Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

    je hebt verschillende functies die verschillende opnames combineren tot 1 opname

    -HDR: hier worden verschillende opnames gemaakt met verschillende belichting en daarna gecombineerd tot 1 om hoge contrasten te overbruggen

    -twilight mode: worden verschillende hoge ISO opnames gemaakt en samengevoegd tot 1 om zo ruis te verminderen, werkt bij fixed ISO, dacht rond 24000 ISO

    hier een voorbeeld bij een snelheid van 120km/h op autostrade
    zijn ingebouwde mechanismes aanwezig die ghosting beperken bij beweging


    -multi frame NR zelfde als twilight maar je kunt ISO zelf instellen, wordt nuttig vanaf 800 a 1600 ISO en hoger

    -sweep panorama functie: worden verschillende opnames gemaakt en intern in toestel aan elkaar geplakt als panorama.

    web zijn voldoende voorbeelden te vinden van deze functies.
    Last edited by puerte; 23 maart 2011, 10:44.

    Comment


    • #47
      Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

      Oorspronkelijk geplaatst door Dieter Verbauwhede Bekijk bericht
      De AF is zeker goed, maar superieur is zo'n extreem woord.


      Ik heb de A55 van een vriend eens geleend, en was er wel van onder de indruk. De AF loopt inderdaad constant door, onafhankelijk van of je nu 3 seconden geen foto neemt, of er 4 per seconde aan het nemen bent. Ik fotografeerde er spelende kinderen mee, bijna geen enkele keer zat hij ernaast.

      Totdat het valavond werd ten minste - dan merkte dat met de kitlens (op die F5.6 heeft op 200mm) de autofocus er niks meer van kon maken. Ik denk dat dit kan zijn omdat de de autofocus sensor het met 33% van het licht moet stellen in vergelijking met een klassiek toestel. De Canon deed het op dat moment nog prima.

      Ik heb hem uiteindelijk maar een namiddagje gebruikt, dus misschien deed ik gewoon iets verkeerd, maar naar mijn gevoel zou ik mijn collega beter de kitlens of eender welk ander lichtzwak objectief op dit toestel afraden? (mijn gevoel: de AF sensor krijgt zoiezo weinig licht en met een F5.6 erop is het helemaal naar de vaantjes.)

      Ook minstens 1 extra batterij zou ik aanraden, ik ben erin geslaagd op een paar uur tijd (! niet gezeverd, ze was volladen) de volledige batterij op te gebruiken.
      toch even opmerken dat bij klassieke DSLR met optische zoeker minder licht nar AF systeem afgeleid wordt, kan ook niet anders he. De lichtstraal die binnen valt op de spiegel bij een klassieke DSLR wordt gesplitst , een deel wordt afgeleid naar de AF-sensor, een ander deel naar sensor voor lichtmeting, en uiteraard het grootste deel naar de optische zoeker. Dus ook hier krijgt de AF-sensor maar een klein deel van het licht.

      heb zelf a55 gebruikt voor snelle actie (BMX) bij kunstlicht en dat ding werkt verrassend snel en nauwkeurig, wel met een f2,8 objectief.
      heb a55 ook gebruikt binnenshuis bij gedimd licht voor portretopname zonder AF problemen.

      AF range licht bij de a55 en ook bij de a580 tussen -1EV en +18 EV bij de 600d is de Af working range -0,5EV tot +18EV.

      Dus mogelijkheid om te focussen bij weinig licht tussen die toestellen zal in praktijk vrij beperkt zijn, en de snelheid van de lens (maximale diafragma waarde) zal meer bepalend zijn.

      battery gebruik is veel beperkter bij a55, maar je kunt reserve battery's kopen voor minder dan 20€. Heb ik er voor over rekening houden met waslijst van voordelen toz van een 550 of 600d.

      Comment


      • #48
        Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

        60d is besteld maandag heb ik hem...puur het hart gevolgd, en niet mijn sony-fan gevoel...ben zeer benieuwd!

        Comment


        • #49
          Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

          Oorspronkelijk geplaatst door philledan Bekijk bericht
          60d is besteld maandag heb ik hem...puur het hart gevolgd, en niet mijn sony-fan gevoel...ben zeer benieuwd!
          Proficiat met uw aankoop. Een mooi toestel. Dat is die sony trouwens ook. Maar ja, een
          mens moet keuzes maken. Veel plezier ermee!

          Comment


          • #50
            Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

            Oorspronkelijk geplaatst door philledan Bekijk bericht
            60d is besteld maandag heb ik hem...puur het hart gevolgd, en niet mijn sony-fan gevoel...ben zeer benieuwd!
            Proficiat met je aankoop!

            Besteld bij Konijn? Ik zag dat er een actie was met een extra jaarabonnement op focus en 2 interessante handboeken. Welk glas heb je erbij?
            Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

            Comment


            • #51
              Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

              Ik bezit de a55 en ben uiterst tevreden , het enige dat mij een beetje stoort is door zijn compactheid dat men met de rechter hand soms een verkeerde toets indrukt zonder het te beseffen. Gewoon moet men even opletten en je duim onderaan plaatsen.

              Comment

              Working...
              X