Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test-Aankoop over geheugenkaarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Test-Aankoop over geheugenkaarten

Test-aankoop zegt het volgende in verband met geheugenkaarten (beste kopen) :

Compactflash : USB 1.1 : Kingston / USB 2.0 Kingston & Dane-Elec
    MultiMedia Card : USB 1.1 en 2.0 : Kingston
    Memory Stick, SmartMedia, xD Picture Card : geen uitschieters
    Securedigital : USB 1.1 : geen uitschieters / USB 2.0 Simple Tech

Voilà
    This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
    My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

Het was wel een heel beperkte test met slechts enkele fabrikanten.
    En van verschillen tussen de diverse formaten (grootte) is al helemaal geen sprake, als ik me de test nog goed herinner.

Waardeloos, IMHO.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik snap iets niet,

War heeft usb te maken met een geheugenkaartje?

Comment

Waarschijnlijk de test gedaan van lezen en schrijven via USB. Daar heb je wat minder aan dan een test met een camera (maar dan is het per camera weer verschillend....)
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Op http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007 vind je tenminste een fatsoenlijk overzicht van vele CF-cards met de bijbehorende prestaties in de meest favoriete toestellen. Ook wordt er zelfs aandacht besteed aan de "edge-stamp" zodat je weet over welke CF-card men spreekt.

Dit is tenminste een echte aanrader, een must om te lezen voor het aanschaffen van een CF-card.
          Always on the move for some action.

http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

Comment

Ik heb de test van testaankoop nog niet gezien maar al dit soort testen van snelheid van CF kaarten zijn waardeloos en geven je geen enkele garantie dat een kaartje met dezelfde benaming bij jou hetzelfde resultaat gaat geven.

Volgens mij blijft rob galbraith dit op zijn site plaatsen omdat hij er veel hits mee haalt want in de praktijk wil dit allemaal niets zeggen. Maar tja sommigen willen cijfertjes zien om het idee te krijgen dat ze een goeie koop doen.

De enige zekerheid die je hebt is hoe recenter het kaartje hoe sneller het zal zijn. (een beetje te zwart wit maar daar komt het eigenlijk wel op neer.

Comment

Ik zeg maar één ding :SCHOENMAKER BLIJF BIJ JE LEES !
              Man, man, die van testaankoop kunnen er een potje van maken.
              Eerst zo'n flaters bij hun digitale fotocamtest en nu dit weer....
              Waardeloos... Ten eerste zoiets test je niet via een Cardreader en dan nog via USB 1 en daarna den 2 ( Whooeeehahaha)
              Ten tweede als je dan toch een test doet... doe dat dan volledig he jongens??? Ik heb 't gelukkig niet gelezen... Maar dit zegt toch al genoeg , dacht ik.
              Dus aub, Testaankoop blijf aub bij je wasmachines en tuinharken, want nu is dit boekje wel echt zo belachelijk als de Plopkrant.

Nu begrijp ik dat die van Testaankoop hun klanten moeten ronselen via die belachelijke reclame in m'n brievenbus...
              Gratis een rekenmachine en win een reis naar Honuloeloe als je abonnee wordt ... hehe... was da lachen...

Comment

Euh... leesT, Mic. ( Limburgs ? )

Tja, ik las vroeger ook veel TA, maar zoals je zegt, als je ziet wat voor bedenkelijke praktijken ze er op na houden om klanten te ronselen....denk ik niet dat ze veel beter zijn dan het eerste beste postorderbedrijf.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

Comment

Tja Marc ik heb net vanochtend weer zo een pakketje van TA in de post gevonden en mijn eerste idee was hetzelfde als het jouwe, klanten ronselen zoals het eerste beste postorderbedrijf.
                  Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Het is gemakkelijk om van TA te zeggen dat het maar rare onwaardige manieren van klantenronselen heeft maar ze hebben geen andere keuze.

Als ze geen reclame maken koopt niemand hun blad. Zomaar advertenties beginnen plaatsen zou hun onafhankelijkheid kunnen aantasten.

En hoeveel bladen ken jij nog die het zonder enige vorm van reclame doen? Ik geen enkele andere eigenlijk. Maar ook dit is om hun onafhankelijkheid te verzekeren.

Maar tja geen idee waarop ze eigenlijk getest hebben en meestal is een oordeel van TA ook niet enkel gebaseerd op bijv. de snelheid van het kaartje. Maar heb test niet gelezen dus ik weet het niet. Ik begrijp wel dat ze een test via usb lezer gedaan hebben wat moesten ze anders doen? Elke camera geeft een ander resultaat en de meest neutrale optie lijkt mij toch de card reader. Anderzijds zijn al deze snelheidtesten waardeloos. of ze nu via camera, cardreader of een Advantest T5581H gebeuren.

Comment

'k had dat beter niet gepost zeker...
                      This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
                      My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

Comment

Originally posted by FireFox
                        'k had dat beter niet gepost zeker...
                        Ooo, jawel... Dat is heel mooi van die post..
                        zo kan iedereen er z'n zegje op doen.
                        en daar dient nou een forum voor he.

Comment

jawel hoor firefox ik ben helemaal akkoord met Mic zoiets moet je posten. Iedereen mag er altijd zijn eigen gedacht over hebben en een uitwisseling van ideeen is alleen maar positief.

Comment

En uiteindelijk wordt er niet tegen Firefox gereageerd, want hij doet om goed te doen, maar op TestAankoop...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                            X