Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke standaardzoom voor 300D i.p.v. kitlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke standaardzoom voor 300D i.p.v. kitlens

Hoi,

Ik wil max. zo'n 200-225 € uitgeven voor m'n groothoek/telelens, nou kwam ik op een site de volgende lens tegen voor 200€ incl. zonnekap.
    (Canon EF 28-105/3.5-4.5 USM II ř 58mm)

Hoeveel beter is deze lens als de kitelens van de 300D??
    Zou deze lens sport kunnen fotograferen en portretten maken??

Ik verlies wel 10mm groothoek uiteraard maar win behoorlijk wat tele, ik schiet toch niet veel macro, soms een enkele keer een landschap.

Zijn er nog andere alternatieven de moeite om te bekijken in deze prijsrange die jullie kunnen aanraden??
    (Alternatief misschien ook een lichtsterkere 50mm of 85mm prime iets??)

Groeten en wederom dank voor jullie antwoorden.
    Ray

Neem die kitlens zeker, dat is echt geen slechte lens zeker niet voor zijn prijs. En die 18mm is echt een tof bereik hoor, als je 28 als kleinste hebt ga je later waarschijnlijk spijt hebben.

Groeten,
    Kristof

Comment

juist, Kristof. De kitlens kan je voor die prijs niet laten liggen. Zeker niet als je nog geen andere Canonlenzen hebt.
      Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Originally posted by demark
        juist, Kristof. De kitlens kan je voor die prijs niet laten liggen. Zeker niet als je nog geen andere Canonlenzen hebt.
        Sterker nog, ik vind dat je 'm erbij MOET nemen. Alternatieven in het groothoekbereik zijn misschien een stuk beter, maar ze kosten ook 4-10x meer.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Sterker nog, ik vind dat je 'm erbij MOET nemen
          Voila ! Kopen die handel of je hebt met Pieter te doen !
          Mark (300D)

Comment

Kopen met die kitlens!!! KOPEN !!!!

Comment

Tjonge, wat een eensgezindheid op BD-forum. Die kitelens blijkt dus toch wel een stukje beter in werkelijkheid dan dat menig reviewer laat geloven

Ik wil gewoon met 2 lensen toekunnen, voor mijn gebruik is een tele gewoon zeer belangrijk, hier wil ik dus geen concessies in doen. Marco doe ik weinig of nog niet, schiet wel af en toe een landschap en portret.
              Dus daarom had ik 2 opzetjes in gedachten:
              1)Een 50mm / 85mm prime (max f2.8) maar dus wel lichtsterk voor het algemene gebruik,
              plus een 70-200mm van f4 of f2.8 (2.8 in een sigma dan)
              2) Bovengenoemde (zie 1ste post topic) 28-105mm zoom
              en dan als tele de sigma 100-300mm f4
              (Deze lens valt eigenlijk af door de kitelens die niet verder reikt dan 55mm)

Zouden jullie je visies willen geven op bovenstaande sets??
              Als ik het zo lees raden jullie bovenstaande sets dus af en kan ik het beste
              gaan voor een goede 70-200mm en daar later eventueel een x1.4TC aan koppelen??

Het beste weer, wederom dank voor de informatieve input!
              Ray

Comment

Je spreekt in je eerste post over sport en portretten, dan kan ik je ten zeerste de 70-200 aanbevelen, die heeft namelijk het perfecte bereik daarvoor en is een toplens ongeacht van welk merk ze je koopt. Eventueel kan je nog aanvulen met een converter en een 50mm f1,8 voor het geval je de lichtsterkte nodig hebt.
                Mocht de kitlens op termijn niet voldoen dan kan je later nog aanvullen met een 28-70 og 24-85 of iets gelijkaardig, maar met de kitslens en de 70-200 ben je al een heel eind op weg.
                Mark (300D)

Comment

Dank voor de respons Cyrox,

Ik had begrepen dat 85mm op 35mm filmformaat ideaal was voor portretten, maar 70mm wordt 112mm op de 300D dus was bang dat dit aan de grote kant zou zijn.

Ik zwijm weg bij die 100-300mm F4 Sigma,
                  gat 55mm naar 100mm is te groot zeker he??

Comment

Toegegeven, om iemand van kop tot teen te portretteren zal je wat afstand in acht moeten nemen. Je hebt wel de mogelijkheid om mooie candids te maken door het flexibele bereik en de 70-200 heeft een prachtige bokeh.
                    85mm zeg je ? Wel, dan voldoet die 50mm perfect want die wordt een 80mm door de cropfactor.
                    Mark (300D)

Comment

Tjonge, wat een eensgezindheid op BD-forum.

Sjjjjtttt ! Geen slapende honden wakker maken ! Straks wordt er in Aalst ene wakker en is 't weer vollen bak ambras...
                      Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Ik wou ook even bevestigen dat de eos 300D kitlens onklopbaar is voor prijs/prestatie verhouding.

Voeg daarbij de 50mm f1,8 (of f1,4) voor lage licht situaties en de 70-200L f4 (of Sigma 2,8) en je hebt een lens set met optimale prijs/prestatie verhouding.

Een van mijn favoriete weblinks is www.usa.canon.com/eflenses
                        Hier kan je de MTF chart van de kitlens vergelijken met deze van de 24-70L lens of van de 28-105 lens.

Enige addertje onder het gras is dat de MTF chart slechts tot 13 mm is aangegeven.
                        Gelieve dus niet onmiddelijk te besluiten dat de kit lens beter is dan de 24-70L.

Jan.

Comment

Dank voor de antwoorden, die kit-lens is dus zo slecht nog niet...
                          Mocht iemand nog aanvulling hebben m.b.t. dit subject is dat uiteraard zeer welkom.

Comment

Working...
                          X