Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 3700 of ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon 3700 of ???

Wil naast mijn 300D nog een kleine digitale camera erbij kopen.
    Voor mijn dochters,en om altijd bij je te hebben,voor de momenten, dat je denkt, had ik nu maar mijn camera bij me
    De nikon komt erg goed uit de testen, wie heeft er een, en kan er wat voorbeeld foto's plaatsen, voor me.

Of hebben jullie tips, voor een andere kleine in de prijsklase van de nikon.

Alvast bedankt voor de hulp, tips enz...

Anke

Jaja heeft deze camera uitgeprobeerd en is zeer over te spreken.
    Er staat ook een album met voorbeeld foto's.
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Hallo tulp,

Ik heb nu een drietal weken de Nikon CP3700 in gebruik en ben er erg tevreden over.
      Het is een kleine, handzame camera - 3Mp.
      Er is weinig manueel in te stellen, en mijn vrees dat de "Auto ISO" zou zogen voor nogal vaak "ruisfoto's" was ongegrond (ik kon hem gelukkig eerst een week uittesten ).
      Bijna steeds wordt ISO50 gebruikt ...
      Met de meegeleverde batterij kan je zo'n dikke 150 foto's maken (met ingeschakelde LCD - en ongeveer de helft met flits - eigen ervaring dus ...).
      Er staat een testalbum online (zie homepage) en tussen de foto's van de dag van de crew zal je ook een aantal CP3700 foto's aantreffen (je ziet het verschil wel met de 10D ).
      Ik ben er dus erg tevreden over - maar 't is niet de goedkoopste en je hebt een SD-geheugenkaart nodig - ik kocht er eentje van 128Mb en daar kunnen zo'n 150 foto's op).

Jaja

Originally posted by tulp
      Wil naast mijn 300D nog een kleine digitale camera erbij kopen.
      Voor mijn dochters,en om altijd bij je te hebben,voor de momenten, dat je denkt, had ik nu maar mijn camera bij me
      De nikon komt erg goed uit de testen, wie heeft er een, en kan er wat voorbeeld foto's plaatsen, voor me.

Of hebben jullie tips, voor een andere kleine in de prijsklase van de nikon.

Alvast bedankt voor de hulp, tips enz...

Anke
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Huibke, en Jaja bedankt voor de hulp!
        Jaja, die foto's zien er bijzonder goed uit, en als hij maar in de buurt vande 10D komt is het goed
        Nee, zonder gein, ik denk dat ik er voor ga.
        Het lijkt me een prima, cam.
        Ook die foto van de motor van gisteren, is in mijn ogen scherp.

Anke

Comment

Hallo,

Ik heb de mijne nu ook een week of 3 en kan er weinig slecht over vertellen.

De AF in het donker lijkt mij iets slechter als die van mijn oude optio 230, maar ik heb nog geen vergelijkende test kunnen doen, aangezien deze reeds uitgeleend is.

Je kan met het toestel ook redelijk filmen, alleen moet je als je dit wilt doen minstens een 256 Mb High speed SD kaartje kopen, daar past dan nog maar 4 minuten film op...(heeft er niemand een tweedehands X-drive voor mij ? )

Ook een tweede batterij vind ik geen overbodige luxe, vooral omdat de aanduiding van het batterijniveau nogal beperkt is. (de mijne is besteld)

Een andere hele kleine in deze prijsklasse is de Kyocera Finecam SL300R, als nadeel aan deze vond ik persoonlijk dat hij geen optische zoeker had, en dat de bedieningsknopjes voor mij te klein waren, voordeel is dan weer het kantelbare scherm.

Groetjes Pietje555

Groetjes Pietje

Comment

Hallo Pietje,

Kan je me soms wat foto's mailen
            Die zo uit de 3700 komen.

Alvast bedankt.

Gr.Anke

Comment

Hallo Anke,

Geen probleem, vrees echter dat ik niet zo en goede fotograaf als jaja ben, hoe vind ik je e-mail adres ?

Groetjes Pietje555

Comment

Hallo Pietje,

Mail is onderweg naar je
                Alvast bedantk voor de moeite.
                En zo'n goede fotograaf al Jaja,ben ik ook niet
                En zal ik ook wel nooit worden denk ik.

Groetjes Anke

Comment

Working...
                X