Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D5100!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nikon D5100!!!

    k heb een battery grip te koop voor de D60 (past ook op de D40) en dan heb je'r meteen twee objectieven, externe flitser en wat nog allemaal bij..

    nee bedankt, ik heb er op het moment geen geld voor...
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

    Comment


    • #17
      Re: nikon D5100!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk bericht
      Met 1 groot nadeel,
      Verlies van AF met oude AF-D lenzen
      mja, dat is de grote paradox van de instapmodellen: om goedkopere lenzen te gebruiken (er staan containerladingen AF-D lenzen 2de hands te koop) moet je een duurdere body kopen. Geraak er maar wijs uit.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #18
        Re: nikon D5100!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
        Dat trek ik toch in twijfel. Ik kan me voorstellen dat er een D6000 komt als opvolger van de D90. Die zou dan de specificaties van de D7000 kunnen benaderen (of misschien wel evenaren?), maar dan zonder magnesium body en stofdichtingen ...

        Het blijft natuurlijk gissen Ondertussen geniet ik toch maar lekker van m'n D7000!

        voor zover ik lees is dat net wat de D5100 doet, de beeldkwaliteit van de D7000 benaderen (of gelijk, maakt niet uit) maar dan in een veel te klein stuk plastic geduwd ipv in een net te kleine magnesium body.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: nikon D5100!!!

          Als je die lenzen 2e hands wil kopen, zal een 2e hands body type D90/D200 ook wel lukken zeker? Duur zijn die niet meer.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #20
            Re: nikon D5100!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            voor zover ik lees is dat net wat de D5100 doet, de beeldkwaliteit van de D7000 benaderen (of gelijk, maakt niet uit) maar dan in een veel te klein stuk plastic geduwd ipv in een net te kleine magnesium body.
            Klein is ook wel eens fijn.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: nikon D5100!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              mja, dat is de grote paradox van de instapmodellen: om goedkopere lenzen te gebruiken (er staan containerladingen AF-D lenzen 2de hands te koop) moet je een duurdere body kopen. Geraak er maar wijs uit.
              Toch logisch?

              Instapcamera's - > de meerderheid koopt geen extra lenzen naast de kitlenzen -> geen AF-motor nodig > goedkopere instapcamera's -> meer verkochte instapcamera's.

              Zat er wel een AF-motor in, waren de instapcamera's duurder en zou er veel meer ontevredenheid zijn. De meest gebruikers van instapcamera's weten niet wat AF-D lenzen zijn.

              En Nikon heeft ondertussen een mooi assortiment aan AF-S lenzen.
              (betaalbare 35mm 1.8, 50mm 1.4 en 5tal keuzes in 18-xxx lenzen + duurdere 24 1.4, 35mm 1.4, 85mm 1.4, ...)


              En ivm de "D6000". Lijkt mij onmogelijk dat er nog een model komt tussen de D7000 & D5100.

              Comment


              • #22
                Re: nikon D5100!!!

                Bij het instapsegment bestaat het grootste deel van de kopers toch gewoon uit mensen die een dSLR + kitlens willen en niet geïnteresseerd zijn in een statief, flitser of primes en wat nog.

                De mensen die er echt een hobby van gaan maken zijn imho maar een klein deel van de markt. Ik heb de indruk dat dit hier geregeld verkeerd ingeschat wordt. Een beginner die om advies vraagt krijgt hier geregeld een hele waslijst aan apparatuur voorgeschoteld die hij/zij"moet" kopen om verder te kunnen.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #23
                  Re: nikon D5100!!!

                  Zit er in de D5100 een draadloze zender om flitsers aan te sturen?
                  Een DOF-preview knop zie ik op 't eerste zicht niet (een ISO knop ook niet trouwens)

                  Comment


                  • #24
                    Re: nikon D5100!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                    Zit er in de D5100 een draadloze zender om flitsers aan te sturen?
                    Een DOF-preview knop zie ik op 't eerste zicht niet (een ISO knop ook niet trouwens)
                    Volgens mij ook niet hoor.
                    Je kan de Fn-knop waarschijnlijk wel instellen om de ISO te wijzigen.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #25
                      Re: nikon D5100!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Ziet er goed uit, maar weer een veel te kleine body. Wat mij betreft mogen alle reflexen minimum een body hebben met de grootte van de D90.
                      Volledig akkoord, ik heb in juni vorig jaar gekozen voor de toen iets oudere D90 i.p.v. de toen nieuwere D5000, voor de simpele reden dat laatstgenoemde veel lichter, plastiekeriger en kleiner aanvoelde. Op de fotocursus zijntwee menes met D5000, en ik beklaag mijn keuze nog altijd niet.
                      Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

                      Comment


                      • #26
                        Re: nikon D5100!!!

                        Tja, het gewicht. Ik zou net aan een lichtere camera de voorkeur geven

                        Comment


                        • #27
                          Re: nikon D5100!!!

                          Dat is goed nieuws voor de bezitters van de D40 D50 D60 D3000 en al een resem aan AFS lenzen hebben aangeschaft

                          Comment


                          • #28
                            Re: nikon D5100!!!

                            Gedetailleerde review vanaf vandaag beschikbaar op www.dpreview.com
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #29
                              Re: nikon D5100!!!

                              En hier al verkrijgbaar : http://www.digicamshop.be/product/12...5100-body.html
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X