Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera voor de sport ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke camera voor de sport ?

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    ik zou je een nikon of canon instap camera aanraden... dan heb je later de grootste keus aan lenzen (nieuw of tweedehands) en attributen... D3100 of D90
    maar een D3100 is helemaal niet snel en dat is 1 van de belangrijkste punten waar mijn nieuwe aan moet voldoen (hij gaat voornamelijk gebruikt worden voor de sport dus ... )
    en de D90 kost evenveel als de sony A55 en die werd door iedereen aangeraden hierboven ( of zie ik het verkeerd ? )
    Last edited by lola_456; 22 maart 2011, 17:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lola_456 Bekijk bericht
      maar een D3100 is helemaal niet snel en dat is 1 van de belangrijkste punten waar mijn nieuwe aan moet voldoen (hij gaat voornamelijk gebruikt worden voor de sport dus ... )
      en de D90 kost evenveel als de sony A55 en die werd door iedereen aangeraden hierboven ( of zie ik het verkeerd ? )
      pas op... er is een verschil tussen snelle, accurate focus en zo-veel-mogelijk-foto's na elkaar... een snelle accurate foto, wordt deels door het toestel bepaald en deels door de lens... opnieuw zit je hier, als je grote kwaliteit wilt, in de professionele toestellen... en lenzen...

ik heb een D700 en die kan een salvo afvuren van 8 foto's per seconde... Ik gebruik dat eigenlijk nooit... ook niet voor sport... als je dit wilt, dan zit je bij nikon of canon boven de 1000€ voor de body alleen...

je zult keuzes moeten maken... je hebt simpelweg het budget niet om alles te hebben wat je wilt... en... the proof of the pudding is in the tasting...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Wat bedoel je met snel , snelle AF of veel foto's snel na elkaar .Voor turnen heb je misschien geen snelle AF nodig of de persoon moet snel naar je toe komen of weggaan.Als je dwars fotografeerd zal het focuspunt niet veel verplaatsen .Eventueel wel een lichtgevoelige lens en of een toestel dat hogere iso's aankan( hogere prijs).

Comment

Met de vroegere 14,2 MP Exmor CMOS was (en is) ISO 1600 prima, dus gaat de A55 met die nieuwe waarschijnlijk nog net wat beter zijn...

@ d_oracle: Koen, wat zou je missen bij Sony ? Ondertussen heb je daar ook veel keuze hoor, en wie zoekt die vindt, ook voor Sony (of Konica-Minolta of Minolta als je het op lenzen houdt).

P.S.: voor de buffer alleen al zou ik een A55 nemen in plaats van een A33 (even terzijde). Vergeet wel niet dat je voor de hoogste fps ook kortere sluitertijden nodig hebt, dus dat wil zeggen dat je lichtsterke (= in veel gevallen duurdere) lenzen nodig hebt als je binnen gaat fotograferen zoals bij je paarden.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lola_456 Bekijk bericht
            dus als ik het goed begrijp raden jullie my een sony A55 aan,
            maar eigenlijk moet ik daar dan een zeer dure lens bijkopen eer ik binnen redelijke foto's kan nemen
            maar als ik alles wat met turnen te maken heeft laat vallen
            maar wel nog alles met paardrijden(ook binnen) inclusief filmen, en laten we nemen dat ik redelijk dicht by de paarden kan komen
            maakt het dan een verschil ? ( want na aankoop van de sony A55 met kitlens is mijn budget wel op)

alvast bedankt

je hoeft niet direct een duur objectief te kopen, ik zie op het web voldoende sport foto's in kunstlicht omgeving gemaakt met a55 en goedkopere objectieven, weet niet hoe ver je van je onderwerp verwijderd bent, dat bepaalt het zoombereik dat je nodig hebt. Zou gewoon starten met kitlens en dan kun je later zien welk objectief je extra nodig hebt. De kitlens krijg je er praktisch gratis bij en dan ondervind je ook welke ISO setting je moet gebruiken, en dat voor een eventueel volgend objectief f4,5 als max diafragma voldoende is of dat je moet overgaan naar f2,8 objectieven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              @ d_oracle: Koen, wat zou je missen bij Sony ? Ondertussen heb je daar ook veel keuze hoor, en wie zoekt die vindt, ook voor Sony (of Konica-Minolta of Minolta als je het op lenzen houdt).
              puur persoonlijke ervaring hoor! hoeft niet veralgemeend te worden...
              ik heb geen goede ervaring met sony... heb een paar keer mensen gehad met sony toestellen in m'n strobist workshops, en d'r waren telkens problemen om de triggers goed te laten werken... heb nu intussen een heel rits convertertjes liggen...

