Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D vs. 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 60D vs. 7D




    Canon LP-E6 compatible accu
    [5049-LPE6NW] - GRATIS VERZENDING BINNEN DE EU! € 24.95



    Grotere afbeelding
    (opent in nieuw venster)


    Accu compatible met de originele canon LP-E6. Geen memory effect, voorzien van de nieuwste generatie info-chip. Kan geladen worden op de originele Canon lader!




    Kenmerken:





    •1800mAh


    •7,4volt




    Geschikt voor o.a.:



    Canon EOS 5 Mark II
    Canon EOS 7D
    Canon EOS 60D



    Accu heeft geen last van "memory effect". Tevens wordt deze accu volledig herkend door de camera. Dat wil zeggen, hij kan geregistreerd worden in het accu management. Bovendien wordt tevens de resterende capaciteit in het display en in het menu weergegeven.



    Alles duidelijk genoeg.???

    Ik heb het idee dat iemand verwarring sticht over deze link!!


    Leg je camera op tafel.
    Zet hem op filmen.
    Neem de tijd van filmen op van een volle originele batterij en vergelijk hem met de vervanger.

    Test met een andere batterij , van mijn Canon G7,waarop kon filmen leverde een beter resultaat op dan mijn al enige tijd gebruikte originele.
    Tussentijds zal je je card wel moeten formateren.

    Nogmaals een prima adres!!!
    Last edited by aadg; 31 maart 2011, 11:29. Reden: Nuttige test

    Comment


    • #17
      Re: Canon 60D vs. 7D

      Bedankt voor deze info, Aad!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Canon 60D vs. 7D

        Voordelen van de 7D:
        - Hogere FPS
        - Beter AF-systeem met meer AF-punten
        - Grotere buffer
        - Snellere bediening (twee processoren ipv een)
        - Iets betere hoge ISO prestaties (wegens extra processor)
        - Body van magnesiumlegering
        - Waterdicht
        - Betere ergonomie naar mijn mening
        - CompactFlash geheugen (m.i. sneller en robuuster dan SD)
        - Lens AF Microadjustment (handige feature, maar niet zonder bijgevolgen)

        Voordelen van de 60D:
        - Iets kleiner en lichter (kan ook nadeel zijn natuurlijk)
        - Kantelbaar scherm
        - Goedkoper

        Er zijn nog wel meer voor- en nadelen, maar dit zijn praktisch de belangrijkste naar mijn mening.

        Over het geheugenkaartje: een CF-kaart van 133x is snel genoeg om RAW te fotograferen, maar als je ook video wilt opnemen zul je sneller moeten nemen (200 a 300x). Heb regelmatig met zowel de 7D als 5D Mark II ondervonden dat video-opname werd afgebroken wanneer de buffer vol zat, omdat de camera niet snel genoeg naar het geheugen kon schrijven.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 60D vs. 7D

          Beslissing is gemaakt. Het wordt de 7D. Morgen naar Konijn.

          Nog één vraagje: Hij zou waterdicht zijn. Mag ik dan verwachten dat ik ermee in de regen kan werken? Kan mijn 17-55 ook tegen regen?

          Bedankt voor de reacties en hulp.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 60D vs. 7D

            De 7D is redelijk waterdicht, maar ik zou toch maar opletten, want 't is nog altijd geen 1D(s). De 17-55 daarentegen geloof ik echt niet dat waterdicht is. Ik zou opletten in het algemeen, en zeker met die combinatie. Wachten tot BlackB@ndit passeert, misschien, want die is zeker beter op de hoogte dan ik.
            Ik ben voorzichtig, in die zin dat wij vorige zomer al een 50D van mijn vrouw (gelukkig niet mijn 7D) perte totale gemaakt hebben (condensatievocht in een plastic zak eerder dan directe regen). Zelf heb ik de neiging om zo goed als altijd met de EF-s 17-55 f/2.8 IS te werken, alleen in het geval van slechtere weersomstandigheden zal ik het alternatief gebruiken, nl. de 17-40, met UV-filter. Of die laatste filter echt nodig is (voor het slechte weer, bedoel ik), laat ik in het midden. Ik weet alleen dat bepaalde "L"-lenzen (en de 17-40 is er zo eentje) enkel waterdicht zijn met filter. Ik verkies ten alle tijde de EF-s 17-55 f/2.8 IS boven de EF 17-40 f/4, maar voor onze aanstaande Engelandreis is het toch het laatste objectief dat quasi "vast" op m'n 7D zal staan (met de EF-s 10-22 in m'n achterzak ).
            Last edited by LesC; 31 maart 2011, 18:45.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: Canon 60D vs. 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
              Beslissing is gemaakt. Het wordt de 7D. Morgen naar Konijn.

