Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony nex 5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony nex 5

Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
    Is er iemand die eens foto's kan posten die gemaakt zijn met de nex 5?
    Een paar zelfgemaakte, los uit de hand met de 18-200 lens : http://www.fotokine.be/BD/NEX5/index.html of http://www.fotokine.be/BD/NEX5/index_html.html
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Link verwijderd
      Last edited by Wimpy; 9 juli 2011, 20:53.

Comment

Ik heb hem mij eergisteren aangeschaft (Konijnenberg in Turnhout, zilver met 18-55mm lens, 509 Euro). Happy happy Alleen nog serieus oefenen en ermee leren werken, ik kom van een compactje dat zowat alles voor zijn rekening nam.
        oefenen = leren
        Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

Daar ga je plezier van hebben . Aan die prijs is het een koopje...Ik heb 'm een half jaar geleden voor de volle 649 euro gekocht .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ondertussen de NEX 5 al wat verder uitgetest, fotokwaliteit overtreft toch mijn verwachtingen, duidelijk beter dan mijn Nikon P7000.
            Nu nog even wachten op hun Macro lens, een 30 mm f/3.5
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

't Zou er aan mankeren, als je weet hoe goed die sensor is ...Veel plezier ermee Francis . Ik hoop dat ze volgend jaar sneller met hun 'G' lens komen dan dit jaar met al hun geplande andere lenzen . Mijn gok is dat ze die 'opsparen' voor eind augustus, als ze de A77 enz gaan aankondigen.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb mij een sony nex 3 gekocht voor 309 euro met de 16mm lens, en heb tweedehands de 18-55 lens nog op de kop kunnen tikken.

Nu inderdaad nog even afwachten naar de nieuwe lenzen.
                Ik vind de kwaliteit inderdaad al super!
                Met de laatste update kan je wel wat leuke effecten toevoegen aan je foto's, spoort ook een beetje aan om na te denken over je foto's.

Iets omslachtiger als een dslr qua menu's maar dat nemen we erbij.

Ik heb deze gekocht omdat ik tijdens het backpacken niet altijd een grote dslr wil meenemen.

Voor de filmpjes heb ik reeds een sony HX9.
                Canon 550D - DZ Kitlenzen

Comment

Nex 5 met sony 300mm f2,8
                  Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JR. Bekijk bericht
                    Nex 5 met sony 300mm f2,8
                    Da's wel een toplens die je hier hebt gebruikt he ( + adapter neem ik aan ) Kwaliteit benadert die van een DSLR ( niet echt zichtbaar hier op dit kleine formaat, maar op een A4 afdruk zeker )

Heb je de foto in originele grootte ergens online staan?

Comment

Deze zijn met de NEX5 en 18-55mm lens gemaakt. Ben het toestel nog volop aan het leren kennen

oefenen = leren
                      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Da's wel een toplens die je hier hebt gebruikt he ( + adapter neem ik aan ) Kwaliteit benadert die van een DSLR ( niet echt zichtbaar hier op dit kleine formaat, maar op een A4 afdruk zeker )

Heb je de foto in originele grootte ergens online staan?
                        Grotere versie zou je hier moeten vinden .

Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

Comment

Hier een voorbeeld van een automatisch panorama met de nex5 18-200mm.
                          Geen enkele bewerking uitgevoerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                            Hier een voorbeeld van een automatisch panorama met de nex5 18-200mm.
                            Geen enkele bewerking uitgevoerd.
                            Vandaag ook even de panorama functie uitgestest, wel indrukwekkend hoe gemakkelijk het werkt.

Comment

Ik vind dat de nex met hun panorama functie gemakkelijk "foutjes" maken. Ik heb het ook met mijn nex3.

Kijk maar eens naar de twee boten en naar de linkse brug.
                              Op mijn sony compact heb ik dit niet zo gemakkelijk, wel raar.

Heeft u dit ook getrokken met een 16mm of met de 18-200?
                              Canon 550D - DZ Kitlenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door christophehoboken Bekijk bericht
                                Ik vind dat de nex met hun panorama functie gemakkelijk "foutjes" maken. Ik heb het ook met mijn nex3.

Kijk maar eens naar de twee boten en naar de linkse brug.
                                Op mijn sony compact heb ik dit niet zo gemakkelijk, wel raar.

Heeft u dit ook getrokken met een 16mm of met de 18-200?

18-200 mm (vermeld in #42)
                                Met een stichprogramma zal er ook wel correctie nodig zijn.
                                Perfectie is het niet, maar het geeft toch voldoening voor het gemak waarmee de NEX een panorama maakt.
                                Mogellijk kan een andere snelheid van bewegen nog helpen voor een beter resultaat.
                                We blijven oefenen.

Comment

Working...
                                X