Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 40D of 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 40D of 450D

ik kan vrij makkelijk op vrij korte tijd blijven fotograferen en dan spreek ik over ne foto of 10 achter elkaar
    veel hangt ook af van je kaart

als je iemand in je omgeving kent met een dergelijk toestel, vraag hem / haar of je dit mag testen en dan weet je het direct of hij voldoet
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Re: Canon EOS 40D of 450D

Oorspronkelijk geplaatst door Jan005 Bekijk bericht
      Ps: nogmaals bedank om de interessants reacties.
      En ik heb nog een klein vraagje: Ik heb vernomen dat er 6.5 foto's kunt maken in 1sec(of ben ik mis)?
      Veronderstel nu dat ik 5 foto's neem na elkaar, en ik wil er na die reeks van 5 nog eens een reeks van 8 foto's maken hoe lang moet ik wachten of is dat niet nodig?

Want nu maak ik een reeks van 4 foto's en moet dan ongeveer zo'n 8sec wachten voor aleer ik nog een nieuwe reeks kan maken. En dat is dat vervelend en duurt eeuwig.
      Dat hangt vooral af van de snelheid waarmee de camera wegschrijft op voorwaarde dat de kaart kan volgen.
      50D heeft UDMA, is op dat punt even snel als de 5DII, 7D en 1DMkIV.
      40D dus niet, evenmin de 1DMkIII.

Ik heb 1,5 jaar geleden m'n 50D weggedaan (voor 525 EUR, nieuw gingen ze toen 675) voor een 7D - die stukken beter is, geen moment spijt van - en heb achteraf ook uit nieuwsgierigheid een 40D gekocht.
      Leuke camera, sneller, handiger en betere beeldkwaliteit dan de 400D die ik tevoren had.
      50D is merkelijk beter in schermkwaliteit, sensorresolutie, wegschrijven op kaart en zeer belangrijk AF microadjust - een onderschatte camera - maar de AF is geen b.. beter dan de 40D.
      Tenzij je een 40D goedkoop kan vinden (dwz max 300 EUR, er zijn zeer veel 40D's) koop dan een 50D (er zijn er weinig van verkocht, maar geef er niet teveel aan).
      Tenslotte kunnen we binnenkort een opvolger voor de 7D verwachten.

Comment

Working...
      X