Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s of D7000 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: D300s of D7000 ?

    Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
    maak eens beter jouw huiswerk en dan zal je terugvinden dat de kitlens niet voldoende is, deze kan de hogere resolutie van de d70000 op cropsensor niet aan terwijl de kitlens prima voldeed voor D90-D300s, en dat gaat ook niet over prijsklasse maar om degelijk glas die het dan wel kan benutten (zoals een goedkope 50mm 1.8 van 120 euro bijvoorbeeld ...)
    Technische details op papier...zie je de verschillen in resolutie in de praktijk ook terug? De kitlens is de zwakste schakel in het verhaal en zal de uiteindelijke beeldkwaliteit bepalen. Als die op de sensor van de D90 of D300s ruim voldoende presteert, dan zal dit bij de D7000 ook het geval zijn.
    Ik betwijfel dan ook ten zeerste of je dit soort verschillen tussen een D90/D300s en een D7000 gaat terugzien in je foto's, tenzij je gaat pixelpeepen, maar dan kom je ook allerlei andere eigenaardigheden en afwijkingen tegen
    Het wordt weer eens tijd om gewoon de camera te gaan pakken, er een leuk objectief naar keuze op te schroeven en de mooiste foto's te gaan maken
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #47
      Re: D300s of D7000 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
      Technische details op papier...zie je de verschillen in resolutie in de praktijk ook terug? De kitlens is de zwakste schakel in het verhaal en zal de uiteindelijke beeldkwaliteit bepalen. Als die op de sensor van de D90 of D300s ruim voldoende presteert, dan zal dit bij de D7000 ook het geval zijn.
      Ik betwijfel dan ook ten zeerste of je dit soort verschillen tussen een D90/D300s en een D7000 gaat terugzien in je foto's, tenzij je gaat pixelpeepen, maar dan kom je ook allerlei andere eigenaardigheden en afwijkingen tegen
      Het wordt weer eens tijd om gewoon de camera te gaan pakken, er een leuk objectief naar keuze op te schroeven en de mooiste foto's te gaan maken
      misschien op jouw 10x15's niet, alhoewel ik dat al betwijfel
      op 40x30, 60x40 en 90x60 gegarandeerd wel

      er zijn ook mensen die het verschil op papier nog niet zien tussen een phase one en een compactje

      als we zo camera's moeten beoordelen kan je ook onzin beginnen uitkramen dat je evengoed met je gsm foto's kan nemen

      trouwens de d7000 is al onderworpen aan verschillende professionele reviews (en ik heb het dan niet op amateurbladen ...), waarschijnlijk weet jij het beter dan hen, waarschijnlijk zonder het toestel ooit zelf in handen te hebben gehad

      eigenlijk heb ik geen zin om op zo'n nonsens nog te antwoorden, laat de topic starter zijn keuze maar maken op dergelijke opmerkingen als de uwe ...

      succes
      Last edited by frankyds; 10 maart 2011, 09:38.
      Fuji XPRO1

      Comment


      • #48
        Re: D300s of D7000 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
        Ik heb nog steeds geen doorslaggevende argumenten voor het ene noch voor het andere gelezen.
        Is er dan echt zo weinig verschil tussen beide toestellen ?
        er is genoeg info te vinden hoor, ik had in december voor dezelfde keuze gestaan

        de D7000 heeft de nieuwste technologie, nieuwste generatie sensoren, etc:
        - hogere beeldkwaliteit
        - beter in ruis
        - een nieuwe RGB meter
        - betere witbalans
        - nieuw 31 AF systeem met allen crosstypes
        - etc

        de D300s heeft als voordeel 2 fps meer, een grotere buffer als je snel achter elkaar schiet, en de body is iets groter

        conclusie is dat momenteel de D7000 de beste cropcamera is tot de D400 zal uitkomen
        Last edited by frankyds; 10 maart 2011, 09:57.
        Fuji XPRO1

        Comment


        • #49
          Re: D300s of D7000 ?