              Nog één vraagje: Hij zou waterdicht zijn. Mag ik dan verwachten dat ik ermee in de regen kan werken? Kan mijn 17-55 ook tegen regen?

              Bedankt voor de reacties en hulp.
              De 7D is bestand tegen wat regendruppeltjes, de 17-55 heeft geen dichtingen, en daarom is het niet aan te raden om die te gebruiken tijdens een regenbui.
              Je kan natuurlijk ook een paraplu gebruiken om de camera en lens zo goed mogelijk droog te houden.

              Met de 5D MKII + 24-105 f4 L IS heb ik al een keer foto's gemaakt in de regen, en dat gaf geen problemen.
              Maar als het echt slecht weer is dan gebruik ik toch de 1D MKIII, liefst met de 70-200 f2,8 L IS II.
              Het lijkt wel dat het de laatste tijd altijd wel regent of sneeuwt als ik foto's maak op evenementen, tijdens de cyclocross sneeuwde het, en tijdens de eerste wielerkoers van het seizoen was het stevig aan het regenen. Zondag is er in Rijkevorsel de halfvastenstoet, en ze voorspellen weer regen.


              De 7D zou dus wat beter tegen regendruppeltjes moeten kunnen dan een 60D, maar op de 7D zal je dan ook de juiste lenzen moeten gebruiken. Bij de 70-200 reeks van Canon zijn alleen de IS-lenzen spatwaterdicht, en op sommige lenzen raadt Canon aan om een filter te gebruiken als je ermee in de regen wil werken (bijvoorbeeld de 17-40 f4 L).
              Een lens met een diepe zonnekap voorkomt ook dat er waterdruppeltjes op het frontelement terecht komen, de zonnekap doet dus ook goed dienst tijdens een regenbui.

              Spatwaterdicht is niet gelijk aan waterdicht, overdrijf er dus niet mee, en laat alles heel goed drogen als je ermee thuis komt. Laat de natte spullen niet in een vochtige fototas zitten, haal alles uit de tas en laat al je materiaal drogen voor je het er terug insteekt. Dat gaat het best in een verwarmde kamer, omdat dan de luchtvochtigheid lager wordt, en door de warmte kan het vocht beter verdampen.
              Een camera met een ingebouwde flitser die uitklapt lijkt mij ook moeilijker om spatwaterdicht te maken, het meeste water zal op de bovenkant van de camera vallen, en dat is net het zwakste punt. Daar komt nog bij dat de flitser het eerst problemen zal geven bij vocht, omdat er daar een veel hogere spanning opgewekt wordt in de flitscondensator.
              Last edited by Black B@ndit; 31 maart 2011, 19:28.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Canon 60D vs. 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
                Beslissing is gemaakt. Het wordt de 7D. Morgen naar Konijn.

                Nog één vraagje: Hij zou waterdicht zijn. Mag ik dan verwachten dat ik ermee in de regen kan werken? Kan mijn 17-55 ook tegen regen?

                Bedankt voor de reacties en hulp.
                Ach, elk stuk apparatuur heeft een grens van hoeveelheid regen die het aankan. Normale camera's en lenzen kunnen best tegen een beetje regen. De 7D kan tegen net wat meer regen. Maar geen enkele camera of lens (ook niet de 1D(s)) kun je in de sloot gooien zonder gevolgen.

                Bedenk je overigens dat vocht bij het gebruik van een 17-55 eenvoudig de camera binnen kan treden, al is de 7D nog zo goed geseald...

