
                              Kan ik best inkomen. Komende van een simpel compactje was een bridge ook gewoon de logische aankoop. Ik amuseer me ermee heb nog nooit zo graag foto's gemaakt.

                              Komt er ooit een dslr? Wie weet ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: bridge of spiegelreflex

                                Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                                Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik heb momenteel een bridge, maar deze begint te begeven.
                                In de toekomst wil ik toch "lichtgevoeliger" kunnen werken, maar gewicht is ook een belangrijke faktor (citytrips).
                                Na veel wikken en wegen zijn er nog 2 toestellen in de running:
                                Sony a55 met 18-250 lens en de panasonic DMC-GH2 met 14-140 lens.
                                Iemand met praktijk-info over deze toestellen aub?
                                als je zinnens bent veel actie te fotograferen (sport etc), zelfde geldt voor video, zou ik de a55 nemen, buiten dat zeer moeilijke keuze, beide zeer goede toestellen, denk dat je je huiswerk zeer goed gemaakt hebt.

                                Comment

                                Working...
                                X