Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tripod

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tripod

Ik ben op zoek naar een tripod, maar ik heb absoluut geen idee wat zo iets kost... en wat "goede" zijn en wat niet...
    Het zou een pillel moeten zijn dat een sony f707 een beetje stabiel kan dragen...
    En dan nog een vraagje, is het nuttig om zo een afstandsbediening te kopen om minder schokken te krijgen met het fotograferen of is dat niet nodig bij het gebruik van een tripod?...

Mensen met suggesties kunnen die altijd kwijt...

Mercikkes!

°`~._.~´°`~._D300 - MB-D10 - 17-55 2.8 - 70-200VR1 2.8 - 35-105mm Macro f/3.5-4.5 - 50mm f/1.8 - ´°`~._.~´°°`~._.~´°`~._Strobist: SB800, SB600, SB28, RAYflash_.~´°`~._.~´°

Hoewel sommige er niet voor zijn blijf ik trouw aan mijn Manfrotto statief ... Die statieven hebben hun diensten al meermaals bewezen voor mij, zowel op foto als op videovlak...

Comment

en toevallig ook een richtprijs van hoeveel zo een dingsken kost??

°`~._.~´°`~._D300 - MB-D10 - 17-55 2.8 - 70-200VR1 2.8 - 35-105mm Macro f/3.5-4.5 - 50mm f/1.8 - ´°`~._.~´°°`~._.~´°`~._Strobist: SB800, SB600, SB28, RAYflash_.~´°`~._.~´°

Comment

Geen idee van prijzen. Tripods hebben ze er wel, kies maar eentje uit: http://www.manfrotto.com/

Comment

van Manfrotto weet ik dat het echt goede kwaliteit is (en bijhorend geprijsd).

ik zou gewoon zeggen: loop een deftige fotozaak of de Fnac binnen met je toestel en test ze eens uit. en dan zoek je wat je nodig hebt qua gewicht en wat je kan spenderen qua prijs.

www.vildaphoto.net

Comment

Precies Romboutstom. Jeroen heeft gelijk. Zeker als je je eerste statief koopt, moet je je goed laten voorlichten. Fototoestel en alle accessoires die op het toestel nog erbij komen meenemen en uitproberen onder deskundige "begeleiding".
            Mijn ervaring is dat je bij de ene zaak beter geholpen wordt dan bij de ander. Gewoon net zolang rondvragen en zoeken tot je a. goed geholpen wordt en b. het gevoel hebt dat DAT het statief is dat het beste bij jou en je camera past.

Hannie
            Olympus E-10
            Hannie

Comment

Een goeie raad. Geef een beetje geld uit voor een goed statief. Ikzelf beschik reeds méér als 25 jaar over een Gitzo statief. Zit in de prijsklasse van een Manfrotto. Is reeds serieus beschadigd, maar doet nog net zijn dienst als vroeger. ik kan op géén eeuw na zeggen waar het ding overal is meegegaan. Ik heb er alléén een 5-tal jaar geleden een ander balhoofd opgezet. Niet dat het andere versleten was, maar er kwamen meer wendbare systemen op de markt. Een stevig statief gaat niet alléén langer mee, het is duidelijk beter bij extra lange sluitertijden en eventuele zwaardere teleobjektieven. Aan zij die het 'ding' willen meesleuren met het vliegtuig, kijk dan beter uit naar een statief in carbon! De prijs?!... Beter niet naar vragen.
              Gegroet!

Comment

Een goeie raad. Geef een beetje geld uit voor een goed statief. Ikzelf beschik reeds méér als 25 jaar over een Gitzo statief. Zit in de prijsklasse van een Manfrotto. Is reeds serieus beschadigd, maar doet nog net zijn dienst als vroeger. ik kan op géén eeuw na zeggen waar het ding overal is meegegaan. Ik heb er alléén een 5-tal jaar geleden een ander balhoofd opgezet. Niet dat het andere versleten was, maar er kwamen meer wendbare systemen op de markt. Een stevig statief gaat niet alléén langer mee, het is duidelijk beter bij extra lange sluitertijden en eventuele zwaardere teleobjektieven. Aan zij die het 'ding' willen meesleuren met het vliegtuig, kijk dan beter uit naar een statief in carbon! De prijs?!... Beter niet naar vragen.
                Gegroet!

Comment

Alez, mercikkes voor de raad, ik zal mijn tijd besteden om een beetje te scouten in de fotozaken...

Ik zal iets laten weten als er vorderingen zijn...

Tom

Comment

kheb ook 'n Gitzo...oerdegelijk materiaal..

E-tientje
                    metzers erelid

Comment

Ikke een Velbon - zwaar genoeg om een E-20 met wat extra's te torsen...

Marc
                      http://www.pbase.com/mvb
                      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Working...
                      X