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 60D vs. 7D

                  het is gewoon een supercamera met een cropfactor, en die had canon nog niet
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 60D vs. 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door kleintje sisi Bekijk bericht
                    - Lens AF Microadjustment (handige feature, maar niet zonder bijgevolgen)
                    kan je hier is een woordje uitleg aan geven
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 60D vs. 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                      kan je hier is een woordje uitleg aan geven
                      De microadjustment functie stelt je in staat om één correctiewaarde voor een lens in te stellen. Bijvoorbeeld bij een correctie van -5 zal de lens 5 'focuseenheden' dichterbij scherpstellen, op alle brandpuntsafstanden en bij alle diafragma's.

                      Het probleem hierbij is dus dat afwijkingen in AF bijna nooit uniform zijn. Een lens kan back focusen op 70mm maar niet op 200mm. Als je dan een correctie van -5 toepast op het gehele bereik, heb je dus wellicht de 70mm hersteld maar front focust je lens op 200mm met +5. Ditzelfde geldt voor verschillende diafragma's en focusafstanden.

                      Canon waarschuwt ook dat een aanpassing met de Microadjustment er toe kan leiden dat een lens op bepaalde afstanden überhaupt niet kan focusen, bijvoorbeeld dat de infinity focus verloren gaat. Er moet dan wel iets geks gebeuren, persoonlijk heb ik dit nog niet meegemaakt, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

                      Een echte kalibratie moet professioneel door Canon worden uitgevoerd. Dan gaan ze het complete gedrag van de lens CPU afstellen met je camera, voor verschillende combinaties van brandpuntsafstanden en diafragma's. Microadjustment is slechts bedoeld als tussenoplossing tot je lens en camera kunt kalibreren.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 60D vs. 7D

                        alvast bedankt voor de interessante uitleg
                        dus als ik het goed begijp moet je uw toestel laten afstellen op de lens
                        is dit ook voor de 40D van toepassing?
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 60D vs. 7D

                          Bij partyfotografie is ISO 3200 toch wel een stuk overdreven me dunkt, eerder 800 ergens. Daar niet van zou ik gewoon een 7D kopen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 60D vs. 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                            alvast bedankt voor de interessante uitleg
                            dus als ik het goed begijp moet je uw toestel laten afstellen op de lens
                            is dit ook voor de 40D van toepassing?
                            Dit is voor alle camera's van toepassing.

                            Fabrikanten leveren verreweg het grootste deel van hun camera's en lenzen volgens specificatie aan. Dat wil zeggen: ze mogen bijvoorbeeld niet meer dan 3 'focuseenheden' van perfectie afwijken. Helemaal perfect kunnen ze het niet maken, omdat de machines nu eenmaal niet zo accuraat zijn (nauwkeurigere machines zouden lenzen en objectieven te duur maken)

                            Zo kan het dus zijn dat je camera standaard +1 is (volgens specificatie) en je ene lens -1. De combinatie camera en lens focust dus uitstekend. Bij combinatie +2 en -1 is op zich ook niets aan de hand. Maar als je camera bijvoorbeeld -2 is en je lens ook -2 heb je een probleem. Beide zijn volgens specificatie (dus als je de onderdelen los opstuurt zul je bericht krijgen dat ze aan de minimumeisen voldoen) maar die opgetelde -4 geeft je een merkbare afwijking tijdens autofocussen.

                            Dit is de reden dat sommige mensen hun camera en complete lensassortiment tegelijk opsturen naar Canon om te laten kalibreren. Anders wordt je camera wellicht gekalibreerd maar focust deze niet meer zo goed met je andere lens als voorheen. Je kunt Canon ook specifiek vragen om alléén de lens af te stellen op de camera en de camera zelf niet. Maar als je camera dus standaard +3 focust, zul je daarmee geen optimaal resultaat kunnen bereiken.

                            Al deze plus- en minwaarden zijn overigens arbitrair, en compleet afhankelijk van je brandpunts- en onderwerpafstand.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 60D vs. 7D

                              ik stel msschien teveel vragen, maar ik weet waarom
                              kan het af punt van het toestel lateraal verschillen van dat van de lens
                              mvg Wilfried

                              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 60D vs. 7D

                                Bedankt voor de reacties. Ben hem gisteren gaan halen en dat voelt wel effe anders aan dan mijn 450D :-D
                                Hopelijk kan ik hem vandaag goed testen.

                                Comment

                                Working...
                                X