Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

60D of 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 60D of 5D

    dus met andere woorden: ze zijn door en door versleten. Geen idee hoeveel kliks een toestel aankan eigenlijk, maar 200.000 lijkt me genoeg om een toestel bijna op het eind van zijn jaren te zien gaan
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

    Comment


    • #17
      Re: 60D of 5D

      Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
      dus met andere woorden: ze zijn door en door versleten. Geen idee hoeveel kliks een toestel aankan eigenlijk, maar 200.000 lijkt me genoeg om een toestel bijna op het eind van zijn jaren te zien gaan
      een 1Ds is gemaakt om zo'n 300000 kliks te maken... Je kan geluk hebben als je tweedehands voor een 1Ds2 kijkt hoor. Veelal zijn deze voornamelijk in studio gebruikt en dan zou je nog wel wat geluk kunnen hebben met de staat van het toestel.

      Daarenboven, toen ik mijn 1D2 tweedehands kocht, zaten er op de behuizing ook sporen van gebruik (redelijk wat zelfs) maar boeide me niet : camera getest en werkte perfect, komen nog steeds schitterende plaatjes uit.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #18
        Re: 60D of 5D

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        Daarenboven, toen ik mijn 1D2 tweedehands kocht, zaten er op de behuizing ook sporen van gebruik (redelijk wat zelfs) maar boeide me niet : camera getest en werkte perfect, komen nog steeds schitterende plaatjes uit.
        Idem dito: mijn 1Ds (Mk1) is 9 jaar oud, ziet eruit als een oudstrijder van 14-18, heeft 105.000 kliks, zit al aan zijn 2de sluiter, maar het ding werkt nog altijd perfect.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #19
          Re: 60D of 5D

          Ik ga deze even kapen want er lijken me al genoeg topics om er weer ééntje te openen.

          Ik schiet ondertussen al jaar en dag met de 40D (begonnen met de 10D) maar begin toch stilaan uit te kijken naar een nieuwe body.

          Beide zou ik ze gebruiken bij concerten (schiet ook voor een website). En ter uitbreiding huwelijksreportage, portretten,....

          Wat voor mij toch wel belangrijk is, is de omgang met donkerte en variabele lichtomstandigheden. Dan heb ik het voornamelijk over concerten. Uiteraard heb je ook de lichtsterke lens nodig maar ik wil zeker ook met een tweede body werken ipv steeds van objectief te wisselen.

          Nu, tot hiertoe ben ik altijd heel tevreden geweest over mijn 40D. En dan komt de vraag. Zou ik beter de 60D nemen ter uitbreiding of toch al beginnen denken aan FF?

          Ik hoop dat het niet erg is dat ik deze topic even kaap.


          edit: Ik lees dat de 7D anders ook in aanmerking komt ook omdat die over een snellere AF zou beschikken...
          Last edited by Neildewe; 10 maart 2011, 16:46.
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

          Comment


          • #20
            Re: 60D of 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            5D dus
            Inderdaad
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment


            • #21
              Re: 60D of 5D

              Amaai, advies geven welke camera je wel/niet moet gaan kopen.....pfffff het blijft moeilijk.

              1) Budget
              2) fullframe of cropsencor
              3) merk (volgens lenzen die je al bezit)

              Een camera kopen vergelijk ik steeds met een auto.
              Het is maar wat je het beste ligt.
              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

              Comment


              • #22
                Re: 60D of 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                Ik ga deze even kapen want er lijken me al genoeg topics om er weer ééntje te openen.

                Ik schiet ondertussen al jaar en dag met de 40D (begonnen met de 10D) maar begin toch stilaan uit te kijken naar een nieuwe body.

                Beide zou ik ze gebruiken bij concerten (schiet ook voor een website). En ter uitbreiding huwelijksreportage, portretten,....

                Wat voor mij toch wel belangrijk is, is de omgang met donkerte en variabele lichtomstandigheden. Dan heb ik het voornamelijk over concerten. Uiteraard heb je ook de lichtsterke lens nodig maar ik wil zeker ook met een tweede body werken ipv steeds van objectief te wisselen.