          hier heb je misschien ook iets aan:

          http://www.kenrockwell.com/nikon/d7000.htm
          Fuji XPRO1

          Comment


          • #50
            Re: D300s of D7000 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
            misschien op jouw 10x15's niet, alhoewel ik dat al betwijfel
            op 40x30, 60x40 en 90x60 gegarandeerd wel

            er zijn ook mensen die het verschil op papier nog niet zien tussen een phase one en een compactje

            als we zo camera's moeten beoordelen kan je ook onzin beginnen uitkramen dat je evengoed met je gsm foto's kan nemen

            trouwens de d7000 is al onderworpen aan verschillende professionele reviews (en ik heb het dan niet op amateurbladen ...), waarschijnlijk weet jij het beter dan hen, waarschijnlijk zonder het toestel ooit zelf in handen te hebben gehad

            eigenlijk heb ik geen zin om op zo'n nonsens nog te antwoorden, laat de topic starter zijn keuze maar maken op dergelijke opmerkingen als de uwe ...

            succes
            Ik ben blij om te lezen dat je, na veel uitzoek- en speurwerk, zo tevreden over je nieuwe D7000 bent, en daar gaat het uiteindelijk om. Hopelijk kan de topicstarter al deze info en commentaren gebruiken om voor zichzelf de keuze te maken welk toestel te gaan aanschaffen. Ze hebben allebei hun specifieke eigenschappen, maar je kan maar 1 keer je geld uitgeven, en dan zul je veel moeten wikken en wegen voordat je eindelijk dat felbegeerde toestel in je handen kan houden
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

            Comment


            • #51
              Re: D300s of D7000 ?

              Ikzelf bezit D300, maar ben niet zo schitterend tevreden meer. Als ik een hogere ISO waarden, (met ruisonderdrukking) gebruik, zie ik meer korrels op de foto's, terwijl ik flits en al gebruikt heb. Een collega van mij heeft een Canon (vraag mij niet welke) en die gebruikt een nog hogere ISO waarden als ik en er was bijna nix terug te vinden.

              Nu ik deze discussie lees, denk dat het meer ligt aan een soort lens? Ik heb inderdaad een kitlens van Nikon zelf (28 - 200 mm). Of is het omdat Nikon geen FullFrame is?

              Comment


              • #52
                Re: D300s of D7000 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Fietje1976 Bekijk bericht
                Ikzelf bezit D300, maar ben niet zo schitterend tevreden meer. Als ik een hogere ISO waarden, (met ruisonderdrukking) gebruik, zie ik meer korrels op de foto's, terwijl ik flits en al gebruikt heb. Een collega van mij heeft een Canon (vraag mij niet welke) en die gebruikt een nog hogere ISO waarden als ik en er was bijna nix terug te vinden.

                Nu ik deze discussie lees, denk dat het meer ligt aan een soort lens? Ik heb inderdaad een kitlens van Nikon zelf (28 - 200 mm). Of is het omdat Nikon geen FullFrame is?
                1. Ruis wordt niet door de lens veroorzaakt...
                2. D300 is best instaat om met hoge ISO's te werken
                3. Fullframe doet dit nog beter (beste toestel vandaag op de markt is de Nikon D3s)
                4. welke ruisonderdrukking gebruik je?
                5. Mits correcte belichting kan je hoog in de ISO's gaan met heel erg weinig ruis.

                voorbeeldje hier, gemaakt met een nikon D50 op 1600 ISO
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #53
                  Re: D300s of D7000 ?

                  ik zit ongeveer met hetzelfde dilemma en had gebasseerd op een aantal review en de overwegend possitieve reacties hier al beslist om voor de D7000 te gaan. Maar nu komt er de D5100 uit, is die te vergelijken met D7000? Is al nieuws over een D7100?

                  groeten

                  Comment


                  • #54
                    Re: D300s of D7000 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door [Maarten] Bekijk bericht
                    ik zit ongeveer met hetzelfde dilemma en had gebasseerd op een aantal review en de overwegend possitieve reacties hier al beslist om voor de D7000 te gaan. Maar nu komt er de D5100 uit, is die te vergelijken met D7000? Is al nieuws over een D7100?

                    groeten
                    De D5100 staat een trap lager dan de D7000. Zie de links hierboven om hem te vergelijken.

                    De D7000 is nog maar 6 maanden op de markt. Een D7100 zal dus nog niet voor morgen zijn.
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment

                    Working...
                    X