Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 10D en Error 99 HELP !!!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 10D en Error 99 HELP !!!!!

Hallo Canon 10 gebruikers ,

Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk na lang wachten mijn Canon 10D opgehaald.
    Natuurlijk gelijk na thuiskomst uitpakken en proberen. Waanzinnige camera , maar die vreugde was snel voorbij toen mijn camera vastliep met error 99. Volgens de handleiding even accu trekken en weer terug doen . Nou dat hielp niet. Gewoon weer een aantal foto's gemaakt en na 5 foto's weer error 99. Ik gebruik de orginele en nieuwe lens Canon 28-135 IS USM . Volgens diverse forums lees ik veel over Sigma en 10D problemen maar niet over de originele Canon lenzen.. Ook wordt vuile lens contacten genoemd. Deze heb ik ook schoongemaakt maar zonder resultaat. Er lijkt ook geen patroon in te zitten of een bepaalde setting die fout staat. De fout komt steeds frequenter.
    Ik kan me niet voorstellen dat ik een van de weinige ben die problemen heeft. Misschien is er een fix voor of moet de Lens of camera terug naar Canon ?? De firmware versie is 2.0.1

Canon 10D , 28-135 IS USM X-Drive II 40Gb . Lowepro NOVA 2 AW.

Is hier al een paar keer ter sprake geweest, ik dacht dat ze toen zeiden dat het objectief moest worden gerechipt........
    Spijtig van de comptabiliteit van het Canon materiaal natuurlijk.

Comment

Idd error99 komt voor bij bepaalde sigma lenzen, maar ook bij canon lenzen.
      Of daar de 28-135 IS bij zit durf ik niet te zeggen........

accu eerst volledig opgeladen ? andere CF kaart geprobeerd?

mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Klinkt alsof er iets aan de lens of het toestel schort. Firmware 2.0.1 is de nieuwste, dus je hebt een recent toestel. Als de lens nieuw is, zie ik ook niet meteen in dat het een compatibiliteitsprobleem is. Terug ermee, zou ik zeggen.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Bedankt voor de snelle reacties heren ,

Ik heb de accu helemaal opgeladen en de contacten schoongemaakt.
          Maar moet ik nu gaan twijfelen aan de Body of de lens?

Ik heb de lens in Nederland gekocht en de body in Duitsland.

richard

Comment

Kun je niet een andere lens van iemand even "lenen" (of body) ?

andere CF card geprobeerd?

mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

ga gewon even terug naar de winkel en probeer er eens een lens van daar op (ze zullen wel een of andere eos lens in huis hebben zeker), heb je nog steeds het probleem ligt het aan de body, indien probleem opgelost ligt het aan uw lens natuurlijk
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

firmware versie is 2.0.1

kan het niet zijn dat je een niet origninele Canonbattery gebruikt

Comment

Mila je gaat me nu toch niet zeggen dat ze de firmware aangepast hebben om hun eigen batteryen te herkennen .... alhoewel.... zie canon ervoor in staat.
                  Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Originally posted by steward
                    Mila je gaat me nu toch niet zeggen dat ze de firmware aangepast hebben om hun eigen batteryen te herkennen .... alhoewel.... zie canon ervoor in staat.
                    De lader van de Canon 10D checkt of er een bepaalde chip in de batterij zit. Zit die erin dan laadt hij de batterij op.

Daarnaast controleert nu ook de camera of u de juiste akku (Canon) er instopt. Dus altijd even de akku's testen indien u geen orginele Canon koopt.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

dit heb ik ook gehad.

als het diafragma veranderd loopt hij op een error.
                      laat je hem op 1 diafragma staan dan gaat het steeds goed.
                      als dit zo is ligt het aan de lens en moet je er mee terug upgreaten of een nieuwe.

suc6
                      Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Comment

Ik heb dit probleem ook gehad met een SIGMA-objectief. Wanneer ik werkte op volle opening kreeg ik steeds ERROR 99. Naar de fotozaak, een andre objectief (recenter) en het probleem was opgelost.
                        http://www.torekefoto.be

Comment

Hallo allemaal ,

Nogmaals bedankt voor de vele reacties en suggesties. Ik heb Peter.G en Z900 advies opgevolgd . Mijn broer heeft de zelfde configuratie Canon 10D en 28-135 IS-USM. Hij heeft geen problemen hiermee. Ik ben vandaag naar hem toe gegaan en getest of het de lens is of de body. Het was wel even 120 km sturen naar hem toe maar bij hem kwam ik er achter dat het niet de lens is maar de Body . Ik ben vanuit Den Haag via Zeeland door het slechte weer naar naar Duren doorgereden en Ingo onderweg gebeld of hij nog een body op voorraad heeft. Hij vertelde me dat dit geen probleem was , nog een aantal op voorraad.
                          Gelijk vanuit zeeland doorgereden naar Duren en Ingo laten zien wat het probleem is. Hij heeft de body getest met één van zijn lenzen en direct error 99.
                          Hij heeft gelijk Canon Duitsland gebeld en het probleem uitgelegd. Canon Duitsland vertelde hem dat de body terug moest naar Canon.
                          Ter plaatse heeft Ingo een nieuwe Canon 10D gepakt en deze even getest en deze aan mij gegeven. Perfect geregeld en ik heb geen problemen meer .

Ik ben nu een blij mens

Richard

Comment

Dat was dus prima service.
                            Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Hallo Steward ,

Ja zeker goede service. Hij kan ook zeggen dat ie hem moet opsturen voor repair en dan weken wachten eer ik mijn camera terug krijg.

Top-Foto topzaak

Richard

Comment

Working...
                              X