Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe Sigma sd1 46 megapixel

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
    verstrooing

Uploaded with ImageShack.us

Comment

Wat ik in deze discussie een beetje mis is een beoordeling van de camera die rond de sensor hangt. Er zullen wel verschillende meningen zijn, maar als ik zie hoe weinig deze camera z'n werking laat aanpassen, hoe beperkt het gebruik van de twee instelwielen is (waarom staan er overigens überhaupt twee wieltje op als je er zo weinig mee doet?), dat er geen topLCD voorzien is, dat live view afwezig is (toch wel handig in studio), dan stel ik me de vraag in welke mate deze beperkingen tov andere camera's op de markt gecompenseerd worden door de sensor?

Al bij al blijft het een APS-C camera met de zoeker van een APS-C camera, de optiek van een APS-C camera, etc... En dat zijn toch veel factoren naast de sensor die niet gelijk zijn aan grotere formaat camera's.

Wat al die factoren waard zijn in verhouding tot elkaar, daar spreek ik me dus niet over uit... 't Zal hoe dan ook voor verschillende fotografen heel verschillend liggen...

Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

excuseer voor de spellingsfout ..... als straf zal ik tienmaal verstrooiing typen:
        1) verstrooiing
        2) verstrooiing
        3) verstrooiing
        4) verstrooiing
        5) verstrooiing
        6) verstrooiing
        7) verstrooiing
        8) verstrooiing
        9) verstrooiing
        10) verstrooiing
        ...
        ...
        ...
        ...
        maar de dubbele bodem had ik wel door hoor

Comment

Opinie van M Reichmann:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            A: The SD1's image quality will be found to be brilliant, justifying a premium price (but definitely not $10,000 or anything close to it).

B: The SD1's image quality will be found insufficient to justify a premium price – any premium price.
            amen!

Voor mij dan een Mamiya 7 graag met wat lenzen en nog 7000€ over voor film en een scanner.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

De prijsstelling van de nieuwe Sigma lijkt mij toch iets zeer eigenaardig kijk maar eens mee op sigmaphoto.com:

SD1 DSLR: $9,700.00 MSRP
              SD1 + 30mm F1.4 EX DG HSM: $7,359.00 (lens 30mm F1.4 EX DC HSM: $650.00 MSRP)
              SD1 + 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM Kit: $7,529.00 (lens 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM: $980.00 MSRP)
              SD1 + 85mm F1.4 EX DG HSM Kit: $7,819.00 (lens 85mm F1.4 EX DG HSM: $1,400.00 MSRP)
              SD1 + 24-70mm F2.8 EX DG HSM & 70-200mm F2.8 EX DG HSM Kit: $8,649.00 (lenzen 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM: $1,400.00 MSRP & 70-200mm F2.8 EX DG APOMacro HSM II: $1,200.00 MSRP

Zoals je kunt zien zijn alle kits goedkoper dan enkel de camera zelfs al is er voor meer dan $2000 lenzen in de kit inbegrepen....

Comment

De Foveon sensor is en blijft het zoeken naar de holy grail ... alleen zijn ze bij Sigma nu echt wel de pedalen kwijt en dat is spijtig ... ik wil ooit wel een SD1 in de verzameling ... maar dat wordt nog heel lang wachten, vrees ik ... een SD9 ben ik eergisteren over gestruikeld ... alleen wordt zelfs daar nog veel te veel voor geboden, curieus ...

Comment

Verklaar je nader, als je de foto opent in Photoshop staat er als afbeeldingsgrootte 3136 X 4704, daar moet je toch mee doen, of niet soms ?
                  Wat er als EXIF wordt getoond is afhankelijk van software en daar kunnen gewoon bugs of fouten in zitten, zeker bij opgegeven resoluties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Wat er als EXIF wordt getoond is afhankelijk van software en daar kunnen gewoon bugs of fouten in zitten, zeker bij opgegeven resoluties.
                    Neen, geen exif maar de werkelijke pixels, hier het gedownl. beeld geopend in PS, en afbeeldingsgrootte opgevraagd.

Comment

Vervallen
                      Last edited by Keeskanon; 26 mei 2011, 19:08.

Comment

Neen, geen exif maar de werkelijke pixels, hier het gedownl. beeld geopend in PS, en afbeeldingsgrootte opgevraagd.

[
                        Dat is dan toch mooi, EXIF die klopt.
                        Zoals door Rednaxela al uitgebreid toegelicht, zit het probleem niet zozeer bij de Foveon sensor, maar meer bij Bayer sensors , waar de feitelijke resolutie eerder schimmig is....
                        Toen de Foveon nog 4,6 MP had, moest dat nog wat aangedikt worden, nu hoeft dat niet meer, maar wordt dat door de marketing boys toch weer gedaan.

Comment

Mooie BE-dev. sensor op papier is 1;
                          Sigma crap implementatie is 2.

Ondanks het feit dat ik er wel in geloof,
                          heb ik uiteindelijk met veel spijt mijn sigma gedumped.

Laten we hopen dat deze cam beter wordt.
                          The soul would have no rainbow, had the eyes no tears.
                          http://www.duister.org - http://www.facebook.com/duisterdotorg

Comment

Working...
                          X