                Nu, tot hiertoe ben ik altijd heel tevreden geweest over mijn 40D. En dan komt de vraag. Zou ik beter de 60D nemen ter uitbreiding of toch al beginnen denken aan FF?

                Ik hoop dat het niet erg is dat ik deze topic even kaap.


                edit: Ik lees dat de 7D anders ook in aanmerking komt ook omdat die over een snellere AF zou beschikken...
                welke lenzen heb je al? Als je veel EF-s lenzen hebt, wordt een overstap naar fullframe duur omdat je die moet vervangen door EF-alternatieven (meestal vrij kostelijk ook)

                Ik denk persoonlijk dat van 40D naar 60D niet zo veel upgrade is... wat meer megapixels, iets beter in hoge ISO...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #23
                  Re: 60D of 5D

                  en micn,

                  wat is het uiteindelijk geworden?

                  grt, tini
                  "Buying a Canon doesn't make you a photographer. It makes you a Canon owner."

                  Canon 5D

                  Comment


                  • #24
                    Re: 60D of 5D

                    Ik heb toch voor de 60D gekozen.
                    Om naar Full frame over te stappen ga ik nog even wachten, want ik zal toch de cropfactor missen.
                    De 5D is en blijft een prachttoestel.
                    De 60D is zowiezo een upgrade van de 500D en leek me eventjes de meest logische stap voor mij.
                    Eventjes de FF toestellen nog in gedachte houden en als ultieme doel plaatsen.
                    Ik moet zeggen, het voelt in ieder geval een pak beter aan. Het is precies alsof het voor mijn hand gemaakt is. Voelt toch wat steviger aan en de grotere viewfinder is een genot om mee te werken.
                    De video functies zal ik net als op de 500D waarschijnlijk nooit testen of zelfs gebruiken, maar de live view op het uitklapbaar lcd'ke komt nog van pas. Niet meteen op de grond liggen als ik een handdoek vergeten ben.

                    Bedankt voor de tips iedereen.
                    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                    Comment


                    • #25
                      Re: 60D of 5D

                      Zeg s, wat is het grote verschil tussen 500D en 60D? Volgens mij niet de moeite van het geld, beter voor 5D2 gegaan of bij 500D gebleven.

                      Comment


                      • #26
                        Re: 60D of 5D

                        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        Idem dito: mijn 1Ds (Mk1) is 9 jaar oud, ziet eruit als een oudstrijder van 14-18, heeft 105.000 kliks, zit al aan zijn 2de sluiter, maar het ding werkt nog altijd perfect.
                        Veel betaald voor het vervangen van een nieuwe sluiter ....
                        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                        Comment


                        • #27
                          Re: 60D of 5D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                          Zeg s, wat is het grote verschil tussen 500D en 60D? Volgens mij niet de moeite van het geld, beter voor 5D2 gegaan of bij 500D gebleven.
                          60D = uitklapbaar schermpje, meer megapixels, wat beter op hogere ISO's, echte spotmeting (denk ik) en nog wat banalere dingen denk ik...
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #28
                            Re: 60D of 5D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                            Zeg s, wat is het grote verschil tussen 500D en 60D? Volgens mij niet de moeite van het geld, beter voor 5D2 gegaan of bij 500D gebleven.
                            Het uitklapbare schermpje speelde voor mij in ieder geval geen rol en de megapixels al zeker niet.
                            De enige rollen waren:
                            Hogere iso gevoeligheid met weinig ruis.
                            Draadloos slave flitsers besturen.
                            Betere Body die ook lekkerder in de hand ligt.
                            Betere besturing. Het wieletje vind ik handiger om tijdens het kijken door de viewfinder de af te wijzigen. De knoppen aan de bovenkant voor AF keuze, shooting mode, enz...

                            Meer verbeteringen dan je in de eerste plaats zou denken die toch wel het verschil maakten voor mij.

                            De 5D II was buiten mijn budget + ik wilde een tweede toestel, zodat in het geval dat er iets gebeurt met één van de toestellen ik nog altijd een backup apparaat heb waar ik kan op terugvallen.
                            "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                            Comment

                            Working...
                            X