Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 80-200/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 80-200/2.8

ziet er een ferm goeie lens uit, iemand enig idee hoe dit zich verhoudt tov de Sigma 70-200/2.8 en de Canon 70-200/4. heb me in elk geval voorgenomen om mijn volgende aankoop te beperken tot één van deze drie. de Sigma 50-500 is héél verleidelijk maar denk dat dit een lens is die ik (vooral door mindere lichtsterkte) momenteel niet echt nodig heb (alhoewel die héél goede reviews krijgt en echt wel waar voor z'n geld lijkt)

http://www.thkphoto.com/products/tokina/afl-05.html
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Kwestie van compatibiliteit naar de toekomst toe en compactheid zou ik eerder voor de Canon kiezen (dat heb ik dus ook effectief gedaan ).
    Tokina schijnt niet zo'n flexibele fabrikant te zijn wat dienst na verkoop betreft, van Sigma is geweten dat rechippen geen probleem en zelfs gratis is, maar van Tokina ben ik daar nog niet zo zeker van.
    Er lopen er hier weinig rond met Tokina lenzen trouwens.
    Mark (300D)

Comment

dama heeft er zo eentje, misschien even aan hem vragen
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

volgens cyrox is die na-verkoop service van Tokina niet al te goed, en ik ben geneigd cyrox redelijk te volgen laatste tijd
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Heb zelf ooit eens een Tokina lens 70-200 f2.8 geprobeerd op een beurs. Deze AF op deze lens was TERGEND langzaam (zelfs de D30 begon te klagen over de snelheid van de lens) en is niet geschikt voor wilde dierenfotografie want tegen dat je AF gelocked is, zijn de beestjes allang gaan lopen van het lawaai ...

Nee, voor mij is er maar 1 die in deze categorie in aanmerking komt en dat is de 70-200 f2.8 van Sigma. (prijs/kwaliteit)

Comment

Lapino,

Ik druk me genuanceerd uit he, ik zeg niet dat hun volledige service slecht is, ik raad je aan om eens bij een fotograaf info te gaan vragen over de service van de verschillende merken en vooral Tokina dan.
            Dat heeft alles te maken met hun importeur : VDH Photo. Die heeft een enorm slechte reputatie. Bij Grobet kreeg ik letterlijk te horen dat ze met die "rotdistributeur" geen zaken meer willen doen. (ik zocht een Tamrac rugzak...en toevallig is VDH ook de Tamrac verdeler )
            Mark (300D)

Comment

mja, dan toch maar liever die Sigma, vooral ook omdat die gratis rechippen (eens mens weet nooit welke body er volgt)

ben nu elke maand beetje opzij aan het leggen, zal dus de Sigma 70-200 of de Sigma 50-500 worden (die 50-500 krijgt ZO een goede reviews dat ik die toch ferm overweeg, maar aan de andere kant heb ik -nog- geen f2.8 lens ook)

Comment

Cyrox,

Rembrandt op de Bredabaan heeft nochtans GEEN problemen met deze distributeur. Ik heb daar een Tamrac rugzakje gekocht.

Comment

Rembrandt op de Bredabaan heeft nochtans GEEN problemen met deze distributeur. Ik heb daar een Tamrac rugzakje gekocht
                  Natuurlijk zijn er gelukkige klanten, daar twijfel ik niet aan, maar het is pas op het moment dat je service nodig hebt dat je een verdeler/invoerder leert kennen. 3 winkels vermeldden me dat ze daar niet meer kopen, 2 anderen waren sceptisch...toch niet niks vind ik op een totaal van acht of negen waar ik info gevraagd heb.
                  Mark (300D)

Comment

Originally posted by lapino
                    mja, dan toch maar liever die Sigma, vooral ook omdat die gratis rechippen (eens mens weet nooit welke body er volgt)
                    Sigma rechip de lens gratis binnen drie jaar na aankoop, daarna kost het geld.
                    Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

Klopt.
                      Ik heb die een 6-tal jaar terug gekocht voor mijn Eos 5, samen met de 28-70 2.6-2.8.
                      Beide lenzen werken perfect op de 10D.
                      Toen waren ze het enige (waardige !!) alternatief voor de L-lenzen.

Ik ben er heel tevreden van.
                      Inderdaad iets traag, en niet van de stilste, maar wel heel nauwkeurig, scherp, en "built as a tank".
                      Ik doe trouwens geen sportfotografie, of andere snelle onderwerpen.

Maar zeker het overwegen waard, gezien zijn lichtsterkte, scherpte en ongelooflijke prijs-kwaliteits verhouding.

Originally posted by fredericrom
                      dama heeft er zo eentje, misschien even aan hem vragen
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by Dama
                        Ik ben er heel tevreden van.
                        Inderdaad iets traag, en niet van de stilste, maar wel heel nauwkeurig, scherp, en "built as a tank".
                        Ik doe trouwens geen sportfotografie, of andere snelle onderwerpen.

Maar zeker het overwegen waard, gezien zijn lichtsterkte, scherpte en ongelooflijke prijs-kwaliteits verhouding.

Ik kan Dama hier bijtreden. Ik heb zelf een Tokina 80-200 met Nikon-vatting waar ik best tevreden over ben (alhoewel ik ze op termijn waarschijnlijk ga vervangen door de Nikon 70-200).

Comment

Working...
                        X