Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony nex 5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony nex 5

Samyang 8mm fisheye objectief + NEX5 360º panorama

(http://www.cameranu.nl/nl/Objectieve..._16044_193144/)

korte speelfilm gemaakt met NEX5 (beelden (kleuren) zijn opzettelijk vlak gehouden)
    A short film by Adam Roberts He remembers a night with a beautiful girl. Everything he sees reminds him of it. Did it happen, will it? Was it just a dream? Shot…

tips voor video shooters met nex5
    Off the back of my short film (www.vimeo.com/22945912) Sony asked me to produce a few tutorials for people new to film making. This video covers how the camera…

Comment

Ik denk eraan om een NEX5 te kopen, doch vraag me af welke lens (of lenzen) ik erbij moet nemen.
      Mijn interesse gaat vanaf portret- tot landschapfotografie.

En graag hou ik het een beetje compact, kwestie omvang en gewicht te beperken op vb. trektochten.
      Bedankt voor je suggesties.
      __Romain______________________________________________..

Comment

Als je het compact wil houden kan je met de 16mm op stap, denk ik. Dan zit je wel erg beperkt aangezien dit al flink groothoek is.

Voor portret kan je voorlopig via de adapter van Sony een 50/1.8 SAM of een 85/2.8 SAM gebruiken (razend scherpe lens, deze laatste...De 50/1.8 is vanaf f/2.8 ook al erg goed). Alhoewel, als je nog wat licht hebt en je zit dicht genoeg, ook met de 18-55 prima een portret kan maken...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romain
          Ik denk eraan om een NEX5 te kopen, doch vraag me af welke lens (of lenzen) ik erbij moet nemen.
          Mijn interesse gaat vanaf portret- tot landschapfotografie.

En graag hou ik het een beetje compact, kwestie omvang en gewicht te beperken op vb. trektochten.
          Bedankt voor je suggesties.
          Eigenlijk zijn er nog maar drie lenzen die echt voor de nex toestellen zijn gemaakt, 16mm, 18-55 en 18-200
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb mijn 18-55 lens voor 80 euro op ebay kunnen kopen, dus als je goed uitkijkt kun je wel slagen doen! is inderdaad ideaal voor portretten.

16mm is ideaal voor landschappen.

Ik heb nog eens gespeeld met de panorama functie. Deze is inderdaad heel gevoelig met de snelheid maar als je het eenmaal onder de been hebt zitten er geen foutjes meer in.
            Canon 550D - DZ Kitlenzen

Comment

zoals christophehobokende aangeeft is de 18-5mm zeer goed geschikt voor portretten , geweldig scherp in het midden gebied, alsook de duurdere 18-200mm.

Via adapter kun je eender welk objectief van eender welk merk op dit toestel plaatsen, voor niet sony SSM en SAM objectieven ben je dan wel beperkt tot MF, maar dat is geen groot probleem met de NEX, heeft vrij goede hulpmiddelen voor snelle MF.
              Gebruik zelf vrij veel de 50mm f 1,4 op de NEX.

De samyang 8mm heeft ook E-mount en is beschikbaar, de macro 30mm f3,5 zal een van de weken in de winkel liggen, voorbeeld opnames gemaakt met dit objectief

augustus verwacht ik dat er nog een paar E-mount objectieven zullen voorgesteld worden waaronder de zeiss , is allemaal wat vertraagd door tsunami, was gepland voor 7 juli.

Comment

Heeft er iemand eigenlijk ervaring met de ultra wide converter?
                Ik had al eens een pm gestuurd naar "rudy' die deze blijkbaar zou hebben maar geen antwoord.
                Canon 550D - DZ Kitlenzen

Comment

Working...
                X