Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35 -350 L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 35 -350 L

hallo ,ben van plan een canon 35 - 350 L te kopen ( waarom , meer tele en gemakshalve)
    maar dan verkoop ik eerst mijn canon 70 -200 L4 en mijn
    tamron 28 -75/2.8
    deze beide lenzen zijn verdomd scherp en plezier om mee te werken
    nu is mijn vraag aan vooral mensen die een 35 -350 hebben of gehad hebben ,is het de moeite of niet ,of zal ik het mij beklagen ?

Originally posted by pierewiet
    hallo ,ben van plan een canon 35 - 350 L te kopen ( waarom , meer tele en gemakshalve)
    maar dan verkoop ik eerst mijn canon 70 -200 L4 en mijn
    tamron 28 -75/2.8
    deze beide lenzen zijn verdomd scherp en plezier om mee te werken
    nu is mijn vraag aan vooral mensen die een 35 -350 hebben of gehad hebben ,is het de moeite of niet ,of zal ik het mij beklagen ?
    Ik heb er in het verleden al 2 gehad, in mijnen 10d tijd ;-) (weet je nog), en ga er terug ene kopen, als ik er ne goeie vind natuurlijk (goeie=betaalbaar)
    Het is een superlens, echt waar, zwaarder en lomper dan de 70-200 L4.0, iets minder scherp wide open, maar het verschil is klein. kleur en kontrast zijn evenwaardig.
    Probeer wel die schuifzoom uit, je bent daarvoor of je bent er niet voor.

Comment

thx rudy,
      als hij die lens voor de 3 keer ga kopen moet het een goede zijn
      groetjes christoph

Comment

Rudy geeft gewoon graag geld uit

Comment

Originally posted by Phille
          Rudy geeft gewoon graag geld uit
          Ik ook, maar liefst dat van een ander.

Pierewiet, je zal het je zeker niet beklagen, want deze lens is niet alleen kwalitatief heel goed, ze heeft ook het interessantste bereik dat je kan vinden in een megazoom. Die andere hele goeie begint op 50 en weegt 600g meer.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hallo,

Ik ben ook een gelukkige eigenaar van een 35-350 en zou deze lens nooit willen missen.
            Maar ik zie het nu niet direct als de enige lens voor een toestel.
            Bij mij dient de lens op een kleinbeeld body en met de bedoeling om alleen die lens
            mee te nemen op een uitstap bijvoorbeeld. Dan heb je toch héél veel mogelijkheden zonder
            je tas mee te zeulen. Om er met een digtale body constant mee te werken mis je wat groothoek
            35 X 1,6 geeft 56 mm en dus iets boven de standaardhoek.

Ik zie deze lens eerder als een aanvulling op je huidige optiek, een 28-75 op 2,8 is toch een droomlens om allround mee te werken. 70-210 op F4 heerlijk lichte lens en super van kwaliteit.

Indien je wat wenst te testen met een 35-350 ben je welkom.

Just my 2 cents

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

hallo digipigs
              daar heb je gelijk in ,moest ik deze lens kopen zou ik later toch nog kijken voor een 17-40 L
              dan heb ik al een heel groot bereik met 2 lenzen
              en bedankt
              voor je uitnodiging om te testen

Comment

Deze lens schijnt prachtig te zijn, daar twijfel ik niet aan, maar ik heb toch mijn bedenkingen als je deze als enige lens wil gebruiken (ok, later wel aanvullen met de 17-40 zeg je). We spreken hier over een lens van 1400gr. dus in combinatie met je 10D een flink stuk boven de 2 kg.
                Als "allround" combinatie denk ik niet dat je hier veel plezier gaat aan hebben, snel even de cam rond de hals voor een wandeling zie ik al niet echt zitten, en de vraag is of je met 40mm genoegen kan nemen in zulke omstandigheden, mij lijkt het in elk geval heel krap.
                Toch nog eens goed over nadenken voor je 2 TOPLENZEN wegdoet.
                Mark (300D)

Comment

Originally posted by Cyrox
                  Deze lens schijnt prachtig te zijn, daar twijfel ik niet aan, maar ik heb toch mijn bedenkingen als je deze als enige lens wil gebruiken (ok, later wel aanvullen met de 17-40 zeg je). We spreken hier over een lens van 1400gr. dus in combinatie met je 10D een flink stuk boven de 2 kg.
                  Als "allround" combinatie denk ik niet dat je hier veel plezier gaat aan hebben, snel even de cam rond de hals voor een wandeling zie ik al niet echt zitten, en de vraag is of je met 40mm genoegen kan nemen in zulke omstandigheden, mij lijkt het in elk geval heel krap.
                  Dat is nou net wat ik dus wel vind, met deze combinatie ga je op stap met 1 lens, geen hele rugzak met rommel. Dus alles in 1 zakje, ik vond het best te doen op een 10d, met grip, dat is eigenlojk wel een vereiste om de boel een beetje in evenwicht te houden.
                  Als je het anders bekijkt, moet je naast de 70-200 ook nog een extender (300 gram?) en een 35-70 of zo meesleuren, evenzwaar in totaal dus, maar dan zit je wel met meer dingen in je tas.
                  De lens is ook niet groter dan de 70-200, wel iets dikker. Blijft toch een afweging hoor...
                  Mijn ideale compakte setup zou zijn:
                  17-40 voor stadswandelingen en landschappen. (zelfs op de 1d met 1.3 crop kom ik hiermee toe)
                  35-350 voor de aktiefotografie op autocircuits of wielerwedstrijden. Je kan je echt niet voorstellen hoe fijn het is om met 1 body tussen 35 en 350 te kunnen schuiven (letterlijk bij deze zoom) zonder te switchen van lens.
                  Tja, ieder zijn gedacht natuurlijk, je kan het in ieder geval nooit vergelijken met een 300d body en daarop een lichte lens, das veel draagbaarder.

Comment

Working...
                  X