Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D concurrentie? (SD9)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300D concurrentie? (SD9)

    Mijn 300D heb ik nog steeds niet binnen (wachten... ),
    maar kwam deze advertentie tegen:
    http://shop.mediamarkt.de/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=32951&catalogId=5000&lang Id=-3&storeId=5000&categoryId=10014

    Lijkt me een mooi alternatief incl. 18-50mm lens en USB2.0 reader
    voor de 300D, echter zal ik ook veel sport gaan schieten en dat schijnt nou net het wat zwakkere punt van deze DSLR te zijn...

    Ik zal er nog even over broeden maar houdt hoogstwaarschijnlijk de 300D gewoon in bestelling. Dacht in ieder geval dat het leuk was om te vermelden hier.

  • #2
    Zou zeker de 300D verkiezen boven de SD9.

    Met Sigma ben je verplicht in RAW te trekken, en dat is niet altijd zo handig. Daarnaast is de autofocus van de 300D stukken beter, om maar niet te spreken van de noise performance.

    Goede start van Sigma, SD10 is nu iets beter, maar zeker nog onder het niveau van de huidige DSLR's...

    Voor een andere aanbieding, kijk op AC-Foto

    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Heb even kort de meeste test over de camera gelezen, maar lijkt toch een mooi stukje kwaliteit, ondanks zijn beperkingen (Raw en sigma vatting)
      Ook een link gevonden met A0 prints met een superkwaliteit.
      (op dpreview.com)

      Comment


      • #4
        Laat je niet gek maken door een X3 ccd.
        De 300d komt er wel..
        Beter iets later,, dan een camera kopen die straks tegen valt.
        Kies voor echte met praktijk... kies gewoon de 300D
        Originally posted by Ray S
        Mijn 300D heb ik nog steeds niet binnen (wachten... ),
        maar kwam deze advertentie tegen:
        http://shop.mediamarkt.de/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=32951&catalogId=5000&lang Id=-3&storeId=5000&categoryId=10014

        Lijkt me een mooi alternatief incl. 18-50mm lens en USB2.0 reader
        voor de 300D, echter zal ik ook veel sport gaan schieten en dat schijnt nou net het wat zwakkere punt van deze DSLR te zijn...

        Ik zal er nog even over broeden maar houdt hoogstwaarschijnlijk de 300D gewoon in bestelling. Dacht in ieder geval dat het leuk was om te vermelden hier.

        Comment


        • #5
          Ik heb vorig jaar samen met de Canon 10D, de Nikon D100 en de Fuji S2 ook de SD9 geevalueerd.

          De sigma SD9 viel al vlug af wegens:
          - Enkel echt goed bruikbaar op ISO 100.
          - Enkel Sigma lenzen.

          De SD10 is beter op hogere ISO waarden. Maar ik vind dat de ruis op hogere ISO waarden er nog steeds merkwaardig blijft uitzien.

          Maar de beeldkwaliteit op iso 100 is heel goed en doorstaat de vergelijking met de beeldkwaliteit van de 10D.
          Bovendien is de SD9/SD10 RAW converter een schoolvoorbeeld van hoe een RAW convertor moet gemaakt zijn.

          Jan.

          Comment

          Working...
          X