Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn D300S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn D300S

Oorspronkelijk geplaatst door Fietje1976 Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook een D300 sinds enkele jaren. Qua onscherpte ligt vooral aan je instellingen. Je hebt ook veel geluk gehad met het weer. Bij mij is er meer bewegingsonscherpte, maar ja fotografeer ook hoofdzakelijk binnenhuis en zelfs met flits is het niet altijd ok.

Is het bij jou ook FullFrame?
    Beroep Fietje1976 Fotograaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      beroep fietje1976 fotograaf.
      hahaha
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Beroep Fietje1976 Fotograaf.
        Nounou ... "fietje-precies"!!
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

ik ben nu aan het sparen voor een nikon D300S (ik ben nog maar 17) en vroeg me af of de nikon d300s compatibel is met sigma, tamron en tokina lenzen want de nikon D7000 kan bijvoorbeeld niet alle of geen sigma lenzen gebruiken!
          www.flickr.com/photos/sven_vdb
          ne goeien body - glaswerk van 11 tot 500mm - een leuke flits!

Comment

Niet alle sigma lenzen zullen werken op een Nikon, deze met een Nikon vatting zullen meestal werken tenzij je het hebt over oudere lenzen deze moeten soms gechipt worden om te kunnen werken met de moderne camera's.
            Alle nieuwe lenzen van elk merk met de geschikte vatting zullen werken op de D300S maar deze zullen ook werken op de D7000....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
              Mooi toestel volgens mij, ik ben nog aan het twijfelen tussen de D7000 en D300s, berichten zoals deze maken het alleen maar moeilijker

De degelijkheid, robuustheid, grotere body, dual slot CF en SD, meer focus points ... van de D300s

VS.

De nieuwe technologie, 16.2MP en iets goedkopere prijs van de D7000

En de D300s is een camera met een crop-factor dus geen Fullframe!!! 't is net daarom dat ik niet voor de D700 ga (en het feit dat ik maar één FF-compatibele lens heb voor het moment speelt ook mee natuurlijk )

Ps: voor zij die het niet weten...
              De FF-camera's in het nikon gamma zijn momenteel de

D700
              D3s
              D3X
              Moeilijke keuze, ik heb er ook voor gestaan, en toen de D7000 genomen.
              Wat iso betreft, en crop mogelijkheden vind ik het een topper.

Wat bouwkwaliteit, ergonomie en af-snelheid betreft, zal de D300s wel winnen.
              Stel jezelf dus de vraag waar je de camera voor gaat gebruiken.

Veel sport, actie.....dus snelbewegende onderwerpen.....dan zou ik voor de D300s gaan, maar je zal wel inboeten wat iso betreft en cropmogelijkheden.

Als je geduld hebt, zou ik ze geen van tweeën nemen, en lekker doorsparen, en wachten en kijken wat de opvolger van de D300s gaat worden.

Er gaan hardnekkige geruchten dat de opvolger van de D300s dit jaar wordt aangekondigd, en misschien al wel in augustus.

Mijn D7000 zou ik niet willen missen of ruilen voor een D300s, maar ben nu wél aan het sparen voor de opvolger van de D300s. Als je op die opvolger kan wachten, denk ik dat de keus ineens niet meer zo moeilijk zal zijn ;-)
              Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

Comment

D700 staat iso gewijs ook iets verder. De focus zit ook goed en de body is best stevig
                - Frederik Herregods Photography -
                Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven VdB Bekijk bericht
                  ik ben nu aan het sparen voor een nikon D300S (ik ben nog maar 17) en vroeg me af of de nikon d300s compatibel is met sigma, tamron en tokina lenzen want de nikon D7000 kan bijvoorbeeld niet alle of geen sigma lenzen gebruiken!
                  d300s is compatibel met sigma, tamron, enz, lenzen. de d7000 ook. (zie sig )
                  om te weten welke je wil kopen zou ik vergelijken welke meerwaarde welk toestel heeft en zien welke het beste jou behoeften beantwoord.
                  ik heb bijvoorbeeld voor de d7000 gekozen omdat de d300s geen enkele meerwaarde voor mij gaf en de d7000 wel een paar boven de d300s

Comment

Ik heb ondertussen een hele vergelijking gemaakt tussen de D7000 en de D300s.
                    Ik kom tot de volgende besluiten. Die besluiten zijn mijn persoonlijk idee, je doet ermee wat je wil.

De D7000 is een nieuwer toestel dat al de nieuwe technologoie bevat. De opvolger van de D90.
                    De D300s is een ouder toestel dat nog moet opgevolgd worden en dus de nog iets oudere techniek bevat. (opvolger zou een van dees dagen moet uitkomen)

De D7000 is een geavanceerd toestel maar toch meer gericht op amateur gebruik, met automatische instellingen. De D300s daarentegen is meer een "workaholic, een toestel waar je mee werkt, veel gebruik.