heb een broer (natuurfotograaf) met sony, die niet erg te spreken is van de kwaliteit... (een lens die door midden breekt enzo...)

maar puur op papier lijkt die A55 natuurlijk wel een goede camera...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik leef met je mee. Ik ben zelf net bevrijd van als het zoeken naar een camera en weet dat als je er niet veel verstand van hebt en binnen een budget wilt blijven het maken van een keus lastig is. Ik wil alleen willen toevoegen dat je waarschijnlijk voor een hele tijd zoet bent met het leren omgaan met je nieuwe camera. Jij hebt die goede lens niet direct nodig ( ze zijn ook erg duur, duurder dan camera's). Koop gewoon een goede niet te dure camera( 2de hands) en begin ermee te exprimenteren. Tegen de tijd dat je dat onder de knie hebt, kun je kiezen voor een betere lens etc.
                Je kunt een redelijke sony voor erg lage prijzen krijgen bijv: a350
                Nikon d90 blijft erg populair en en kun je voor onder de 600 euro de body met 55-105mm kopen ( 2de hands)
                Canon 550d is ook hier en daar 2de hands te verkrijgen voor een redelijke prijs, 450d kun je goedkooper krijgen
                Sony slt a33 kun je nieuw met kitlens ook krijgen ( 100 euro retour van sony)

Ik zou toch eerst een redelijke body kopen met een kitlens en vanaf daar verder kijken. Jij bent dan in iedere geval verder dan met je compacte camera. Camera lens van duizenden euro's kijk je later wel naar

Kijk op flickr naar de fotos die anderen maken en op welke toestellen en lenzen.

Comment

Hoe je 't ook draait of keert, om in een manege foto's te nemen van bewegende paarden heb je een toestel nodig dat snel en correct scherpstelt, èn een lens die hetzelfde doet en ook lichtsterk is.

Dat er mensen zijn die foto's zien van sport met kunstlicht, genomen met een kitlens, die er relatief goed en scherp uitzien... dat wil ik best geloven. Maar het gaat er niet om of het natuurlijk of kunstlicht is, wel over de HOEVEELHEID licht. En op Jumping Mechelen is er inderdaad voldoende kunstlicht om met een kitlens een min of meer acceptabele foto te maken. Maar in de meeste maneges heb je NIET die hoeveelheid licht... en dan zit je in de problemen.

Indien je binnen een bepaald/beperkt budget wil of moet blijven, dan moeten er compromissen gesloten worden. En nu de zomer er zit aan te komen kan dat bijvoorbeeld zijn dat je voorlopig enkel buiten foto's maakt (en eventueel binnen als er naast het kunstlicht ook nog voldoende zonlicht kan binnenvallen).

mvg,
                  Bart
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Je zou ook een camera + lens voor je budget kunnen kopen.
                    Vanaf volgende week is het buitenseizoen weer begonnen (als ik het goed heb) en dan zijn de omstandigheden wat beter voor de mindere lenzen.

Je zou hiermee kunnen oefenen, en als je wat meer ervaring hebt en binnen wilt fotograferen zou je ook altijd nog een lens kunnen huren om er mee te experimenteren.
                    Nikon D7000 - Nikkor 18-55VR kitlens - Nikkor AF-D 50mm f/1.8 - Sigma 10-20mm 1:4-5.6 EX DC HSM - Nikon SB600

Comment

met uw budget een 2dehands 40D met een 2de hands kitlens en je bent vertrokken, de rest komt later
                      ga je geen spijt van hebben

ik heb een 40D in aanbieding
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                      X