Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnende fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginnende fotograaf

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    1. De D7000 is de laatste nieuwe camera van nikon en een zéér goed toestel (zeker voor een beginner).
    2. alle lenzen die je nodig hebt
    3. hangt af wat je wil doen
    4. ja
    5. ja er zit een strap bij
    6. 8 GB is voldoende ( een extra kaartje kan nooit kwaad).
    Nja, daar zit het probleem, alle lenzen die je nodig hebt :S
    Ik weet niet wat ik nodig heb
    Ik weet niet welke lenzen je hebt voor wat, anders gezegd ik ken er niets van. Best vervelend, maar daarom vraag ik het hier. Hier, onder mensen die er écht iets van kennen.

En ik weet niet echt wat ik wil doen, het is een nieuwe wereld voor me. Pas als ik het echt zal gebruiken zal ik weten welke opties me beter liggen :S
    Maar welke accessoires zijn er allemaal?
    Wat is een draadontspanner?
    Sorry voor de vele vragen
    Groetjes,
    Hedwige.

Ik heb hier nog een site gevonden die meer info geeft. de lens erop bevalt me wel
    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews
    Last edited by Guest27; 25 maart 2011, 16:21.

Comment

Ligulas, zou je niet beter eerst een boek of cursus over fotografie lezen/volgen? Ik heb tot nu toe altijd foto's gemaakt met een compact camera, 'op het gevoel' en met de instelknop meestal op Iau (intelligent automatisch), zodat de camera de juiste instellingen voor een geslaagde foto kiest. Pas onlangs ben ik met een cursus afstandonderwijs begonnen, net om meer te weten te komen over de technische kant van de zaak (de betekenis van diafragma, sluitertijd enz.) en nu voel ik de behoefte aan een iets veelzijdiger toestel, waar ik vooral zelf dingen mee kan instellen, groeien. Daarom: ik raad je aan te beginnen met een compacttoestel. Daar kan je ook heel mooie foto's mee maken, hoor. En dan kan je je geleidelijk aan inwerken in de wereld van fotografie. Uiteindelijk is het niet het toestel dat de foto's maakt, maar jij
      Miet
      oefenen = leren
      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

Hier ben ik nog eens
        Ik heb een lens gevonden die in de review stond van de Nikon D-7000.
        Maar onderaan die pagina staan er nog andere dingen bij dat je met die lens kunt combineren.
        UV Filters enz.
        Ik heb graag kwaliteit en dus iets dat lang meegaat. Is het beter om er een filter bij te kopen?
        Grtjs
        Hedwige

Last edited by Guest27; 25 maart 2011, 17:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
          Ligulas, zou je niet beter eerst een boek of cursus over fotografie lezen/volgen?
          Dit lijkt mij het allerbeste advies voor zowel Ligulas, david en sandra en Wiesjuu....
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Dit lijkt mij het allerbeste advies voor zowel Ligulas, david en sandra en Wiesjuu....
            Dat denk ik ook!
            Wij willen allemaal best wel beginners helpen, zelfs antwoorden via PM.
            Maar het is zinloos te investeren in materiaal - ongeacht de prijsklasse - als je nog echt niet weet wat je ermee wil doen of ermee kan doen en zelfs de elementaire basisbegrippen in fotografie je vreemd in de oren klinken.
            Lees op dit forum. Gebruik de zoekfunctie alsook de rest van het internet en het kan uitgroeien tot een boeiende hobby. een passie zelfs.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ligulas Bekijk bericht
              Onlangs ben ik secretaris geworden van een natuurvereniging. Hierbij zou ik een website willen opstarten en documenteren met digitale foto's.
              Daarvoor ben ik op zoek naar een degelijk toestel waarbij in zeer in detail kan foto's trekken.vb meedraden van bloemen, ...
              Heb je al geprobeerd hoever je komt met een compactje op macro-stand ?
              Misschien kom je tot het besluit dat dat al wel voldoende is... .

Indien niet, dan vind je hierboven al de nodige info om verder te kunnen denk ik.
              Ik zou gewoon een tweedehands-dslr kopen en een bv. een tweedehands Tamron 90/2.8 macro erbij. Hoeft niet duur te zijn en je kan er in elk geval al véél mee oefenen. Vooral dat laatste is belangrijk...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Hallo Hedwige,

Heb je er misschien al eens aan gedacht om informatie in te winnen bij een fotoclub, die zullen je zeker met raad en daad bijstaan normaal gezien zal je enkele bijeenkomsten mogen bijwonen alvorens eventueel lid te worden,
                meer info over eventuele clubs bij jou in de buurt vind je op http://www.beeldexpressie.be/
                Groeten Benny
                D7000 en en enkele lenzen.
                Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

Comment

Beste,

Alvast bedankt voor de vele reacties.
                  En ja, ik ben momenteel veel aan het lezen betreffende de basistermen van de digitale Fotografie.

Ik moet zeggen dat na veel luisteren mijn keuze zal neigen naar een CANON.
                  Misschien kan er me iemand over dit merk nog persoonlijke ervaring meegeven.

Thx

Ligulas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ligulas Bekijk bericht
                    .......

Ik moet zeggen dat na veel luisteren mijn keuze zal neigen naar een CANON.
                    Misschien kan er me iemand over dit merk nog persoonlijke ervaring meegeven.

vraag eens hier: )(

wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@Ligulas, Heb je al eens naar Sony gekeken? A55 ?

Comment

Misschien ook dit even in de gaten houden?

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

L.
                        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Working...
                        X