Ik ken ook al iemand die comptabiliteit problemen heeft met de D7000. De Sigma 105mm Macro zou blijkbaar problemen geven, misschien zijn er dus nog problemen met lenzen met de D7000. Daar weet ik niet meer over.

De D7000 is nu goedkoper dan de D300s met betere technologie maar dat komt zeker en vast doordat de D300s al langer uit is en de technologie een beetje verouderd is ...

Dit is mijn mening, ben je niet akkoord dan mag je dat zeggen maar blijf er aub niet over doordrammen, 't zijn mijn bevindingen.
                    www.flickr.com/photos/sven_vdb
                    ne goeien body - glaswerk van 11 tot 500mm - een leuke flits!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven VdB Bekijk bericht
                      Ik heb ondertussen een hele vergelijking gemaakt tussen de D7000 en de D300s.
                      Ik kom tot de volgende besluiten. Die besluiten zijn mijn persoonlijk idee, je doet ermee wat je wil.

De D7000 is een nieuwer toestel dat al de nieuwe technologoie bevat. De opvolger van de D90.
                      De D300s is een ouder toestel dat nog moet opgevolgd worden en dus de nog iets oudere techniek bevat. (opvolger zou een van dees dagen moet uitkomen)

De D7000 is een geavanceerd toestel maar toch meer gericht op amateur gebruik, met automatische instellingen. De D300s daarentegen is meer een "workaholic, een toestel waar je mee werkt, veel gebruik.

Ik ken ook al iemand die comptabiliteit problemen heeft met de D7000. De Sigma 105mm Macro zou blijkbaar problemen geven, misschien zijn er dus nog problemen met lenzen met de D7000. Daar weet ik niet meer over.

De D7000 is nu goedkoper dan de D300s met betere technologie maar dat komt zeker en vast doordat de D300s al langer uit is en de technologie een beetje verouderd is ...

Dit is mijn mening, ben je niet akkoord dan mag je dat zeggen maar blijf er aub niet over doordrammen, 't zijn mijn bevindingen.
                      Die compatibiliteitproblemen beperken zich meestal tot AF in Liveview.
                      Ik heb zelf een 50-500 (zonder OS) en een 150 F2.8 van Sigma.
                      Bij beide lenzen heb ik geen AF in Liveview, maar dat stoort me totaal niet.
                      Voor macro gebruik ik vaak Liveview, maar daar werk je toch manueel.
                      Ofwel heb ik gewoon een beetje geluk.
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Ik weet niet of het je kan helpen een goede beslissing te nemen maar ik heb zowel een D7000 als heel recent ook een D300S aangekocht. De D7000 is uiteraard een prachtig toestel maar geef toch de voorkeur aan de D300S vanwege de snellere en betere AF en de betere bediening. Misschien wat teveel knopjes en toeters op de D7000. Bij een D300S zijn alle functies veel sneller instelbaar. Uitsluitend op hele hoge ISO's doet een D7000 het beter wat mij betreft, maar tot pakweg 1600 is een D300S zeker zo goed. Meer pixels wil ook zeggen dat de ruis meer zichtbaar is als die er is.

Had ook 2 Sigma lenzen die niet op een D7000 werkte, dacht dat het o.a.de 17-50 2.8 was.

Succes

Grtz
                        Last edited by NikonZiv; 26 augustus 2011, 14:46. Reden: foutje
                        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht

Had ook 2 Sigma lenzen die niet op een D7000 werkte, dacht dat het o.a.de 17-50 2.8 was.

Succes

Grtz
                          Wat bedoel je met niet werken? Volledig niks of geen AF in liveview?
                          Daar is namelijk wel wat verschil in hoor.

Comment

Geen AF, en niet alleen in liveview! Vond het vreemd want Sigma 50-150 2.8 werkte prima. Aan de lens was geen defect, want die werkte perfect op toenmalige D90.
                            Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                              Geen AF, en niet alleen in liveview! Vond het vreemd want Sigma 50-150 2.8 werkte prima. Aan de lens was geen defect, want die werkte perfect op toenmalige D90.
                              Raar dat je helemaal geen AF hebt, dan heb ik tot nu toe geluk gehad met mn Sigma's.
                              Zo worden ze uiteindelijk wel quasi waardeloos, want je kan ze niet meer gebruiken.
                              En er is inderdaad geen defect aan de lens, het gaat alleen om het signaal tussen camera en lens.
                              Nikon verandert die 'taal' (algoritmen of hoe het ook noemt) steeds en Sigma moet de code maar zien te kraken of betalen denk ik dan.

Maar goed, meer ga ik er niet over zeggen, want het ging tenslotte om de D300s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Nounou ... "fietje-precies"!!
                                Frietje is stil geworden
                                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                                X