Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX 30

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon SX 30

    Het is IMO niet zozeer de leeftijd van de SX30 die belangrijk is, wel de hoge prijs.
    De SX30 kostte bij de introductie 380 euro, nu 345 euro.
    Tegelijk kwam Panasonic uit met een vergelijkbare camera.
    De Panasonic FZ45 kostte bij de introductie 380 euro, nu 280 euro.
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

    Comment


    • #17
      Re: Canon SX 30

      Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
      Het is IMO niet zozeer de leeftijd van de SX30 die belangrijk is, wel de hoge prijs.
      De SX30 kostte bij de introductie 380 euro, nu 345 euro.
      Tegelijk kwam Panasonic uit met een vergelijkbare camera.
      De Panasonic FZ45 kostte bij de introductie 380 euro, nu 280 euro.
      Moet jij me vertellen waar jij zo'n lage prijzen vind. Laagste prijs voor de SX30 vond ik bij digicamshop voor 369 euro. En bij de meeste winkels kost hij een stuk boven de 400 euro.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #18
        Re: Canon SX 30

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Lol, maar geef toe, nu een toestel kopen en binnen enkele maanden de opvolger zien liggen in de winkel met betere specs voor een vergelijkbare prijs. En wachten tot september om een fototoestel te kopen en de zomer laten voorbijgaan... kweenie.
        Daar ga ik me geen seconde om bekommeren, is wat voor zeurpieten die denken dat hardware allesbepalend is.

        Comment


        • #19
          Re: Canon SX 30

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Daar ga ik me geen seconde om bekommeren, is wat voor zeurpieten die denken dat hardware allesbepalend is.
          De enige reden die ik kan bedenken waarom iemand een SXxx camera koopt is het extreme zoombereik.
          Het grootste verschil tussen de SX30 en het vorige model, de SX20 is het zoombereik: 24-840mm vs 25-500mm. De SX30 is dus een veel betere koop dan de SX20 maar toch kosten ze bijna evenveel.
          Voor het fotograferen van bv. vogels is 840mm vrij aardig, 500mm is in de meeste gevallen te weinig.
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

          Comment


          • #20
            Re: Canon SX 30

            Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
            De enige reden die ik kan bedenken waarom iemand een SXxx camera koopt is het extreme zoombereik.
            Dus behalve de extreme zoom stelt de rest van de camera niet veel voor dan ?
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #21
              Re: Canon SX 30

              Ik heb de XS 30 IS sinds afgelopen vrijdag in mijn bezit

              Ik gebruik hem niet ter vervanging van mijn 400D , maar eerder als aanvulling.

              Het vraagt wat oefening , maar er zijn toch wel aardige beelden mee te maken.

              Voordat ik hem kocht , was ik me ervan bewust dat je niet de kwaliteit en snelheid van een spiegelreflex zou kunnen halen.

              Ik heb hem gekocht voor als ik een keer op pad wil , en niet te veel wil meenemen.

              En het zoombereik is inderdaad een beweegreden geweest om deze camera te kopen.

              Ik heb gisteren een filmpje opgenomen op 150 mm , en dat zag er toch redelijk uit.

              Indien iemand wat "test" resultaten wil zien : http://gallery.atpic.com/nl/42843

              Alle foto's zijn handheld genomen.
              Last edited by Hanske; 22 mei 2011, 11:21.
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

              Comment


              • #22
                Re: Canon SX 30

                Behalve de foto's met de duif, verre van scherp. Teleurstellend.
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #23
                  Re: Canon SX 30

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Behalve de foto's met de duif, verre van scherp. Teleurstellend.
                  Wat dus meteen ook betekend dat de camera op zich wel scherpe foto's KAN maken , de fotograaf was in dit geval niet goed genoeg

                  Zoals vermeld , zijn alle foto's handheld , dus vandaar de mogelijke onscherpte ( 840 mm uit de hand is niet makkelijk ) . Ik zal binnenkort nog eens een test doen met statief.

                  Ik moet de camera nog een beetje leren kennen....

                  Ik heb er bewust ( o.a de foto's van de ganzen ) een paar onscherpe tussen gezet , dit ter vergelijking.
                  Last edited by Hanske; 22 mei 2011, 15:44.
                  Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                  Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon SX 30

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Lol, maar geef toe, nu een toestel kopen en binnen enkele maanden de opvolger zien liggen in de winkel met betere specs voor een vergelijkbare prijs. En wachten tot september om een fototoestel te kopen en de zomer laten voorbijgaan... kweenie.
                    Ik had dat probleem ook tussen een vorig model en de SX30 Maar als je een nieuw model kiest kan je ook bedenken dat daar de schoonheidsfoutjes weer naar boven moeten komen ?

                    Ik heb de SX30 vooral voor de telelens gekocht en in de wetenschap dat dit toestel toch vernieuwend was tov mijn oud toestel Canon powershot S3

                    Mijn vriendin neemt foto's met haar goedkoop Aldi toestel en die resultaten zijn niet slechter maar de zoom ontbreekt. Moet je dan kiezen voor een Aldi toestel ?
                    Ik kies voor merken die ervaring en kennis in huis hebben. Garantie is dat niet.

                    Soms is een foto perfect terwijl de volgende foto - geschoten met diezelfde Canon SX30 - wazig is. Verschillen vind ik niet.

                    Wat wel heel belangrijk is: de benaming 'compact' toestellen lijkt op eenvoud te duiden en dat is natuurlijk ook zo. Op 'Auto' instellen en gas geven. Toch hebben die toestellen en zeker ook de SX30 zo veel mogelijkheden en daarom is het prioriteit om het toestel via de handleiding en oefenen te leren kennen. Dat heb ik deze vakantie weer ondervonden. En dat een toestel na 8 maanden niet meer deugt, geloof ik niet. Alleen al omdat ik een tegenstander ben van de wegwerpmaatschappij.

                    Comment

                    Working...
                    X