Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotocamera voor beginner op reis door Thailand, Laos en Borneo?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke fotocamera voor beginner op reis door Thailand, Laos en Borneo?

    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Maar jongens toch een goede lens weegt 1kg mijn god...ik heb een 18-105VR 70-300VR en een Tamron 17-50mm 2.8f wegen bijlange zoveel niet en geven veel betere foto's dan een bridge of compact....

    Als ge met een D90+18-105VR opstap gaat zult ge zelf zeer tevreden zijn van de kwaliteit die ge krijgt van foto....wat ben je met 30maal optische zoom als je foto's soft zijn....en niet scherp op die afstand...en een bridge kost tegenwoordig ook wat geld vind ik....

    De D90 is een ideaal toestel waar ge niet veel voor moet kennen enkel wat basisfotografie en ge zijt vertrokken...

    Succes met je aankoop en reis

    Templar
    Dit lees ik graag .... zaterdag ook de D90 + 18-105VR gekocht (ook nog geen DSLR ervaring).

    Comment


    • #17
      Re: Welke fotocamera voor beginner op reis door Thailand, Laos en Borneo?

      Oorspronkelijk geplaatst door otaz Bekijk bericht

      Momenteel beschik ik over een eenvoudige digitale camera, een Casio Exilim 12.1Mp die ik vorig jaar gekocht heb.
      Echt goede foto's trekken is echter nog niet gelukt (ik besef hoe moeilijk dit is), maar hier wil ik verandering in brengen.
      Als het met eender welke compact niet lukt goede foto's te trekken, dan vrees ik een beetje voor de hele onderneming.

      Je beseft zelf hoe moeilijk het is, maar je wil toch met een voor jou volkomen nieuw toestel, met je 'leek' profiel mooie foto's maken in de jungle.

      Het toestel zelf zal niet zo'n probleem zijn, ermee leren werken, en leren kijken waar de 'mooie foto's zich voordoen, da's helemaal andere koek, en dat lukt volgens mij even goed of niet goed met een goeie compact als met een digitale reflex.
      Mij lijkt het niet mogelijk om 'binnen enkele weken' voldoende ervaring te hebben om hiermee perfect aan de slag te kunnen.

      Dieren fotograferen in de jungle lijkt me utopie, gezien je budget en kennis, en voor al het overige is een degelijke compact of bridge voor een beginner zeker evenwaardig. Je zal minder gestresseerd zijn ivm het maken van foto's en meer genieten van je reis.

      my2cents.

      Ch.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #18
        Re: Welke fotocamera voor beginner op reis door Thailand, Laos en Borneo?

        Ik denk voor u aan vb een Olympus pen camera, je kan er een lens met een ander bereik op zetten en ze zijn vrij eenvoudig, gebruiksvriendelijk en betaalbaar.
        Ik heb onlangs prachtige foto's gezien die iemand er mee gemaakt heeft!
        vb olympus pen E pl1 met 14-42 mm lens samen voor 399 euro, prima voor landschappen en dan nog een telelens er bij (sorry, ik ken de lenzen die bij dit toestel passen niet, maar met nog 400 euro zou dit wel moeten lukken denk ik) voor natuurfotografie.

        Of natuurlijk een vergelijkbaar toestel van een ander merk .

        Comment


        • #19
          Re: Welke fotocamera voor beginner op reis door Thailand, Laos en Borneo?

          Bedankt allemaal voor jullie reacties.
          Door de vele reacties begon ik nog meer te twijfelen , maar nu heb ik mijn besluit gemaakt.
          Ik ga een bridge kopen. Zo blijft de uitgave toch redelijk beperkt, maar heb ik toch al een gebruiksvriendelijk toestel met een degelijke zoom.
          Ik denk dat ik voor 300 a 400 euro toch wel een degelijke bridge zal vinden.
          Welke bridge kunnen jullie mij aanraden?
          Waarop moet ik letten bij de aankoop?

          Bedankt!

          Comment


          • #20
            Re: Welke fotocamera voor beginner op reis door Thailand, Laos en Borneo?

            kijk ff hier de 500 en 120l heb ik goede dingen over gehoord, de rest moet ook goed zijn, ook van ander merken zoals canon sony nex etc


            Ik ben nieuw en compleet geobsedeerd met fotografieIk heb nog nooit zulke slechte foto's gemaakt als nu, dat ik er serieus mee bezig wil zijn
            dslr kost tijd, geld, is zwaarder en op automatisch gebruiken zul je niet veel betere fotos krijgen dan ....

            Let op als je al binnenkort daar bent is het hun nieuwe jaar en gaan mensen je natgooien op straat, cameras kunnen daar niet zo goed tegen lol

            Comment


            • #21
              Re: Welke fotocamera voor beginner op reis door Thailand, Laos en Borneo?

              Ja, een bridge. Waarom dan niet gewoon je Casio meenemen? Zal echt niet veel verschil
              uitmaken. Misschien heb je dan wat meer bereik, maar eigenlijk toch maar hetzelfde. Ik
              lees dat verschillende mensen je een Pen, Panasonic G1, of Sony Nex aanbevelen. En dat
              lijkt mij een veel betere keuze.
              Klein, handig en een veel betere kwaliteit van foto's dan met eender wat voor bridge, die
              soms wel eens handig kan zijn, maar minstens even zo vaak mossel noch vis is...

              Comment


              • #22
                Re: Welke fotocamera voor beginner op reis door Thailand, Laos en Borneo?

                op een trekking nog een reflex met lenzen meenemen lijkt mij geen goed idee,
                je zal van jezelf al een rugzak bij hebben, en dan nog een rugzak fotomateriaal
                lenzen wisselen in een vochtig gebied is ook niet ideaal
                een bridge heb je direct bij de hand, en je kan er ook nog wat macro mee doen
                zie hier eens
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #23
                  Re: Welke fotocamera voor beginner op reis door Thailand, Laos en Borneo?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                  een bridge heb je direct bij de hand, en je kan er ook nog wat macro mee doen zie hier
                  eens
                  http://forum.belgiumdigital.com/f11/...es-360356.html
                  Dat is geen bridge, dat is een compact.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke fotocamera voor beginner op reis door Thailand, Laos en Borneo?

                    Sony a55 of a33.. kleine compacte toestellen met de mogelijkheid om andere lenzen op te plaatsen.
                    Dit als je liever toch geen complete rugtas mee wilt nemen.
                    WillemClassensDesign: Mijn website
                    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                    Flitsers:HVL-F42AM;

                    Comment

                    Working...
                    X